Postpartum depressie ...

oei mijn klachten van mijn depressie nou hou je vast :silenced:

• angst
  • angst om Yeline wat aan te doen
  • somber
  • Concentratieverlies
  • Agressiviteit tegen over andere mensen
  • Transpireren (opvliegers)
  • Angst om gek te worden
  • Angst dat het nooit meer over gaat
  • Slapeloosheid
  • Niet meer willen eten
  • Vermoeidheid en lusteloos
  • Enorm schuldgevoel.
  • Mezelf wat willen aandoen om van de pijn af te zijn.
  • Niet weten wat ik met Yeline aan moest, geen moedergevoel hebben
  • Veel huilen
  • Altijd hoofdpijn, duizeling en prikkelbaar, kon helemaal niks hebben
  • Geen zelfvertrouwen meer hebben en alleen maar negatief kunnen denken

Ik durfde ook niet meer in de keuken te komen omdat ik wist hoe ik er een eind aan wou maken en in de keukenla lagen dus de koksmessen van nu mijn ex, was als de dood dat ik daartoe toch aangetrokken voelde als ik erbij stond.

Heb in ook wel eens 's nachts bij de open voordeur gestaan om zo het huis uit te stappen en nooit meer terug te komen door mezelf wat aan te doen…

Bij mij is het heel heftig geweest en godzijdank heb ik het al zover gered ben daar enorm blij om

jeetje chantal, wat heftig zeg… Wel herkenbare dingen erbij. Ik wist dat ik mezelf niks aan zou doen, maar hield er ook niet van om in de buurt van messen te zijn. Er spookten zoveel rare dingen in mijn hoofd.

Ik wilde mijn zoon niks aan doen, maar was wel bang dat er per ongeluk wat met hem zou gebeuren; ik durfde hem bijvoorbeeld amper in badje te doen als ik alleen thuis was, want ik wist zeker dat ik dan flauw zou vallen en hij zou verdrinken. Helemaal gek werd ik van die gedachte!

Pfff, en zo ging het de hele dag door.

En secreetje, wat een lieve vriendin dat ze zo met je meeleeft. Geweldig he die mensen die je steunen… Heb wel gemerkt dat een hoop mensen je klachten niet begrijpen, maar dat zullen jullie ongetwijfeld ook hebben in je omgeving.

@secreetje wrote:

Nu ik het weer lees, staan de tranen in mijn ogen. Ze staat altijd voor me klaar met een lief woord en een luisterend oor/lezend oog. Bedankt T.J. ! Ik ben zo blij dat je ondanks je eigen problemen zo lieve vriendin voor mij bent :-* .

dat doe ik met alle liefde hoor, meis! jij staat toch ook altijd voor mij klaar!!!

secreetje, had jij na de geboorte van je eerste zoon geen last van ppd?

Ik zit soms te denken aan een tweede kindje, maar het idee dat het me allemaal weer kan gebeuren… ik moet er niet aan denken, weer te moeten vechten tegen een ppd.

Allen een goed 2008, en dat alles maar weer beter mag gaan!

Sh*t… zou ik dan toch?

Ik voel me al sinds de bevalling niet goed, eerst natuulijk doordat ik was flauwgevallen door een te laag HB en daardoor ook nog eens een hersenschudding had, maar ik voel me nog altijd niet goed heb soms het gevoel dat ik helemaal niet meer kan “houden van” terwijl ik 2 van die prachtige kinderen heb.

Ik heb me meer dan een jaar sterk gehouden na mijn relatiebreuk en de angstige rot periode daarna maar merk dat ik nu op ben… Ik ben nog altijd zo ontzettend moe! Ik ben al een aantal keer naar de HA geweest en die kwam niet echt met goede tips, ik moest maar meer gaan bewegen… HALLO IK BEN HELE DAGEN IN TOUW, IK KAN NIET MEER!

Vind het eigelijk best wel eng/moeilijk om dit allemaal te lezen…

Ik ga maar weer eens een afspraak maken bij de HA…

fijn secreetje dat je toch voor een tweede kindje bent gegaan en dat al die vervelende gevoelens je niet tegen hebben gehouden! Ik hoop me er ook over heen te kunnen zetten en over een tijdje voor een tweede te gaan!

Marite, gewoon weer aan de bel trekken hoor… en zo te lezen heb je het niet makkelijk gehad, dus is het heel niet zo gek dat je je neit goed voelt. Alleen die huisartsen he… als ze de signalen niet oppikken, blijf je er maar mee rond lopen helaas.

