prietpraat

vanmorgen gesprekje met Luna gehad in bed

ik: gaat Luna binnenkort naar schooltje

Luna: neejjjj

:eh:

ik: gaat Luna binnenkort naar de peuterspeelzaal dan

Luna: jaja!!

:lol:

ff kopietje van de web-log

Al tijden weet ze ons te verbazen onze kleine dame.

Is het niet door haar vechtlust sinds haar geboorte en de geweldige manier waarop ze zich door alles heenworstelde, dan is het wel door haar voorlopende ontwikkeling (pas twee tests gehad en ze scoorde goed boven niveau).

Maar de laatste weken is het vooral het verbale waarmee ze ons elke keer weer verbaasd doet staan…

Zo was haar grote broer vorige week aan het afruimen, vanaf het aanrecht riep hij: "moet ik het spoelen? "

Onze wijsneus beantwoorde dat met een volmondig: "nee Boei…afwassun, * zucht* "

(goh zou ze dat eerder gehoord hebben?)

En ook deze week wist ze papa en mama weer eens op hun nummer te zetten.

Op dit moment als haar iets niet zint wil ze nog wel eens brullen “niet doen” , of “niet lachen jij”.

Nou kunnen wij dit niet altijd waarderen, dus werd onze kleine prinses door papa even streng toegesproken…: “Hee dame, heb jij eens niet zo’n grote mond!”

Het antwoord was voor papa en mama zo onverwacht, dat we het beide uitproestten van het lachen…

“neehee, domme papa, Amy niet hote mond, Amy kleine Amymondje hoor”

Tja…hou jezelf dan maar eens in de plooi!

Maandag aten we (natuurlijk voorgeschreven door onze dieet-goeroe) boerenkool met een gehaktballetje (met de nadruk op tje…;-))

Al vanaf dat het bakje met boerenkool voor Amy stond weigerde ze om ook maar 1 hap te proberen.

Wat mama ook probeerde, er ging écht niets in.

Na veel zeuren en zanikken van mama’s kant nam ze dan eindelijk 1 piepklein hapje.

Reactie: “mmm lekker…”

Toen mama dus zei: “neem je dan nog een hapje?” kreeg ze weer een stellig “neeheeeee” te horen… zucht

Toen ik vroeg waarom dan niet kreeg ik het bewijs dat mevrouws neusje haar niet in de steek laat… “Amy hoef niet boekool mama, Amy liever balvlees…yammie”

Waarmee ze behalve haar voorkeur voor vlees kenbaar te maken ook meteen een nieuw woord aan onze vocabulaire toevoegde, want geef toe, balvlees klinkt toch véél leuker dan gehaktbal? :wink:

En tot slot herhaalde ze van de week een woord waar ze nog helemaal geen affiniteit mee hoeft te hebben (het ging over het werk van papa).

Mama pareerde die wijsneus dan maar met: “oh meid je bent ook nét een papegaai he?”

Maar daar was onze kleine dame niet van gediend hoor, oh nee…

Het antwoord volgde ongeveer een seconde later namelijk…

“neehee…Amy niet pappagaai, ik AMYGAAI”

Tja…en dan ben je uitgepraat he?

whahaha die kleine mond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vandaag had Tygo nét op het potje gezeten (en niks gedaan), of hij stond te poepen in een schone luier…

Ik zeg: “Ben je aan het poepen?”

Tyg: “Neeeheeee!”

Ik: “Ga je het zeggen als je klaar bent? Dan krijg je een schone luier.”

Geen reactie, hij had het te druk met spelen met zijn koe en varken.

Ik zeg tegen de koe: “Koe, zeg jij eens tegen Tygo dat hij een schone luier moet?”

Tygo pakt de koe en zegt tegen hem: “Stjakkies!” (strakkies)

:slight_smile:

haha, die Tygo kent z’n prioriteiten wel :mrgreen:

geweldig topic!!

een paar uitspraken van Teun vandaag:

ik ben aan het stofzuigen, Teun vraagt steeds: mama ben je nou kaar??

“nee, nog niet Teun, bijna…”

na drie keer vraagt Teun het nog een keer: ben je nou kaar?? 'ja, ik ben klaar. Teun: oohhh, wat isshet pachtig!!!

slijmbal :wink:

We gaan aan tafel, papa komt erbij zitten met een pilsje, mama heeft ook wat drinken. Na een tijdje zegt Teun: ikke wil ook dinkuh! om er meteen achteraan te zeggen: pilsje!!

oja, nog eentje :wink:

Teun speelt met z’n heftruck op de grond. Ik zie wat blokjes op tafel liggen die bij de heftruck horen, dus ik zeg dat tegen Teun. Komtie naar me toe en zegt:

OOOOHHHH, dankiewel liefurd! :inlove:

:inlove: :inlove: :inlove:

ook weer wat grappigs…

laatst was er hier kermis.

we kwamen zijn vriendje van de creche tegen: Levi.

Tyg vond dat blijkbaar niet kloppen, want hij draaide zijn hoofd om toen we met Levi en zijn moeder stonden te praten.

Vandeweek op de creche: Levi was die dag op een andere groep…

Tygo had die dag voor het eerst op de creche een zin gezegd (normaal gesproken praat ie thuis onwijs veel en op de creche doet hij zijn mond niet open)

Hij had gezegd: waar is Levi nou?

Dus toen de leidster me dat vertelde,

en hoe versteld ze stond dat hij dat opmerkte

vroeg ik aan Tygo: en waar was Levi nou?

zegt ie: op de kermis! :mrgreen:

Heerlijk dit, wat kunnen ze toch geweldig uit de hoek komen

Yoran had pas iets.

Hij zit bij m’n vader op schoot een toetje te eten.

Yoran zat aldoor de andere kant op te kijken, dus m’n vader vraagt “waar is je mond, kan hem niet vinden”

Yoran blijft zitten hoe hij zit, vinger naar zijn mond en zegt “hier is m’n mond opa”

En dan heel hard lachen om zijn eigen grapje.

Heerlijk toch :inlove: :inlove:

:-*

Nanda

Wat heerlijk wat heerlijk die kleintjes met hun uitspraken. Sven begint hier ook meer en meer te kletsen.

Hij kent inmiddels drie kleurtjes, blauw, bruin en paars.

Wijst hij vandaag iets aan en zegt paarws. Maar het was oranje, dus ik zeg, nee dat is oranje.

Zegt ie, neeeeeeeeeeeeeej mama, opaarws :lol:

Zo gaat Saba voortaan “op vakantjie”… dan gaat ze naar de “beruguh” (bergen) en neemt ze “Winnie” en “beeeebie” mee… in de baby buggy, wandelt ze naar de trap, zet ze ze daar neer, doet ze de deur naar de huiskamer dicht, gaat ze op de trap erbij zitten en zegt: “zooo… ja, op vakantjie… zellig… op vakantjie in de beruguh, já… dáááág… op vakantjie… tot straks… dag mama, Sawa wandeluh met Winnie en beebie, op vakantjie”… :inlove: :lol: !

:inlove: :inlove:

En vanmorgen werd ze wakker, Tosca sliep nog, hoor je in de kamer naast je… “papa toe, mama Tossie toe, já, papaaaaa, Sawa isse wakker, ja… Tossie slaapt nog? Mama Tossie toe?!”… * lange tijd stil * “MAMAAAAA, Tossie wakker makuh, Tossie dlinken” (=drinken)… SAWA OOOOOOOOK MELK!!!"

:inlove: wat een praatjesmaker :slight_smile: .

Hier begint het echt NET; ik verheug me nu al op zulke volzinnen :inlove: .

Hier ook wat prietpraat :inlove: Heeeeeeerlijk als ze lekker gaan babbelen!

Rhodé en ik liggen 's middags nog even samen op ons bed. Ze kijkt me aan en zegt ‘mooie blauwe ogen mama…heb je die gekocht’?

Rhodé heeft inmiddels door dat je voor sommige dingen eerst groot moet groeien (zelf fietsen, ergens bovenop klimmen, papa’s schoenen aan…enz…) Nu heeft ze ook door dat het soms best praktisch is om klein te zijn.

Zo waren we in Leen Bakker, en ze was bovenop de stellage van banken geklommen. Ik kon daar niet komen, dus toen ze niet naar beneden wilde komen (leuk spelletje joh!) zei ik dat ik er niet doorheen paste. Rhodé zei heel wijs ‘ja mama…dan moet je eerst kleiner worden’… :mrgreen: :inlove:

@rhode wrote:

Rhodé en ik liggen 's middags nog even samen op ons bed. Ze kijkt me aan en zegt ‘mooie blauwe ogen mama…heb je die gekocht’?

:lol: :lol: :inlove:
GEWELDIG; dan zou ik echt in een deuk liggen zeg! :lol:

@rhode wrote:

‘ja mama…dan moet je eerst kleiner worden’… :mrgreen: :inlove:
Wat een heerlijke wijsneus… ook dat met die ogen, heel lieffffff :inlove: !

Weet je wie er vanavond bij de “club van sinterklaas” op tv waren?

“Klaas en zwatte pietzaaaaaa”

:inlove:

wij (althans, mario hier) werd vanavond even op zijn haagsche accent gewezen tijdens het eten van het toetje:

Tygo drinkt de vla uit zijn beker

en er komt niks meer uit

papa: zal ik het er nog ff uitsch®apen?

Tygo: neej… Tyto koeien!!

:lol: :lol: