polen in de straat

@fiep klophout wrote:

@maartje wrote:
Ergens “Polen in stoppen” …



Het zijn toch geen konijnen ! :roll:




toepasselijk :mrgreen:



:angel: :wink:

Ik begrijp het ook niet. Als ze nu de tokkies in dat huis laten wonen, zou ik er niet blij mee zijn, maar die mensen die er u wonen zijn net als jij en ik, alleen komen ze toevallig uit polen, wat maakt dat nu uit :? :think: :think:

nou vind ik het wel verschil maken of er gezinnen in komen wonen of enkel een groep alleenstaanden. Ik heb in mijn straat ook liever geen groepswoningen, maar of er nu een pools duits marrokaans turks chinees afrikaans surinaams of nederlands gezin woont zal me niet in het minst boeien.



Hellaas getuigt de huidige kiespeilingen met enorm veel stemmen voor types als Pim Fortuijn en Geert Wilders dat er steeds meer gediscrimineerd gedacht wordt. en dus zal de waarde van je huis idd iets dalen, er zijn namelijk groepen die vanwege een groot gehalte buitenlanders het huis niet zal kopen.

hoho…



k heb niks tegen polen!! of andere buitenlandse mensen… maar wel tegen het stoppen van 9 mensen in een klein huisje! En dat wordt hier gedaan, door die directeuren die er een slaatje uit willen slaan!



Als die mensen (polen of andere buitenlanders ) hier gewoon werken voor hun geld… heb ik echt niks geen problemen met die lui!! laten we dat wel even duidelijk stellen!

het stomme konijn, is eigenlijk dat jouw huis alleen maar in prijs daalt doordat er mensen zoals jij zijn die op deze manier over andere nationaliteiten denken. Zolang er geen overlast is, daalt de huizenprijs alleen maar door kortzichtigheid…Je werkt de daling van de waarde van je huis dus zelf in de hand eigenlijk…

@konijn wrote:

hoho…



k heb niks tegen polen!! of andere buitenlandse mensen… maar wel tegen het stoppen van 9 mensen in een klein huisje! En dat wordt hier gedaan, door die directeuren die er een slaatje uit willen slaan!



Als die mensen (polen of andere buitenlanders ) hier gewoon werken voor hun geld… heb ik echt niks geen problemen met die lui!! laten we dat wel even duidelijk stellen!




dan mag jij de titel van je post eens uitleggen…

ik denk niet dat de huizenprijzen dalen omdat mensen negatief naar poolse mensen kijken.

Ik denk dat de prijzen dalen omdat het grootste deel van de poolse werknemers zo hard werkt dat ze geen tijd meer overhebben om hun huis te onderhouden. En de werkgevers willen er meestal ook geen cent teveel aan uitgeven. Gevolg is dan dat de huizen verpauperen/vervuilen en dat geeft geen fijn beeld in de straat.

Welk beleid bedoel je dan? Beleid ten opzichte van de Polen of ten opzichte van het volproppen?

Ik krijg zelf het gevoel dat het je niet zozeer gaat om het aantal mensen maar om hun nationaliteit… :think:

En ik kan je best nog wel begrijpen ergens, weet je… :silenced: Vaak hebben ze toch een ‘negatieve’ reputatie… en dan ben je niet blij als in een huis 6 polen bij elkaar wonen, niet als gezin maar als groep…

Oeff

Zou ik hierop reageren ?



Stoppen ze net zowel links als rechts 4 HOLLANDERS in een huis…

Studenten huis ! :naughty:



Sorry hoor maar vind het echt pure onzin !

Mijn vorige huis was heel dicht bij een prostitutie wijk.

(achterstandswijk)

Heb mijn huis goed kunnen verkopen



Daarbij is mijn beste vriendin Pools, potver%^&# :silenced:

Zij werken echt hard, en voor heel erg weinig !!

@faizaa wrote:

Welk beleid bedoel je dan? Beleid ten opzichte van de Polen of ten opzichte van het volproppen?

Ik krijg zelf het gevoel dat het je niet zozeer gaat om het aantal mensen maar om hun nationaliteit… :think:

En ik kan je best nog wel begrijpen ergens, weet je… :silenced: Vaak hebben ze toch een ‘negatieve’ reputatie… en dan ben je niet blij als in een huis 6 polen bij elkaar wonen, niet als gezin maar als groep…




Denk dat dat het ook is. Ik denk dat je meer een probleem hebt dat ze zoveel mensen erin gooien dan laten we het zo zeggen een famillie van 4 personen. Ik snap dat eerlijk gezegt ook niet zo. Zoveel personen. Dat kan denk ik niet goed gaan. Verder zou ik er geen problemen mee hebben als er polen komen te wonen. Als je maar geen overlast hebt. Ik snap je gevoel wel hoor. Ze komen vaak niet goed in het nieuws. Maar ik vind dat die mensen die overlast bezorgen daar zelf aan te danken hebben. En helaas omdat die mensen die dan overlast brengen krijgen mensen een beeld. En willen dan daar niet meer wonen, en daarom daalt je huis dan ook. Want dan willen mensen er niet meer voor betalen.



Maar niet iedere pool is zo. Wacht eerst maar is af.

@Gab wrote:

Oeff

Zou ik hierop reageren ?



Stoppen ze net zowel links als rechts 4 HOLLANDERS in een huis…

Studenten huis ! :naughty:



Sorry hoor maar vind het echt pure onzin !

Mijn vorige huis was heel dicht bij een prostitutie wijk.

(achterstandswijk)

Heb mijn huis goed kunnen verkopen



Daarbij is mijn beste vriendin Pools, potver%^&# :silenced:

Zij werken echt hard, en voor heel erg weinig !!






Waarom reageer jij nu weer zo raar? :think:

Hebben het hier niet over een studentenhuis… :hand:

En sorry hoor als mensen een bepaalde reputatie hebben, hebben ze het vaak ook zelf naar gemaakt, ik ben zelf getrouwd met een marokkaan en ben zelf half portugees en geloof me, ik ken ook DIE vooroordelen… :eh:

Ik had jouw huis dicht bij een prostitutie wijk, achterstandswijk nog niet voor 50.000 euro willen hebben… :silenced: je begrijpt toch ook wel dat niet iedereen daar zin in heeft… man, men mag tegenwoordig toch nog best wel zeggen waar je je niet makkelijk bij voelt hoor… :hand:

Ik zou me niet prettig voelen naast een huis te wonen van een groep Polen… Niet als gezin, niet als studenten… maar als volgestopt groepje…

En ik heb vriendinnen met allerlei nationaliteiten… voel me dan echt niet aangesproken als iemand het over Bosniers heeft, ow wacht mijn vriendin is Bosnisch… :roll:

Idd het is helaas wel zo. Ik woon ook in een achterstandswijk. Maar niemand zou hier willen wonen. Ja bepaalde groepen mischien. En helaas is ons huis niet veel waard. Wij willen het verkopen. Wij kunnen er maar 140000 euro voor vragen., Maar dan nog is het welke gek er voor geefd. terwijl wij een vrijstaandhuis hebben etc. In eeen andere wijk is ons huis veel meer waard. helaas is het wel zo. helaas gaat je huis dalen van verschillende factoren. Als het ene mooie wijk was dan is er veel meer vraag en word je huis ook meer waard. helaas word het wel zo bekeken.



gemiddeld hier in deze wijk staan huizen heel lang te koop. Nog langer als in andere wijken. En als de vraag heel klein is. Gaan de prijzen omlaag. en moeten mensen hun prijzen wel dalen om het te verkopen.

Heel veel makelaars willen juist helemaal niet in zee gaan omdat we in deze wijk wonen.

De mensen zijn de klant als er de meerderheid daar niet wilt wonen omdat het een rotbuurt is etc dan daalt je huis. Helaas maar waar.



Dus ergens heb ik wel begrip voor Konijn.

