prietpraat

Als ik een vrachtwagen zie waar van die varkentjes in zitten, zeg ik altijd oh wat zielig!! laatst ziet melissa een vrachtwagen met varkentjes en zegt: kijk varken, mama nie huilen… :inlove:

:mrgreen: :mrgreen:

Oke, mijn zesjarige is erg bezig met rekenen.

Zegt ze net:

mama, wat Bethlehem plus Bethlehem?

antwoord in spoiler :angel:

Ik weet het ook niet, zei ze, maar ik denk : Stapelbethlehem

whahaha wat goed!!!

:mrgreen:

ik merkte vandaag dat Tygo groter wordt:

we zagen op straat zo’n klein hondje aan de lijn lopen,

een soort mini-bulldogje met van die gecoupeerde oren.

zegt Tygo: Kijk!! een… konijntjeeeeee!!! :dance:

:mrgreen:

tom trekt het gordijn open en ziet 3 cm sneeuw…hij draait zich om en roept …

POETSEN :evil:

:roll: :lol: :lol: :lol:

Tom komt me net een banaan brengen…mama tom naan plukt :inlove: klein maken dank u :inlove:

Hahaha poetsen, natuurlijk Tom!

Hier eentje die vond dat ik een restaurant wel even kon gaan stofzuigen omdat madam gekruimeld had. :doh:

Overigens zingt ze al een paar weken een liedje wat zo gaat ‘beestie beestie goegegaan’ of iets dergelijks. Herkenbaar voor iemand? Want ik heb geen idee hoe ze er aan komt en wat ze nou eigenlijk precies zingt.

Zou het niet weten hihi

Ly.ann zingt altijd,

Poesje mauw kom is gauw ik heb lekkere melk voor MIJ… :lol:

Bo is nogal gek op hagelslag, gemakshalve afgekort tot hagel.

Afgelopen zondag vond ze dat ze extra hulp nodig had om er voor te zorgen dat ze toch ècht wel hagel op d’r broodje zou krijgen…Dus Bo had d’r eigen versie tijdens het bidden: ‘‘Hagel, hagel, hagel.’’ :mrgreen:

@Marianne mv Lyann wrote:

Poesje mauw kom is gauw ik heb lekkere melk voor MIJ… :lol:

:mrgreen: doet Anoek ook altijd :lol:

@Chrissy wrote:

Bo is nogal gek op hagelslag, gemakshalve afgekort tot hagel.

Afgelopen zondag vond ze dat ze extra hulp nodig had om er voor te zorgen dat ze toch ècht wel hagel op d’r broodje zou krijgen…Dus Bo had d’r eigen versie tijdens het bidden: ‘‘Hagel, hagel, hagel.’’ :mrgreen:

hagel hagel hagel amen :mrgreen:

Anna Sofie net; ze hoorde op tv iets over een “hulpje”.

Oooooooh zegt ze, ze bedoelen gewoon een assistent.

Peter komt naar me toe, zegt “mama kijk es” ik kijk, hij draait een mooie pirouette en roept heel gemeend “petuh kan mooi djointjes draaien he mama” :lol:

Vanmiddag in de appie, of ze beide tv mochten kijken, jahoor ga maar.

Ben nog niet 2 schappen verder staan ze beide bij me… “mama we moeten een kusje hebben” ik zo, echt waar? waarom dan " anders kunnen we geen tv kijken :inlove: " kreeg ik zo 2 hele lieve kusjes van mijn muppets :inlove:

Aniek trekt de stoel bij aan het aanrecht, wat doe je mama? Ik snijd komkommer… oja, zegt ze, “in plakjes he mama en dan met een kakkie en dan naar school he?” “weet je nog??” komt er nog achter aan op eigenwijze toon.

Ik vraag haar “kakkie?” Jaaaah, weet je nog?!!!

na enig nadenken heb ik haar gevraagd of ze dan kakkie kon pakken, en het me kon laten zien… loopt ze naar de la en pakt de rol boterhamzakjes…

Zakkie bedoelde ze dus, ze krijgt altijd komkommer in een zakje mee voor de lunch :lol:

Peter is heel verlegen, vierden we papa’s verjaardag, hij ziet een hele meute kindjes staan en roept heel hard “Oh neee, Petuh is vu-legen van de kindjes!” en duikt achter mijn been :mrgreen:

:inlove: ze zijn wel liehief he Cell :smiley:

Tom vanmorgen :roll:

hij wilde niet de trap af stappen…stond maar te dralen en te miepen dat ie bang was voor het trapgat…

dus raakte lichtelijk geiiriteerd en flapte eruit…kom op tom…mama heeft niet de hele dag de tijd :evil:

zegt tom…

nie tijd mam? mama 'loge kopen :thumbup:

( mama niet de tijd? mama horloge kopen :smiley: )

:roll: :inlove: :lol:

Leuk allemaal :lol: .

Die van Tom is leuk :inlove:. Dat van die sneeuw zei Maaike trouwens ook :mrgreen: .

ik vond dit zooooo schattig van mijn dochtertje , ze loopt langs de box waar de kleinste in ligt te slapen , en ze kijkt en gaat naar de box toe weer en ze ziet de voetjes van de kleine , ze trekt haar het sokje uit en begint hard te lachen

whahahaha hihih , mama hihi nina kleine voet :inlove:

nina heeft dus opvallend kleine voetjes viel haar op hihihi :inlove:

Leuke uitspraak van mijn zoontje (2jr bijna 5 maand)

hij heeft een bovenlip en een laaglip :slight_smile:

Laatst legde hij boekjes in zijn klerenkast. De kinderbijbel lag er ook. Zegt hij: kijk mama! Jezus in de kast!

Krijgt mijn zoontje laatst een spekje van zijn opa. Zeg ik tegen hem: wat zeg je dan? Zegt hij: Sorry papa. Haha beetje goed gedrild?

Saar tegen de arts van het cb dinsdag (wilde met een lampje in haar oogjes kijken): NEE mefjou… als ik groter ben!!! En doet haar popje voor haar ogen, om er niet meer af te krijgen!!!

En toen er laatst een plantje om viel… en ik de aarde opgeruimd had, lag er nog 1 friemeltje…

MAM, nog 1 aard!!!

:inlove: :inlove:

Oh ja, en ze wil de laatste tijd continu in haar blote billen lopen… veel interesse in het potje… :dance:

MAM, Sari in kouwe billen lopen???

:lol:

oh ja, bij onze vorige sessie op het cb met Ruben zijn we tot de volgende ontdekkingen gekomen bij de ogentest; de plaatjes zijn als volgt te interpreteren:

hond= stinkdier (had de arts nog niet eerder gehoord :angel: )

fluitketel=gieter (tja, bij welk vooruitstrevend gezin staat er tegenwoordig nog zo’n ding op het fornuis :roll: hadden ze een waterkoker afgebeeld was het geen probleem geweest…)

schoen=bank (en dat ook consequent 3x volhouden :lol: )

kortom we hebben erg gelachen :lol:

Joost zat gisteren bij me op schoot en vraagt me plotseling terwijl hij wijst naar een moedervelk in mijn hals: "Mam, wasda? "Is een moedervlek Joost en die kun je er niet afkrabben (want dat probeerde ie :roll: )

S’avonds vroeg hij aan zijn vader: "papa, heb jij ook een vadervlek?? "

:mrgreen: :inlove: