lees jouw bericht nu net pas mama van anne, blijkbaar werken ze toch overal anders in de asiels en dierenambulances. We zullen zien.
Ja, ik lees die van jou nu ook net pas, wel netjes dat ze haar wel opnemen. Dat doen ze hier echt niet omdat er zoveel katten loslopen en mensen zelfs boos worden als ze hun kat bij het asiel moeten ophalen. Ze lopen wel eens vaker een aantal dagen buiten rond hoor je dan. Dus dat is de reden waarom ze hier katten die niet gewond zijn gewoon laten lopen en als ze dus gechipt zijn mag je ze zelf terug brengen naar de eigenaar :? .
(honden worden wel opgehaald, dis omdat die normaal gesproken niet zo buitenleven net als katten)
Hoop dat je haar goed te pakken krijgt en haar naar het asiel kan brengen en natuurlijk dat ze de eigenaar vinden
In Tilburg kwamen ze dieren gewoon gratis ophalen, in ridderkerk niet. Zelfs niet als een dier ernstig ziek is of aangereden.
Ik heb toen die kat zelf naar de dierenarts gebracht. Daar werd hij onderzocht en er werd nagegaan of hij gechipt was.
Helaas was dat niet het geval. Hun hebben toen maar de dierenambulance Rotterdam gebeld en die hebben hem meegenomen en verder onderzocht. Hij bleek een enorme tumor in zn kopje te hebben, hij kon zelfs niet meer slikken. Ze hebben hem toen in laten slapen.
Het kostte mij helemaal niks, ook die onderzoeken niet omdat wel duidelijk was dat hij sinds een tijd ineens op straat was gezet.
In Tilburg kwamen ze dieren gewoon gratis ophalen, in ridderkerk niet. Zelfs niet als een dier ernstig ziek is of aangereden.
Nou ja, wat een slechte zaak zeg :naughty:...
Die man vroeg wat de kat mankeerde. Ja ik ben geen dierenarts, maar als een kat volledig onder de olie zit, zich niet wast en zijn ene wang is helemaal opgezet waardoor zijn snoet/gezicht scheef staat en zijn vacht was net een lap vilt, dan lijkt me dat duidelijk genoeg dat er iets flink mis is met een kat.
Ik moest hem maar terug op straat zetten, want als ze elke zwerfkat op moesten vangen, dan konden ze wel 3 asielen bij bouwen... :roll:
Ik ben ook meteen gestopt met collecteren voor de dierenambulance hier.
Ze is net opgehaald door het asiel. Daar gaat ze in quarantaine, kijken ze of ze gechipt is natuurlijk en wordt geprobeerd haar baasje te vinden, of een nieuwe plek natuurlijk.
We hoefden niets te betalen.
Toch voelt het niet lekker ergens, het is een leuke poes, maar dat ging echt niet erbij bij ons (en daarbij, bedacht ik ineens, stel dat het een vrouwtje was en ze is zwanger, heb ik binnenkort wel heel veel meer poezen dan ik wil…)
Ik hoop dat het haar goed gaat. Dank voor jullie meedenken!
Als de dierenambulance moet komen, dan moet je betalen om hem mee te laten nemen. Weet niet of je daar op zit te wachten.
Ik zou het beest gewoon wegjagen en zeker geen eten geven. :shifty: Misschien niet de manier, maar van een poes die de weg kwijt is kom je niet zomaar af.
heb een aantal maanden geleden hetzelfde meegemaakt en de dierenabulance kwamen hem zonder kosten zo ophalen.
heb zelf ook 2 katten en vondt het zo zielig hij jankte ook steeds en ik gaf hem na 1 uur al eten :oops: en het idee dat ie snachts alleen buiten huilde kon ik niet verdragen ze zijn hem die avond nog komen ophalen
dank zover. ik heb net een melding op amivedi gedaan.
wel gek he, die dierenambulance, dat dat zo verschillend is. Maar ik zit er dan wel mee, als ze hem/haar meenemen, wat dan? In de overvolle asiels? Ik zit er echt mee in mijn maag.
Dat uitlezen van de chip kan ook bij de dierenambulance.
Als je de dierenambulance eerst belt dan doen ze hier eerst een bandje om met de vraag, als de poes ooit terug gaat naar de eigenaar, om de dierenambulnace te bellen.
Blijft de poes dan langer dan 2 weken in jouw tuin dan kun je ze weer bellen om de poes op te komen halen.
Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe dat in andere steden of dorpen is.
Ik zou het gewoon eens vragen bij de dierenambulance.