polen in de straat

Misschien een rare vraag



bij ons in de straat is een tijd geleden een huis verkocht aan een directeur van een groot bedrijf, die er vervolgnes polen instopt! We hebben verder geen overlast van die mensen en ze zijn ook best netjes. Nu staat er weer een huis te koop en ja… die directeur eheft dat huis ook weer gekocht om daar weer polen in te stoppen. Weten jullie of ik de gemeente kan vragen of hier een beleid voro is? Onze huizen gaan zo in waarde enorm naar beneden, terwijl ze net een beetje waren gestegen…

waarom zouden je huizen in waarde zakken omdat er polen in de straat wonen? Zolang je er geen overlast van hebt is er toch niks aan de hand… Ik zou het anders vinden als wanneer ze elke avond herrie maken, en overlast veroorzaken op wat voor manier dan ook… maar als ze er gewoon vredig wonen??

Wij hebben ook in een straat gewoond waar de huizen gekocht werden om er vervolgens polen in te laten wonen.

Op zich ook geen reclame voor je straat nee, mensen kijken er toch neerbuigend tegenaan.



Er is bij ons zelfs een hele handtekeningenactie geweest om die mensen eruit te laten zetten.

Vond ik zelf wat onzin, omdat wij ook totaal geen overlast van ze hadden.

Maar volgens mij kon toen bij ons de gemeente er niets tegen doen. Het was geen bedrijfspand, het werd echt alleen gebruikt om in te wonen.

Als het huis als kamerverhuur wordt gebruikt dan zijn er wel regels en vergunningen etc. Wellicht kun je daarnaar informeren bij de gemeente.

Ergens “Polen in stoppen” …



Het zijn toch geen konijnen ! :roll:



Zolang buurtbewoners geen overlast veroorzaken

zullen de huizen niet in waarde dalen bij jullie hoor

(hoogstens in de ogen van mensen die

net zo over Polen denken als jij)

hmmm volgens mij doen die polen werk wat “wij” niet willen doen

en zou je ze dus dankbaar en er trots op moeten zijn ipv er op neer kijken :hand:



en als je geen overlast hebt van iemand in de straat, wie dan ook, dan snap ik je probleem niet.



ik vind deze post echt “raar” :shifty:

bij ons in de buurt zijn er huizen opgekocht door mensen van de afcent.



daar komen om de 2 jaar andere afcenters in omdat die om de 2 jaar naar een andere basis worden overgeplaatst.



zolang er geen overlast is maakt dat toch niet uit

hoi hoi



ik snap het probleem eigenlijk ook niet echt eerlijk gezegd gaat het er nu om omdat het polen zijn want in je post zeg je dat ze wel netjes zijn en je geen last van ze hebt dus snap ik het hele probleem eromheen niet :think:



maar verder als dat denk ik niet dat je veel kans maakt juist omdat ze zich gedragen en je geen last van ze heb



vind dit eigenlijk een soort van discriminatie ben benieuwd hoe je zou reageren als het alleen nederlanders waren :?



succes met de polen



groetjes nathalie

@Guusje wrote:

hmmm volgens mij doen die polen werk wat “wij” niet willen doen

en zou je ze dus dankbaar en er trots op moeten zijn ipv er op neer kijken :hand:



en als je geen overlast hebt van iemand in de straat, wie dan ook, dan snap ik je probleem niet.



ik vind deze post echt “raar” :shifty:




En soms worden ze ook gebruikt omdat ze veel goedkoper zijn…



Zolang je er geen overlast van hebt…



Was je van plan om te gaan verhuizen dan? Want anders zou ik me ook niet druk maken over de waarde van een huis.



En over neerkijken, gewoon schijt aan hebben…

ik kan me wel voorstellen waar je probleem ligt!

ook al staat het er een beetje respectloos :wink:

Zolang jij je huis niet hoeft te verkopen en je hebt geen last van deze hardwerkende mensen dan zie ik het probleem niet.

tuurlijk kunnen ev kopers voor een andere woning gaan, maar dat hoeft niet perse.

Pas als je overlast en rommel etc opmerkt, dan word het een ander verhaal! dan kan ik me voorstellen dat je bang bent dat de waarde minder word.

Maar dan is er nog altijd die Grote baas, die ws de hele straat opkoopt :smiley:

Even een hart onder de riem, ik ken beide situaties!

Ik heb 3.5 jaar in Zwitserland gewoond…zou de waarde van de huizen daar ook gedaald zijn in die tijd…(we werden behoorlijk met de rug aangekeken als buitenlander zijnde namelijk) :think:

Wat is er mis met Poolse mensen?

Hebben hier ook in de straat gewoond. Zijn hardwerkende mensen

in mijn ogen. Totaal geen last van en het idee dat de waarde

van je huis daalt??? In welk hol/gehucht leef je als ik zo onbescheiden mag zijn om te vragen?



Ik ken wel andere groepen ‘buitenlanders’ die ik liever niet in de straat

zou hebben. Maar goed heb hiervoor in de stad gewoond

dus ik kijk nergens van op. Vind het ook een heel raar topic.

(discriminerend ook als je het mij vraagt!)

Goed…

met Poolse mensen is dan misschien niets mis…



maar ik begrijp toch wel enigszins de zorg hoor…

Ik heb ook de ervaring dat woningen met veel bewoners , toch wel op enig moment voor overlast zorgen of dat er een onveilige situatie ontstaat.

En niet omdat ze kwaadwillend zijn… maar wel omdat het vaak een stuk of 8 jonge mannen zijn, die hard werken, eten en een biertje of ander drankje pakken…

wanneer ze werken gaat het wel… (want dan moeten ze vroeg op), maar in de weekends geeft dit toch wel degelijk overlast.



Het enige wat je volgens mij kunt doen is laten checken of de woningen niet overbewoond zijn. Dat kom je vaak tegen… Dan is er sprake van “matrassenverhuur”… tot soms wel 20 in 1 woning.

En zelfs zonder overlast voor buren is dit niet wenselijk (veiligheid).

Hiervoor kun je volgens mij terecht bij de Dienst Stedebouw en Volkshuisvesting (DS+v).

HEt gekke is dat ookal ben ik zelf vrij tolerant tav van van alles ik het ergens ook wel snap hoor - dat je er een beetje huiverig tegenaan kijkt.



Mijn moeder heeft er een tijdje geleden ook mee in haar maag gezeten dat het huis naast haar opgekocht zou worden en verhuurd zou worden aan poolse mensen. Niet zozeer wegens de waardevermindering ofzo maar meer de sfeer die het mee zou brengen. En een gezin naast je is natuurlijk wat anders dan een club (tijdelijke werknemers). En 1 huis is nog tot daar aan toe maar meedere in je straat kan ik me voorstellen dat mensen daar wat huiverig naar kijken.



Maar ja ik zou ook niet in een straat gaan wonen met allemaal studentenhuizen of blij zijn als huizen naast mij in studentenhuizen zouden veranderen. Misschien valt het heel erg mee maar dat zou de tijd leren.



Net zo goed dat ik jarenlang gekraakt heb gewoond en ik ook bij de nodige kraakpanden me voor kan stellen dat je daar als buren ook niet altijd blij van wordt. Soms ook wel.



En net zoals sommige voor mij al zeiden - het aantal mensen is aan maxima gebonden (denk een stuk of 5) wil je geen vergunningen moeten hebben en speciale brandveiligheid enzo (meer geldend voor pensions ed)



Groetjes Caroline

Bij ons in de straat woont een vrouw uit Indonesië en een stel uit Bosnië en ook iemand uit Suriname ofzo maar de huizen zijn hier de laatste jaren alleen maar gestegen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

haha

Bij mij in het dorp zit het vol met Nederlanders (ben er zelf ook een) en de huizen prijzen zijn hier megahoog :smiley: (Brasschaat ja om de hoek bij…) :smiley:

Ach, wij hebben één huis verder 6 Chinezen, iedere maand verschillende …

En aan de andere kant weer 4 Polen, ook iedere keer anders!!

Hebben we nooit last van, gelukkig …

En onze huizen prijzen die reizen de pan uit :lol: :lol: :lol:



Dus je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken :wink:

ik snap wel dat je er iets over denkt maar het komt zo kort door de bocht over…



wij hebben Arubanen naast ons wonen. Aruba is de laatste tijd ook niet zo best in t nieuws maar ik realiseer me nu je dit plaatst pas dat er geen blanken naast ons wonen. :wink:



zie het probleem echt niet :think:

@maartje wrote:

Ergens “Polen in stoppen” …



Het zijn toch geen konijnen ! :roll:




toepasselijk :mrgreen:

Ik snap ergens heel ver weg je punt wel, maar je titel, de strekking van je verhaal, ik vind het zo naar....Je hebt er geen overlast van, waarom kun je dan niet gewoon over ze praten alsof het net echte mensen zijn?
Dat je bang bent dat de prijs van je huis daalt als er overlast komt, als er tig mensen op een kleine oppervlakte wonen, dat snap ik wel, en dat je je daar zorgen over maakt, snap ik ook nog wel. Maar dat je het dan hebt over Polen in de straat....


ik vind het maar een trend van niks dat je sinds pim alles maar moet kunnen zeggen.... :silenced: :hand:

zo’n gevoel had ik er dus ook bij… ik ben heel bekend in polen en ken die mensen niet anders als hardwerkende, lieve, aardige en eerlijke mensen. Natuurlijk heb je er altijd rotte appels bij, maar zeg nou zelf… die hebben ‘wij’ nederlanders ook… net als elke andere bevolkingsgroep…



Dus ik zou zeggen… accepteer ze gewoon, en groet ze vriendelijk op straat… zo krijgen ze ook een beetje het idee dat ze niet alleen maar indingers zijn, maar ook gerespecteerd worden als buren… Probeer het, het zal je verlichten!