@Gab wrote:



Daarbij is mijn beste vriendin Pools, potver%^&# :silenced:

Zij werken echt hard, en voor heel erg weinig !!




En???

Karin, welke wijk zit je dan in Almelo? :think:

@konijn wrote:

hoho…



k heb niks tegen polen!! of andere buitenlandse mensen… maar wel tegen het stoppen van 9 mensen in een klein huisje! En dat wordt hier gedaan, door die directeuren die er een slaatje uit willen slaan!



Als die mensen (polen of andere buitenlanders ) hier gewoon werken voor hun geld… heb ik echt niks geen problemen met die lui!! laten we dat wel even duidelijk stellen!




zo komt je post echter wel over, de titel en de inhoud van je berichtje… sorry… wellicht als je het anders formuleert?

@Annaatje wrote:

Karin, welke wijk zit je dan in Almelo? :think:




Kerkelanden. Typ maar is in Google. We zijn dat nu niet meer. Er zijn al wat verbeteringen. Maar dan nog. Ik ben bang dat wij nooit van ons huis af komen.



Ik schaamde altijd om het te zeggen . Maar nu heb ik er wel sch**t aan hoor.



Ik moet me ook altijd verdedigen als ik zeg ik woon op de Kerkelanden.

Het staat hier niet zo goed beschreven. Waar wij wonen is nog te doen hoor. En aardig netjes. Maar achter ons. Wij willen ook daarom weg. Maar ook omdat we in een drukke straat wonen. Niet echt kindvriendelijk.

Wij wonen in een klein plaatsje en hier zijn ook straten die niet zo geod bekend zijn, maar dat zijn niet alleen buitenlanders, maar ook soort tokkies zeg maar.



Sinds vorig jaar is de gemeente daar heel erg aan het opknappen, reed er laatst doorheen en kende het niet weer!!!

Ja hier zijn ze ook wat aan het bouwen ,renoveren. Maar ook heel veel dichtgetimmerde huizen. Geen egzicht dat ze die niet gewoon afbreken. Die huizen staan al wel 4 jaar als het niet langer is dichtgetimmerd. Hoe je het ook wend of keerd daar komen toch nare mensen op af.



Leuk kom je met d etrein Almelo binnen zie je die dichtgetimmerde huizen. Leuke reclame coor Almelo

@konijn wrote:

Misschien een rare vraag



bij ons in de straat is een tijd geleden een huis verkocht aan een directeur van een groot bedrijf, die er vervolgnes polen instopt! We hebben verder geen overlast van die mensen en ze zijn ook best netjes. Nu staat er weer een huis te koop en ja… die directeur eheft dat huis ook weer gekocht om daar weer polen in te stoppen. Weten jullie of ik de gemeente kan vragen of hier een beleid voro is? Onze huizen gaan zo in waarde enorm naar beneden, terwijl ze net een beetje waren gestegen…




Ik vind het een beetje overdreven om meteen te zeggen dat dit een discriminerend openingsbericht is :think: .

Ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen dat ook sinds Pim eigenlijk alles zo snel discriminatie wordt genoemd :roll: .

‘Polen in stoppen’ slaat voor mijn gevoel op veel mensen in een kleine ruimte en daar zou ik ook niet blij mee zijn ongeacht de nationaliteit.

(maar ik vind het eigenlijk triest dat je dat soort zinnetjes er tegenwoordig bij moet zeggen :? ).

Veel huizen in je straat met veel te veel mensen erin lijkt me niet leuk en zoals al genoemd zou ik dan eens kijken wat het maximale aantal mag zijn per huis.

Maar ik zou me ook weer niet te druk maken bij voorbaat.

Als het netjes is dan zien aanstaande kopers niets :wink: en als je geen overlast hebt is er ook niks aan de hand.



Onze buren bleken een studentenhuis te zijn nadat we het hadden gekocht. Daar schrokken we best wel van!

Maar nu jaren later en honderden studenten later (want er verhuist er elke maand wel één) kan ik zeggen dat we nog nooit overlast hebben gehad! Soms valt het dus allemaal wel mee :slight_smile: .