poepluier/romper

Onze zoon poep sinds een week of twee regelmatig zijn luier vol. Natuurlijk is het fijn dat hij poept doet hij al goed vanaf de geboorte. Maar nu de laatste 2 weken is het niet alleen de luier vol poepen maar ook de romper, elke ochtend is het raak.

Zijn er meer die dat hebben?

Eerst dacht ik dat het aan de luier lag maar wij hebben pampers en huggies en hij heeft het bij allebij. Doe ik hem mss te strak of te los komt het daar door. Ik ben er altijd bij want hij doet het s’ochtends na het voeden. Maar het lijkt me niet prettig en ook niet voor mezelf.

hmm lastig en vooral erg vervelend :mrgreen: Misschien toe aan een maatje groter van de luier? Die sluiten ook hoger aan op de rug en buik nl.

Idd wat Smurf zegt… maatje groter in de luier nemen…

ga ik morgenochtend proberen maar hij heeft nu mt 3 en weegt nog geen 7 kilo. Luiers gaan tot 9 kilo.

Is de luier dan niet veelste groot want die huggies sluiten aan de zijkanten al niet goed aan.

Wat hier hielp was vooral een maatje groter qua romper. De luier kan nog zo groot zijn, als de romper strak zit, wordt de luier ook strak (tegen het kind aangedrukt) en dan gaat het overal langs. Met grotere rompers ging het er nog wel eens langs, maar lang niet zo vaak als daarvoor.

Onze kleine meid heeft normaal ook maat 3 om overdag.

Maar 's nacht heeft ze er een om van haar grote broer, en dat is 4+.

Anders kan ik iedere morgen het bed verschonen en haar onder de douche zetten.

En dit gaat super, ze slaapt ook van 20.30 tot 8.30 dus het kan ook niet anders dan dat ze veel plast en poept.

Veel succes ermee!!

Wij zijn toen onze dochter ziek was weer terug gegaan in maatje luiers, dus ipv een 4-tje (ze is 7,5 kg) weer een tijdje een 3-tje, omdat die beter om haar beentjes sloot. Ze had toen wat waterigere poep en die liep dus langs haar beentjes zo haar maillotjes in. Gewoon ff proberen of je nu een maatje groter of wellicht een maatje kleiner nodig hebt. En idd niet te strakke rompers.

Mijn meisje had 't ook regelmatig, en toen kwamen er ineens 2 tandjes door… :wink: hier maakte het overigens niet uit welke maat luier of romper ze aanhad, het zat werkelijk overal…

Hier zijn we toen hij iets jonger van van maat 68 naar maat 74 rompers gegaan.

Terwijl hij deze maat niet had.

ipv de normals pampers zou je eens active fit kunnen gebruiken, werkte bij mijn oudste ( inmiddels 6) hartstikke goed.

Maatje groter nemen heb ik geen goede ervariongen mee…dan gaapt het bij de beentjes bij onze tweeling dames, met als gevolg nog meer lekkages

Waar wordt de romper vies? Alleen aan de beentjes-kant of ook op de rug?

Hier helpt het om

• hem direct te verschonen
  • luier heel goed strak te doen
  • luier “hoog” op de rug aantrekken
  • hem verticaal te houden als hij heeft gepoept :wink:

Luier voor je gevoel te hoog op de rug leggen en de plaklipjes aan de voorkant echt tegen elkaar aanplakken. De stretchrandjes niet naar buiten trekken. Dan weet je zeker dat de luier in ieder geval goed zit.

Geen garantie dat het er dan niet alsnog aan alle kanten uitloopt :mrgreen:

Rompers die vies geworden zijn in een emmer met bio.tex gooien tot je het wast (het liefst op 60 graden), dan krijg je de vlekken er in ieder geval uit.

@Pé wrote:

Waar wordt de romper vies? Alleen aan de beentjes-kant of ook op de rug?

Hier helpt het om
  • hem direct te verschonen
  • luier heel goed strak te doen
  • luier “hoog” op de rug aantrekken
  • hem verticaal te houden als hij heeft gepoept :wink:

die laatste zin , hilarisch ik moest er hartelijk om lachen :lol: :mrgreen: :thumbup:

Hier is het ook regelmatig mis.

Mijn dochter zit nu al een tijd in maat 3 en is ook nog geen 7 kilo hoor.

Nu ze maat 3 heeft gaat het wel beter…maar het blijft zo af en toe nog wel eens fout gaan :frowning:

hier gaat t ook af en toe mis… greep gister nog in poep :lol:

wij lachen dr altijd wel om, zolang t alleen om de romper gaat…

hier ook hetzelfde, zijn alleen al wat ouder

welke tip wij van de kraamhulp kregen was… de vleugeltjes bij de benen naar buiten toe halen. (deze zitten rondom de benen)

welke tip wij van de kraamhulp kregen was... de vleugeltjes bij de benen naar buiten toe halen. (deze zitten rondom de benen

Pampers raadt dit juist af!
Op de verpakking staat overigens hoe je de pampers juist gebruikt.

@Roos wrote:

welke tip wij van de kraamhulp kregen was… de vleugeltjes bij de benen naar buiten toe halen. (deze zitten rondom de benen

Pampers raadt dit juist af!

Op de verpakking staat overigens hoe je de pampers juist gebruikt.

raden hun dit af? :think: als wij dit niet doen dan hebben wij de rompers enzo ook vies.

maar zal eens op de verpakking kijken.

Allemaal een gelukkig, gezond en met veel liefde 2010 toegewenst!

het gaat nu al een paar dagen goed, ik doe de luier niet te strak meer. En de rompers passen goed zitten zeker niet te strak. Een grotere luier heb ik nog niet geprobeerd. En onze kleine man poept zo dat zijn ruggetje onder zit. Hij is trouwens lekker bezig nu :smiley: (even verschonen)

En ik doe de randjes altijd naar buiten bij de beentjes anders wordt het helemaal rood.

Hier raadde de kraamhulp dat ook aan; wij doen dat ook altijd, want anders is het standaard een ongelofelijke smeerboel. Als er een keer ook maar een ministukje naar binnen zit, dan gaat het er op die plek direct langs. Maar alleen die vleugels naar buiten helpt hier toch vaak onvoldoende.

@Roos: Ik heb net even gekeken op een pak Pampers, waar zou het moeten staan? Ik kan het namelijk niet vinden (misschien kijk ik niet goed, zo op 1 januari op de vroege ochtend)? Of zou het aan de maat liggen?

@Franca: Gelukkig dat het nu al een paar dagen goed gaat!