Pretecho

Hoi allemaal,



Ik wil morgen graag mijn vriend verrassen met een pretecho (en mezelf stiekem ook natuurlijk).



Nu vraag ik me af waar je omgeving Amsterdam/Den Haag in het weekend een pretecho kan doen, ik heb weleens gehoord dat er praktijken zijn die ook 's avonds en in het weekend geopend zijn…



Hoop op jullie reacties!

Er is een site waar je een verzameling adressen hebt.



Ik pb je wel even voor de link.

:thumbup:

wat ik weet hier in de buurt moet je ver van te voren een afspraak maken voor een 3d echo

ben je al geweest?

Nee, heb vandaag een k*tdag, flauwgevallen weer, niet lekker.

Dus geen pretecho, maar er waren er weinig open in het weekend…

och meis toch!! :hug: maar rustig aan dan meid komt vast nog wel es een tijd voor een pretecho! :-*

In leidschenveen bij den haag zit een echo centrum.

Zie de website:

http://babysworld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

Wij hebben daar ook een afspraak gemaakt op een zaterdag!



Veel plezier en veel sterkte met je gezondheid!

ze raden toch aan om geen pretecho te laten maken voor de 26ste week? :think:

@merel33 wrote:

ze raden toch aan om geen pretecho te laten maken voor de 26ste week? :think:


waarom niet? het is alleen het mooiste rond de 26 weken, dan past kindje er nog precies op en krijgt hij/zij een wat voller gezicht.

het schijnt slecht te zijn voor je kind met al die pretecho’s…

en al die controle echo’s die je in het ziekenhuis krijgt dan als de gyn je meer in de gaten wilt houden ?



ik kreeg in het begin om de 2 weken een echo toen om de 4 weken en op het eind weer om de 2 weken en helemaal de laatste 4 weken van de zwangerschap kreeg ik elke week een echo…



als het dan echt zó slecht zou zijn dan zouden de artsen er toch ook een limiet aan stellen wel ?



en echobureaus hebben dezelfde echoapparaten als in het ziekenhuis.

hier moet je ook altijd weken voor je de echo wilt een afspraak maken en vooral de weekenden zitten al ver van te voren vol.

En met 15 weken zou ik zelf nog geen pretecho laten maken, en al helemaal niet in 3d, omdat je kindje dan nog erg dun is en de verhoudingen nog niet goed kloppen (erg groot hoofd, dun lichaampje) en dat kan een eng beeld geven.

Ik heb juist erg mooie foto’s gezien, je ziet het kindje helemaal compleet op 1 shot in de baarmoeder verscholen liggen, wordt door mensen om mij heen echt aangeraden, schijnt heel bijzonder te zijn…

Dat zie je ook zo rond de 26 weken, wat dat aangaat sluit ik me aan bij Mamajeanet, zéker bij 3d echo’s is het veel mooier als je kindje al een beetje een vetlaagje heeft, nu is het kindje nog érg klein hoor :-*

Wij doen het ook voor de geslachtsbepaling, toch is het met 15-16 weken nog een mini mensje om te zien in je baarmoeder, vind ik persoonlijk erg mooi, we kijken nog wel even.

Voorlopig kom ik nog steeds mijn bed niet uit :frowning: :-*

Hier in het ziekenhuis gaan ze vanaf oktober pretecho’s uitvoeren.

Je kunt dan kiezen voor een pakket: pretecho bij 15 en 26 weken, of een van beiden los. Kan natuurlijk ook bij andere weken, maar dan zit het redelijk kort op de normale echo’s.

Ik kan helaas alleen die van 26 weken doen, want als ik 15 weken ben is het nog september. Kan het wel bij 18 weken doen, maar dat vind ik een beetje zonde van het geld omdat je bij 20wk toch ook weer een echo krijgt.



Ik denk persoonlijk dat het wel heel gaaf is om de ontwikkeling een beetje te volgen (ook voor later) en ook al eerder je pretecho te hebben :inlove:

@Huggie wrote:

Wij doen het ook voor de geslachtsbepaling, toch is het met 15-16 weken nog een mini mensje om te zien in je baarmoeder, vind ik persoonlijk erg mooi, we kijken nog wel even.

Voorlopig kom ik nog steeds mijn bed niet uit :frowning: :-*


Ik ook niet, maar bij mij is het gewoon luiheid :mrgreen:

Bij jou helaas niet :hug:

:roll:

babayview doet weekend en avonden:-)