Ik ben met Britt begonnen met zindelijkheidstraining (ze vroeg een week geleden zelf of ze op de “C”(wc) mocht en dat gaat harstikke goed.Overdag heeft ze geen luier om,alleen in bed en als we weggaan en ze doet verder alle plasjes op de wc of potje.Deze week ga ik haar ook buitenshuis geen luier meer om doen…best spannend maar dat zal best goed komen.
Alleen het volgende is het geval,ze wil NIET poepen op het potje of de wc,ze vraagt dan om een luier.Ze doet ook echt niks op de wc ze weigerd…zodra ze haar luier om heeft poept ze bijna gelijk.Als ik haar geen luier om doe poept ze gewoon in haar onderbroek.
iemand nog tips over hoe dat te veranderen?Of moet ik gewoon geduld hebben :mrgreen:
O wat knap van Britt zeg…
Nee,ik heb nog geen ervaring wat poepen betreft.
Job was overdag helemaal zindelijk en sinds 2 weken 's nachts ook !
Nu Ynske nog !
Succes ermee !!!
Gr josien
heel veel kinderen hebben dat
ik zou zelf haar een luier geven als ze daarom vraagt.
je kan wel afspreken, dat ze dan zelf de luier uit en wegggooit.
het komt vanzelf wel dat ze wel naar de wc wil als ze moet poepen
ja ze zegt wel dat ze wil poepen op de wc,maar als ze er dan zit dan gebeurt er niks…ja een plasje en als ze dan toch echt moet poepen zegt ze…poepen luier.haha je hoort het nu idd vaker als ik er op let…zal vanzelf komen…hoop ik :mrgreen:
Hahaha…die Britt!
Kan Bart nog een voorbeeld aan nemen. Ik ben nog niet eens begonnen. Wel eens uit speelsheid op de toiletverkleiner/potje gezet, maar meneer weet hoe snel hij eraf moet springen. Wel vind hij het het allemaal bere-intressant wat er op de WC gebeurd en wil dus steeds met papa of mama mee…
Ach van het voorjaar als het lekkere weer aanbreekt…dan krijgt hij gewone onderbroekjes aan en dan zal het verlangen om naar de WC te gaan vanzelf wel komen.
Nou Loekie ikw as ook nergens aan begonnen hoor hahaha.
Dacht zelf ook van ik kijk van het voorjaar/zomer wel dan kan ik haar lekker in de blote billen in de tuin laten lopen,maar ze begon er zelf mee.
Nu lag het vorige week weer ff stil omdat ze weer eens een ooronsteking had en ze nergens op lette.Maar gisteren weer actief mee verder gegaan en ze vind het prachtig…op het poepen na :mrgreen:
Nou moeten we zo naar de KNOarts en ik zei al zometeen even een lueir om…NEEE riep ze…nee luier om…pfff…ik durf het risico niet te nemen.Helemaal met de auto weg.In het dorp ff boodschappen doen doe ik het wel maar om het nu al te doen :think:
Of toch maar een tas met kleding meenemen? :think: MOEILIJK…wat zouden jullie doen?
Kheb nog een half uur voor ik weg moet haha
Enige antwoord is: geduld hebben…
Mijn zoontje had precies hetzelfde. Ik mag sinds kort HAD zeggen, want sinds een weekje of 2 poept hij op de wc. Opeens was zijn angst weg.
En mijn zoontje is 4,5jaar
Ik heb alles geprobeerd om hem op een wc te laten poepen maar helemaal niks werkte. Hij vond het gewoon te eng…
Maar het komt echt vanzelf…
En ik zou gewoon zonder luier de deur iot gaan, van te voren ff laten plassen en een tas met schone kleerjtes meenemen.
Eens moet de eerste X zijn
Er is ook tussenoplossing Corry…
De luierbroekjes!
Ben ik nu al aan het sparen bij de Etos, voor als het hier zover is!
Dat is toch niet echt een tussenoplossing?
Is toch ook een luier?
Ja loekie bedoel je gewoon de broekjes van luiers??
Die heeft Britt ook,maar dat zijn toch gewone luiers?
Of bedoel jij wat anders?
Ja, ik bedoel inderdaad de welbekende luierbroekjes van “papier”.
Ik vind ze toch echt handiger dan een gewone luier…en zeker als je met de zindelijksheidtraining bezig bent. Vaak aan en uit…is handiger dan steeds je kind neerleggen. Je kunt je kind ook nog wel wijsmaken dat het een gewoon onderbroekje is, toch? :mrgreen:
@Loekie wrote:
Je kunt je kind ook nog wel wijsmaken dat het een gewoon onderbroekje is, toch?:mrgreen:
Heee je kent mijn Brittjuh toch…die maak je niet zomaar wat wijs hoor…hahahaa :liar: :mrgreen:
Maarre die heb ik ook in huis…ideaal met aan en uittrekken idd.Als ik thuis ben gek ik haar geen luier aan,maar kheb het naar het ziekenhuis vandaag toch maar gedaan en gelukkig maar want mevrouw had gepoept :sick:
Zul je altijd zien… :sick:
Sta je daar in de wasbakken van het damestoilet de poep uit de kleren te spoelen. Neeeehhhh…ik had ook voor die luier gegaan. Een plasje is wat dat aan gaat net iets minder erg, dan geweldige remsporen. :mrgreen:
Ja ik had ook van van zulke visioenen…dus dacht maar ff een luier aan…hahaha
Smarty girl! :mrgreen:
That’s me :mrgreen: :mrgreen:
Yessssssssssssssssssss…vandaag heeft ze voor het eerst op het potje gepoept…helaas wel nadat ze bijna 2 dagen haar poep ophield.Ze wilde/durfde absoluut niet te poepen…ook niet in haar luier.Maar vanavond hield ze het niet meer en vroeg om het potje en eindelijk kwam “de bonk” eruit.
Hopelijk is ze er nu overheen en durft ze gewoon te poepen op de wc of potje! :mrgreen: :mrgreen:
Ik lees meer van die poepproblemen. Wat een ellende is dat he . Mijn dochter heeft dat sinds 2 wk. Ze houdt het ook op, met alle ellende die daar op volgen. Zo zielig. Niet op de wc willen poepen, niet het potje ook niet in de luier.
Hoe kan dit verholpen worden??
Iemand een idee.
Na wat ge emmer deze week is het vandaag dan eindelijk gelukt!!
Vande week had ze het al eens op het potje gedaan…na heeeeel lang wachtten en er bij zitten en vandaag dan eindelijk op de wc gepoept…helemaal trots was ze…zo gaaf haha.
Met plassen is ze al 4 dagen helemaal droog…alleen in bed heeft ze nog een luier om…zelfs op het KDV is het helemaal goed gegaan gisteren.Ben megatrots op mijn wijffie :dance:
Knap hoor :thumbup: . Je kleine meid is snel zindelijk, grote meid hoor