prietpraat

hier is een washandje een handwasje :mrgreen:

Hier is hoestsiroop => hoessiestroop. :mrgreen:

En

Zoë kon toen ze een jaar of 3 was een vlieg en een mier niet uit elkaar houden volgns mij.

Dus dat waren beiden miegen. :lol: :mrgreen:

Ruben gister; had ie “iets” in zijn mond en tot 2x toe was het antwoord op de wat dat was vraag :“een pilletje”. Peter kwaad, verdacht mij ervan de Rennies overal te laten slingeren. Toch maar gevraagd waar die pilletjes dan vandaan kwamen…“uit mijn neus” :sick: :mrgreen:

:lol: :lol:

Kars zat lekker bij papa op schoot en wees naar zijn kin: “Papa heeft een baard.”

Daarna wees hij naar zijn bovenlip en zei: “En een snor.”

Toen wees hij naar zijn neusgat en zei enthousiast: “En papa heeft een neussnor!”

Kars fietste vandaag naar een groepje kleuters. Toen ze hem zagen, zei eentje: “Oh wat lief, een baby.” Kars bleef even staan kijken, fietste toen terug en vroeg heel bezorgd aan mij: “Mama, waar is de baby?”

Kars wil van alles weten wat het meervoud is en probeert het bij alle woorden uit. Dat levert de grappigste woorden op. Zo noemt hij een doosje vol met eieren een “Heleboel ijs!”

En tellen gaat hier helemaal op eigen wijze. Hij begint goed, maar als hij in de war raakt, maakt hij er zelf een grote hoeveelheid van.

Dat gaat dan zo: “1, 2, 3, 4, 5, … 9, 10, …9 …10… HELEBOEL!”

daphne: mam als ik 6 jaar wordt wil ik een mobieltje voor mij verjaardag :mrgreen:

Myrna op het KDV tegen de leidsters:ik vind jou zooooooooooo lief :inlove:

Papa gebruikt kruidenzalf voor zijn voeten, aniek ziet dat en als papa weg is pakt ze de tube en roept "Aniek gaat mijn voeten mooi maken! :mrgreen:

Peter is wakker en word eruit gehaald, staat slaapdronken met zijn tukje in de hand nog wat te lodderen voor de bank… zegt aniek “ahhh Peter, gaat het? alles goeddddd?” :inlove:

Peter hoort het woord “cola” vallen. Mama en papa dronken cola bij hun macmeal. Peter had een happy meal met een knijptoetje van danone.

Hij zet het aan zijn mond, neemt een flinke teug en roept “mmm jekke! Cowa!” :mrgreen:

Ja, hoe meer ze gaan praten hoe leuker het wordt!

Hier in huis de volgende conversatie vanmiddag (terwijl Jelmer op Ruben zijn buik lag):

*(Peter vraagt) Ruben, mag Jelmer op je neus sabbelen?

-Nee

*Waarom niet?

-Zit geen melk in

*Wat dan wel?

-Korstjes en snottebellen :sick: :mrgreen:

Onze Brian (4 jaar) vond laatst dat papa een beetje raar deed waarop hij zei: Je bent en lippenstift papa :? hoe hij dar nou weer bij kwam??

Wij hebben hier in huis de krokiddelnpasta aangeschaft. ( n.av mijn bezoekje ana Hedje en Jan, leek me dat een goed idee…immers kindjes genoeg die het lekker vinden en ikkûh zelf ook natuurlijk :mrgreen: )

Maar goed, gisteren Sophie dus in de kamer en ik in de keuken…beetje lawaai omdat het senseoapparaat aanstond…

Ik riep " Sophieeee wil je op je broodje krokodillenpasta ? ?"

Maar daar had ze ws nog niet van gehoord… ze kwam aangerend stond naast me en zei:

"Ik wil wel een broodje Blotenbiillenpasta " :inlove:

whoehahahahaha lig hier helemaal in een deuk :lol: :lol: :lol: :thumbup: :inlove: :inlove: :inlove:

Uit onze Lucas komen nog geen zo’n leuke zinnetjes.

Maar in de klas hoor ik er maar al te vaak. Ik sta tussen de peutertjes 2,5 jaar en 3 jaar. heb er zo’n 27 exemplaren lopen. :inlove:

Dit kwam er vorige week uit.

Rune eet een koek van Samson met chocolade en Fientje eet er één zonder chocolade.

Zegt ze tegen Rune: Hé, ik heb ook zo’n samsonkoek, maar van mij is die met zonder chocolade. :eh: :mrgreen:

Mijn overgrootmoeder zat met mijn oma van bijna 4 in de bus. Tegenover hen zat een vrouw met en enorme hoed op, met fruit of bloemen er bovenop. Mijn overgrootmoeder zag haar dochter al naar de vrouw met de hoed kijken en hoopte zo dat ze geen opmerking zou maken over die monsterlijke hoed. Dan stoot mijn oma haar moeder aan en zegt: “Wat een mooie hoed heeft die mevrouw op mama, maar dat gezicht dat er onder zit…” :shock: :oops:

Mijn zusje kon er ook wat van toen ze klein was. Mijn moeder was met ons naar de supermarkt toen er een meneer met een flinke bierbuik kwam aanrijden op een brommertje. Mijn zusje stapte op hem af en vroeg: “Heb je een babytje in de buik?” De man moppelde ontkennend, waarop mijn zusje vroeg: “wat zit er dan in je buik?” :mrgreen:

Femke en Aniek zitten teletubbies te kijken en mijn oma kijkt mee. Femke verteld wie iedereen is; tinkie winkie, laalaa, dipsy en po. En dan komt nou-nou in beeld. Zegt mijn oma 'zo, dat is handig, die poetst, ruimt op en stofzuigt" “Hebben jullie dat thuis ook?”. Femke hoeft er niet eesn over na te denken en zegt gelijk “Nee hoor, dat is niet nodig, daar is mama voor”. :shock: :mrgreen:

grijns

Ruben kreeg vanmiddag een katoenen luier om van papa. Vraagt ie:“papa, is dat een lap-luier”? :lol:

Ik heb nogal een nadenk-kind.

Even wat voorinfo: in de dierentuin in Emmen zijn alle zeeleeuwtjes afgemaakt na het ontdekken van tbc. Dat heb ik een beetje redelijk uit weten te leggen aan Anna Sofie.

Vanmorgen maakte ze me wakker met de nieuwe Kinderen in haar hand. Kijk mama!

Ergens staat een foto, een advertentie voor een fotocamera, en daarop staat een zeehond met zijn bek open.

“Mama, zie je hoe ziek deze was? Zijn keel is helemaal vies. Daarom is hij natuurlijk dood gemaakt.”

8)

:inlove: :inlove:

is wel heeeeeeeeeeeeel slim van as :inlove:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :inlove:

Juf was ziek…

Toen ik Ruben vroeg wie er in haar plaats was geweest zei hij “een aanvaljuf” :mrgreen: Moest natuurlijk invaljuf zijn…

Mel kwam thuis en ze zong:

Oranje bomen, oranje bomen, leve de koningin!

Ze zag trouwens laatst ook “waterladies”

:inlove: