Poes is zwanger! upd pag6

Dank jullie wel voor adviezen!



En betreft dierenarts, ja achterhaald of niet, nu een beetje laat hé :lol:

Ja, ik denk ook dat onze kater eerder onder het mes gaat hoor.

Morgen maar even bellen met de dierenarts. Kosten maakt me niet uit.



Overigens raak je hier kittens makkelijk kwijt, dat weer wel. Heb nu al 2 mensen die wel willen haha.

Ga je zelf nog wat houden dan?



Zal wel een drukke boel worden bij jou thuis :inlove:

Nee zelf houden we niets.

Kater is na castratie vaak nog een tijd vruchtbaar.

@Kittycat wrote:

Kater is na castratie vaak nog een tijd vruchtbaar.




Dat geldt alleen voor mannelijke knaagdieren heel erg. In de praktijk verwekken gecastreerde katers nauwelijks of nooit meer een nestje.

Zou leuk zijn als jullie samen gaan bevallen :mrgreen:.

@hanneke wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
Misschien is het handiger om pappa poes eerst onder handen te nemen :angel:

Mamma heeft wel andere dingen aan d’r hoofd :wink:




Is nog goedkoper ook :wink:




Ja, maar mamapoes gaat vast wel eens de deur uit en is vast niet zo trouw aan papapoes :wink:

Wat voor doos heb je voor haar klaarstaan? Mag nl geen bananendoos zijn!!!



:roll: Apart advies van de dierenarts, maar net wat je zegt: 't is nu te laat om daar iets aan te doen, en nu zoveel mogelijk genieten van de minimauwies die straks geboren worden hoor :inlove:



Onze poes is in onze kledingkast bevallen :shifty: ze had zelf een ander plekje bedacht: ze was de dagen voor de de bevalling aan het nestelen in ons bed :silenced: dat vonden we wat minder, dus steeds in de doos gezet. Uiteindelijk ging ze, toen ze bezig was de slijmprop te verliezen, in de kledingkast zitten. Ze accepteerde het gelukkig dat we haar in de doos legden :smiley:

Onze Mauwie vond het heel fijn dat we bij haar bleven, zachtjes aaien en tijdens het persen duwde ze steeds haar achterpoten heel hard tegen onze handen aan.

2 Maart worden de kleintjes alweer 7 :o maar als ik er nu weer aan terugdenk is en blijft het iets heel bijzonders :inlove:



Owja, mamapoes heeft wel wat extra krachtvoer nodig, die van ons blééf vreten :wink:

En op zich is een weegschaal ook erg handig om de groei van de kittens bij te houden.



En: telnr van de dierenarts ergens goed in het zicht hangen, of voorprogrammeren in je foon ofzo.



Maar vooral: heel heel veel genieten van de kleintjes :inlove:

@fiep klophout wrote:

vooral lekker met rust laten. een poes heeft in principe geen mensen nodig bij de bevalling van haar kittens. vaak bevallen ze juist als hun baasje weg is, en ze de rust hebben die ze nodig hebben.




behalve die van mij dan die kwam op mijn schoot liggen terwijl haar vliezen braken was best nat hihihi

en heeft heel lang met weeen bij mij op schoot gelegen.

waarom mag het niet in een bananen doos… al mijn kittens zijn in een bananen doos geboren. lekker gevuld met handdoekjes en dekentjes. ik had er zelf 2 aanelkaar gemaakt zodat poesie lekker de ruimte had… eerste nestje is in mijn bed gedropt :shock: ze moest en zou in bed liggen ipv in de doos… maffe muts…



(heb een nestje van 3, 1, 5 en 4 gehad)

ik heb hier een aangelopen poes…

was toen een week of 7…



ik was vroeger niet zon katten freak…

maar ik vindt het geweldig nu…



ben eigenlijk in dubio…

Zou er graag wel 1 bij willen hebben,

Ze is trouwens een beetje een buitenkat…



Is nooit langer dan 30 min, weg…

Dan wil ze weer naar binnen…



ze is nu rond de 10 a 9 maanden oud…

het lijkt me erg bijzonder om mede mama te worden van haar :wink:

Ze heeft een doos (geen bananen doos), die doos… staat jawel onder de box, want ze wilden persé onder de box liggen (gelukkig is het open ruimte).



Krachtvoer, wat moet ik me hier bij voorstellen? :mrgreen:



Zal je net zien, zij bevalt als Riley bij de oppas is, ik in het ziekenhuis even een meisje op de wereld zet :lol: .



Zij komt overigens niet buiten, dus zwanger worden van een kat buiten zal ze niet worden. Of er moet ineens een kat op ons balkon terecht komen!

Hier ook vaak kattenbevallingen meegemaakt. Mijn ervaring is dat ze altijd wilden dat er iemand bij haar was. Ze wachtte altijd tot er iemand thuis was en dan moest er echt bij gaan zitten, want anders werd ze helemaal onrustig.



Heb 1x gehad dat moeders alleen het 1e kitten ging likken en daarna was ze te moe om de rest te doen. Mn zus en ik hebben toen met warme washandjes over de kittens gewreven, sowieso vanwege het vlies, maar ook om ze schoon te “likken”. Washandje schijnt net zoiets te voelen als mama. En daarna lekker bij mama leggen. Allemaal mooie kittens geworden :smiley:

@pearlie wrote:

waarom mag het niet in een bananen doos…


Zit gif op/in waar kittens niet zo best tegen kunnen...

@Sweet-Love wrote:

Krachtvoer, wat moet ik me hier bij voorstellen? :mrgreen:



Zal je net zien, zij bevalt als Riley bij de oppas is, ik in het ziekenhuis even een meisje op de wereld zet :lol: .





:mrgreen: wij gaven Mauwie kittenmelk, en veel, heel veel eten. 't Kost gewoon erg veel energie, van die kleintjes (op)voeden.


Whoei, dat zou wel een stunt zijn ja, als jullie echt tegelijk gaan bevallen!! Maar hoop stiekem voor jullie dat ze gaat bevallen voordat jullie meisje er is hoor...

@jiska… nooit van gehoord. ale kittens zijn hier gezond groot geworden in de doos…



waar heb je dit gehoord eigenlijk

@pearlie wrote:

@jiska… nooit van gehoord. ale kittens zijn hier gezond groot geworden in de doos…



waar heb je dit gehoord eigenlijk




Hm, als je op google ‘bananendoos poes bevalling’ intikt, kom je meer dan genoeg informatie tegen, vnl van cattery’s en andere mensen die veel met katten/kittens te maken hebben.

Dacht eigenlijk dat dit wel algemeen bekend was :shifty:

in fruitdozen zitten pestisiden om dieren te doden die ongemerkt mee willen mee reizen

dat is erg giftig en ook erg giftig voor de kittens als ze dus met hun tongetjes aan de doos komen



(heb zelf een cattery gehad)



chips dozen zijn wel weer ideaal

je kan de voorkant half eraf halen (zit al de kartelrand voor )

Hoe is 't nu met poezenbeest??

leuk zeg, weer een kittentopic :dance: :inlove:



Sweetlove, heb je ook foto van papa en mama poes? :angel: