positieve ovulatietest 2 dagen voor NOD

Hoi Allemaal,



Wij zijn nu in ronde 6 om zwanger te worden.

Over 2 dagen is mijn NOD nu was ik misselijk vanmorgen en had gelezen dat een ovulatietest soms ook kan laten zien of je zwanger bent.

Ik heb vanmorgen de test gedaan en die is positief…



Zou het??



Ik ga zometeen naar de kruidvat om daar een zwangerschaps test te halen om zekerheid te hebben…



Maar hebben jullie ervaring met zwangerschap bij positieve ovulatietest?



Groetjes Kim





hoop dat jullie de foto kunnen zien…ik weet niet meer hoe ik foto’s erop krijg… :shifty:

Ik heb het weleens vaker gehoord ja, maar kan ook een late eisprong betekenen… Beter even een test halen!

mijn eisprong was aankomende zaterdag 2 weken geleden, heb de ovulatietesten toen een paar dagen achter elkaar gebruikt, ik heb een hele constante cyclus van 28 dagen, heb bijna altijd op dezelfde dag mn ei (heb dan ook veel buikpijn) en heb altijd precies op dag 28 mn ongesteldheid, kan me niet voorstellen dat mn ei dan nu bijna ander halve week later zou komen…

dat klinkt als heel spannend!

ik denk dat je het beste een zwangerschapstestje kan doen na je nod.

ik ga in elk geval duimen!!

Daarvoor snap ik ook nooit waarom iemand een ovulatietest gebruikt als je deze toch niet vertrouwt qua wel/niet zwanger zijn :wink:



Bij de meeste ovulatietesten moet de tweede streep toch net zo duidelijk zijn als de controlestreep? Volgens mij is er altijd wel wat LH in je urine aanwezig, waardoor je een vage streep kan krijgen. Pas bij een piek is die tweede streep dan enorm aanwezig en is de test positief te benoemen.



Ik zou hier dus nu geen uitspraken over kunnen doen. Wil je het zeker weten dan zou ik toch echt een zwangerschapstest doen.

:cry:



net de gevoelige kruidvat 2 voor 5 euro gedaan…zo negatief als het maar zijn kan…



Op naar ronde 7 dan maar…



En volgende keer doe ik geen ovulatietest meer…geeft alleen maar valse hoop…



Groetjes kim…

Toch een test gedaan lees ik nu? Maar dan weer niet met ochtendurine :wink:



Mocht je zwanger zijn dan is het nog pril en kan het zijn dat je met gewone urine nog niet positief test, zeker als je nog voor NOD zit.



De Kruidvat 2v5 is dan wel gevoelig, maar dan nog kun je beter pas testen vanaf NOD en dan het beste met ochtendurine.

@sassie1980 wrote:

Toch een test gedaan lees ik nu? Maar dan weer niet met ochtendurine :wink:



Mocht je zwanger zijn dan is het nog pril en kan het zijn dat je met gewone urine nog niet positief test, zeker als je nog voor NOD zit.



De Kruidvat 2v5 is dan wel gevoelig, maar dan nog kun je beter pas testen vanaf NOD en dan het beste met ochtendurine.




laten we t hopen…al geloof ik er niet meer in eigenlijk…bij mn zoontje was ik in de eerste ronde meteen zwanger, ik teste toen s avonds 2 dagen na nod positief met deze zelfde test. Ik ben soms bang dat ik misschien niet meer zwanger kan worden, omdat het de vorige keer meteen raak was en nu al een half jaar duurt.

Ik had Hellp in mn vorige zwangerschap en mijn zoontje is net op het nippertje gehaald met een spoed keizersnede, soms ben ik bang dat er misschien wat mis is gegaan met mn baarmoeder bij de keizersnede… :frowning:

ik had 3 dagen voor nod een positieve ovutest en zie mijn banner

@snips wrote:

ik had 3 dagen voor nod een positieve ovutest en zie mijn banner




maar was de zwangerschaps test van jou ook negatief terwijl de ovulatietest positief was dan?



Enne…gefeliciteerd!

Ik vraag me wel af waarom de ovulatietest positief was…mn eisprong kan het niet zijn want die heb ik ander halve week geleden al gehad…normaal mag die test dan toch niet meer positief worden?

@kim86 wrote:

hoop dat jullie de foto kunnen zien…ik weet niet meer hoe ik foto’s erop krijg… :shifty:


Ik wel, hij staat nu goed :thumbup:

@Melanie wrote:

@kim86 wrote:
hoop dat jullie de foto kunnen zien…ik weet niet meer hoe ik foto’s erop krijg… :shifty:


Ik wel, hij staat nu goed :thumbup:




oké, dank je :slight_smile:

@sassie1980 wrote:

Toch een test gedaan lees ik nu? Maar dan weer niet met ochtendurine :wink:



Mocht je zwanger zijn dan is het nog pril en kan het zijn dat je met gewone urine nog niet positief test, zeker als je nog voor NOD zit.



De Kruidvat 2v5 is dan wel gevoelig, maar dan nog kun je beter pas testen vanaf NOD en dan het beste met ochtendurine.




laten we t hopen…al geloof ik er niet meer in eigenlijk…bij mn zoontje was ik in de eerste ronde meteen zwanger, ik teste toen s avonds 2 dagen na nod positief met deze zelfde test. Ik ben soms bang dat ik misschien niet meer zwanger kan worden, omdat het de vorige keer meteen raak was en nu al een half jaar duurt.

Ik had Hellp in mn vorige zwangerschap en mijn zoontje is net op het nippertje gehaald met een spoed keizersnede, soms ben ik bang dat er misschien wat mis is gegaan met mn baarmoeder bij de keizersnede… :frowning:

Wanneer heb je wel of niet met ochtend urine getest?



Als je een ovulatietest gebruikt met ochtendurine, kun je er niks mee. Dat is te geconcentreerd en er zit altijd wel wat LH in je urine.

Ik heb vorige maand ook een ovutest gedaan en die gaf ook een streepje maar niet donkerder dan teststreep en ik was toen niet zwanger.

Nu niet meer geprobeerd, want inderdaad eigenlijk heb je er niks aan, een ovutest als je wilt weten of je zwanger bent.



En je ovutest is ook volgens mij niet positief want de teststreep is minder dan de controlestreep toch?



Als je geen ochtendurine hebt gebruikt voor de zwangerschapstest, dan kun je nog steeds zwanger zijn, je bent nog een paar dagen voor NOD.

Sterker nog als je ovulatie aankomende zaterdag twee weken geleden is, zit je nu nog 4 dagen voor NOD. Dat is heeeel erg vroeg om positief te testen.



Dus kan nog alle kanten op :wink: we zullen duimen! :pray:

normaal zou ik nu donderdag ongesteld moeten worden, ik heb vrijdag en zaterdag positief getest met de ovulatietest ander halve week geleden, maar ik word eigenlijk altijd op de 28ste dag ongesteld, en dat zou aankomende donderdag zijn.



Het was was wel met urine in de ochtend maar niet de eerste urine.

Ik ben vanmorgen naar de wc gegaan toen wakker werd, rond half 10 ( :shifty: )



en de ovulatietest heb ik gedaan rond een uur of half 11, heb ik op de wc nog een paar druppels eruit weten te persen :wink:



volgens mij ben ik rond 6 uur ook nog een keer naar de wc geweest, weet niet precies Hoelaat het vanmorgen vroeg was.

De ovulatietest had het toch bij het rechte eind…







Uhmm…ik heb ander halve week geleden 2 keer een negatieve test gehad 2 dagen voor NOD en op de dag van mn NOD, en ben 1 dag na mn NOD ongesteld geworden…(dacht ik)…het duurde een paar dagen, maar ik ben altijd maar heel weinig ongesteld dus heb niet veel verschil gemerkt.



Gisteren lag ik op de bank tv te kijken en moest ik plassen…toen ik op de wc zat zag ik dat er bloed in mn inlegkruisje zat…ook verloor ik bloed na het plassen…ik schrok me dood, omdat ik het helemaal niet verwachte, was net ander halve week geleden ongesteld geweest en had ook geen buikpijn ofzo…



Nu heb ik vanmorgen de dokter gebelt en het verhaal uitgelegt en ben daarna langs gegaan. ze hebben mn urine onderzocht ik blijk ik toch zwanger te zijn :shock: :shifty: ± 4 weken



Blijkbaar was ik 2 weken zwanger op mn NOD dag en was het te vroeg voor de test…en was de bloeding geen ongesteldheid maar een innestelingsbloeding van een verlaat ei…

Ik heb de verloskundige gebelt en het verhaal uitgelegd en ik kon meteen langs komen voor een echo om te kijken of er wat te zien was.



4 weken was te vroeg om een eizakje te zien dus ze kon me niet met zekerheid zeggen of alles nog goed zit nu na de bloeding, de kans is 50/50 … Ik heb vanmorgen rond kwart voor 9 nog wat bloed verloren en daarna gelukkig niet meer…ook heb ik geen krampen erbij.



Volgende week vrijdag heb ik om half 9 weer een echo om te kijken of er dan wel een eizakje te zien is…of niet.



Maar nu is het het belangrijkste dat ik geen bloedingen meer krijg, en rustig aan doe, willen jullie voor me duimen dat het goed gaat? :-*





:thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown:

spannend.ik duim voor je :pray:

@snips wrote:

spannend.ik duim voor je :pray:




dank je :-*