Sinds gisterochtend hebben we een extra poes in de tuin. Ze (?) is heel aanhankelijk, ziet er goed verzorgd uit en wil naar binnen…
Maar daar is onze poes niet blij mee, dus die vecht haar de tent uit. Ze heeft een plekje gevonden op de houtstapel, maar heeft de hele nacht gejankt. Zo zielig! Maar wat nu te doen?
Vanochtend uiteindelijk toch maar wat te eten gegeven, wat moet je dan? Ze laat zich niet wegjagen, toen ik terug van mijn werk kwam zat ze er nog en komt nu steeds weer proberen binnen te komen.
En ik wil geen 2e kat!!! En onze kat (16 jaar) kan dat ook niet aan.
Heb het op buurtlink geplaatst, bijna alle huizen in de straat gaan navragen, de plaatselijke dierenarts gebeld, morgen hang ik een briefje op in de supermarkt. En dan? Het asiel… maar ik moet haar eerst vangen, dan de politie bellen, die bellen dan de dierenambulance en die komen dan kijken of ze misschien gechipt is en nemen haar dan mee. En dan? In deze tijd van het jaar? Ik weet het echt niet…
Misschien heeft iemand van jullie nog tips? (of wil de poes komen halen in de buurt van Schimmert? )
Als de dierenambulance moet komen, dan moet je betalen om hem mee te laten nemen. Weet niet of je daar op zit te wachten.
Ik zou het beest gewoon wegjagen en zeker geen eten geven. :shifty: Misschien niet de manier, maar van een poes die de weg kwijt is kom je niet zomaar af.
Amivedi (.nl erachter)! Kan ze ook bellen. Misschien hebben zij een melding binnen gekregen over een weggelopen poes.
heb een aantal maanden geleden hetzelfde meegemaakt en de dierenabulance kwamen hem zonder kosten zo ophalen.
heb zelf ook 2 katten en vondt het zo zielig hij jankte ook steeds en ik gaf hem na 1 uur al eten :oops: en het idee dat ie snachts alleen buiten huilde kon ik niet verdragen ze zijn hem die avond nog komen ophalen
dank zover. ik heb net een melding op amivedi gedaan.
wel gek he, die dierenambulance, dat dat zo verschillend is. Maar ik zit er dan wel mee, als ze hem/haar meenemen, wat dan? In de overvolle asiels? Ik zit er echt mee in mijn maag.
Ik heb het een paar weken geleden gehad.
Melden bij de dierencentrale. En vragen of je hem kan houden tot de eigenaar bekend is :thumbup:
gegevens doorgeven en dan komt alles goed!
Dan mag hij echt wel blijven. Dat mocht hij bij ons ook
dat wil ze juist niet nachtvlinder
Mijn eerste advies was : Geen eten geven.
maar ik had dat waarschijnlijk ook gedaan… (vind het zo zielig).
Ik ken het probleem. Want wat gebeurt er met dit beestje?
moeilijk.
@wannie wrote:
dat wil ze juist niet nachtvlinder![]()
Thanks Wannie. Nee liever niet (alhoewel ze aardiger is dan onze eigen kat :shifty: )
Ze (?) is niet weg te krijgen, hoe vaak Sjakie er ook achteraan gaat, hoe vaak we haar ook wegjagen van de drempel (want nee, ze mag NIET naar binnen)
Bij de dierenarts kun je gratis de evt. chip laten uitlezen.
@Romi82 wrote:
Bij de dierenarts kun je gratis de evt. chip laten uitlezen.
dacht precies het zelfde, even langs de dierenarts en kijken of hij gechipt is.
Dat uitlezen van de chip kan ook bij de dierenambulance.
Als je de dierenambulance eerst belt dan doen ze hier eerst een bandje om met de vraag, als de poes ooit terug gaat naar de eigenaar, om de dierenambulnace te bellen.
Blijft de poes dan langer dan 2 weken in jouw tuin dan kun je ze weer bellen om de poes op te komen halen.
Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe dat in andere steden of dorpen is.
Ik zou het gewoon eens vragen bij de dierenambulance.
Weet je zeker dat de dierenambulance geld kost (heb je dat nagevraagd)?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat de vinder moet betalen voor het feit dat iemand anders niet op zijn huisdieren let.
En volgens mij zijn dan ineens veel minder mensen geneigd de dierenambulance te bellen als er iets aan de hand is met een dier, wat geen goede zaak is.
Ik heb 2 keer de dierenambulance gebeld, 1 keer voor hond die hier los door de straat liep, ik wist wel welke hond het was maar ik kon er zelfs na een hoop navraag in de buurt niet achter komen waar de eigenaar woonde dus heb ik de dierenambulance gebeld.
De hond was een half uurtje later weer bij zijn baasje en wij hebben niets hoeven te betalen.
En de 2e keer zat er een onbekende hond in onze achtertuin, ook die zijn ze kosteloos komen halen.
As ik had meten betalen voor de dierenambulance dan weet ik niet wat ik gedaan had omdat wij destijds in de wsnp zaten en het dus gewoon niet hadden kunnen betalen.
Ik hop iig dat je snel van je vondeling af bent want het lijkt me lastig als ze 's nachts zo zit te jengelen en je eigen kat zo van slag is.
Volgens mij hoef je idd niet te betalen hoor, hopelijk is de poes gechipt, dan is ze snel weer terug bij dr eigenaar!
Je zou ook nog briefjes kunnen ophangen in de buurt, paar lantarenpalen, supermarkt.
Ik heb pas nog een dierenambulance een poes mee laten nemen, maar daar heb ik niet voor betaald. Daar zou ik me geen zorgen over maken. Ze hadden me ook drie hoog de boom in gekund, ik ga niet betalen voor het beest van een ander. Maar goed, andere discussie.
Ik denk dat je het beste de dierenambulance kunt bellen. Dan moet het beestje maar even het asiel in. Als de kat nu bij jou weg moet en straks weer terug moet is het beestje alleen maar gestret.
In iedergeval: Ik hoop dat je gauw een oplossing kunt vinden voor het arme beestje!
Welnee ook nog nooit gehoord dat de vinder de dierenambulance moet betalen. Het zou toch niet gekker moeten worden dan! De eigenaar moet de dierenambulance betalen. Onze hond neemt vaak de pootjes en dat kost me 20 euro per keer! Gelukkig kennen ze hem ondertussen overal wel, en ook de dierenambulance en heb ik nog maar 1 x 20 euro moeten betalen. (pfieuw… ons hondje is namelijk erg snel en als ie vrijheid ruikt… )
Daarbij, geen eten geven als de kat er goed verzorgt uitziet. Het is een dier, met instincten. Die verorberd echt wel een muis of vogeltje als hij hongerig is. Door eten te geven bindt je haar aan jullie…
Of dierenarts even de chip laten aflezen!
Maar jemig… Als ze al erg aanhankelijk is en jankt :?
En het ergste is. Ik lees overal wel dat er veel katten/poezen vermist zijn
ach jee, ze zit er nog steeds, ik ga haar zo maar vangen en het asiel bellen. dit is ook niks. hele nacht janken, pffff.
ik heb niet gevraagd of het ophalen geld kost, dat zien we wel.
bah, ik vind dit echt niet leuk, het asiel zit vol zeiden ze aan de telefoon… maar zwerfkatten worden altijd opgehaald.
ik hoop dat ze snel weer herenigd wordt met haar baasje.
Enige dat je kan doen is haar zelf vangen en naar een dierenarts gaan om te kijken of ze gechipt is. Als dat niet zo is, zal je haar weer ‘vrij’ moeten laten, als het wel zo is kan je haar terug geven aan de eigenaar.
Dierenasiel hier haalt zulke katten niet op, en dierenartsen nemen ze ook niet aan. Staat ook al op de site van de dierenambulance vermeld dat ze goed uitziende katten niet opnemen aangezien die vaak zelf weer naar huis gaan. En je ze idd niet moet voeren enzo.
Het is vreselijk hoor, we hebben er zelf ook 1 gehad. Ik heb alles afgebeld en uiteindelijk haar de tuin af gezet, poort gesloten (moest nog snel zijn ook, want ze liep meteen weer richting onze poort).
Ik heb haar nog 1 dag zien lopen en daarna niet meer. Ze had een bandje om waar niks opstond en was niet gechipt. Iemand anders was al bij de dichtsbijzijnde dierenarts geweest en ze was niet gechipt. Dierenambu kwam ze ook niet halen en moest haar dus laten gaan.
Voor iedere eigenaar: laat uw dier chippen, toch?
Veel sterkte
lees jouw bericht nu net pas mama van anne, blijkbaar werken ze toch overal anders in de asiels en dierenambulances. We zullen zien.