En maar weer sterkte allemaal!

Marite :hug: meis ik stuur je later vandaag ff en pbtje terug hoor :-*

ppff vandaag echt een dipdag, veel huilen heb dr gewoon hoofdpijn van.

Het heeft gewoon verschillende oorzaken, denk weer aan de afgelopen 2 kl*ten jaren, nu het nieuws van Hennie erbij…mn vriendje die ik enorm mis :cry:

Mis gewoon een arm om me heen en een schouder om op te huilen :cry:

Mag ik je dan een virtuele schouder aanbieden :hug:

Dan kunnen we elkaar allebei misschien steunen, want:

Hier gaat alles ook nog niet jofel. Heb vanochtend weer 2 uur gewerkt.

En daarna gelijk door naar de fysio. Die heeft mij gekraakt en oefeningen meegegeven. Hij zei dat ik zo gestressed was, dat zelfs het bindweefsel op de spieren keihard was, mijn vel stond zo strak dat hij het niet kon oppakken. Hij heeft daarom ook nog een korte bindweefselmassage gegeven. Lijken net stroomstootjes die je voelt.

Volgende week maandag weer terug. Moet voorlopige iedere week heen.

Thuis nog flink wat was weggewerkt en nu ben ik helemaal gaar.

Misschien dat ik nog even wat post ga doen. Nu voorlopig even uitrusten.

groetjes Judith

Judith :hug: vanuit hier ook voor jou een dikke knuff.

Slaat bij jou dus ook gelijk op je lichaam lees ik, ik heb dat dus ook.

Loop al 2,5 jaar met bekkeninstabiliteit en door alle spanning hou ik mijn spieren te gespannen dus heb altijd last ervan.

Knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf

Voor iedereen :hug: :-*

Mama’s,

Ik ken een depressie héél erg goed (jammer genoeg), echter geen postnatale. Maar als ik jullie symptomen lees, dan zijn er erg veel overeenkomsten. Ik heb jaren met depressies geworsteld. Nu ben ik totaal zonder medicatie en stel ik het goed. Maar het was een héle lange weg !

Daarom begrijp ik heel goed waar jullie doorheen gaan.

Ik kom jullie dan ook gewoonweg een virtuele dikke knuffel geven !!!

:hug: :hug: :hug:

Blijf praten !!! Dat is mijn inziens hét belangrijkste in het genezingsproces !

liefs

Gerda

Bedankt Gerda! :-*

Hoi Steph,

Dit klinkt erg goed. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.

Ik moet vanmiddag om drie uur zelf naar de huisarts. Ik mail je

daarna nog wel even.

Liefs Judith

Zo ff ons topic van de 2e blz afhalen.

Hoe gaat het met jullie?

Nou hier is het helemaal mis, sinds 1,5 week ben ik volledig ingestort en morgen moet ik naar de huisarts omdat ik weer naar het GGZ ga. Ben door een andere ggz waar ik met mn dochter heen ga voor een dagbehandeling doorgestuurd. :cry: :cry: Het wordt alleen maar erger, zo erg dat ik me op sommige momenten niet meer vertrouw allemaal nare gedachten gaan door me heen het is afschuwelijk.

Alleen het Ggz waar ik de maandagen heenga met Yeline voor de dagbehandeling tussen haar en mij weet het sinds gister wat er echt door mijn hoofd heen spookt en die hebben gelijk gezegt dat ik actie moet ondernemen. Mij dipmomenten zijn zo heftig vinden ze omdat ik ineens weer heel diep erin zak :frowning: .

Heb gewoon heftig nieuws te horen gekregen wat ik niet kan verwerken vandaar deze enorme terug slag, baal er zo van wil me zo graag goed voelen. Kan Yeline gewoon niet verdragen wordt gewoon helemaal gek van haar :oops:

Oh meissie :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Zit hier gewoon met je mee te huilen… ik hoop zo dat het ooit beter met je gaat. Waarom wonen we nu zo ver uit elkaar :cry: :cry: :cry: Heeft het te maken met wat je vorige week vertelde?

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

hey meis,

Jah het heeft daar mee te maken, daardoor ben ik ingestort en in een dip beland.

meissie toch , ik vind het zo vreselijk voor je , ik weet niet wat ik zeggen moet ,kon ik maar wat doen voor je , ik hoop toch dat alles snel beter gaat met jullie :hug: :hug: :hug: :hug: :-*