@Frank@ wrote:
Enige antwoord is: geduld hebben…
Mijn zoontje had precies hetzelfde. Ik mag sinds kort HAD zeggen, want sinds een weekje of 2 poept hij op de wc. Opeens was zijn angst weg.
En mijn zoontje is 4,5jaar
Ik heb alles geprobeerd om hem op een wc te laten poepen maar helemaal niks werkte. Hij vond het gewoon te eng…
Maar het komt echt vanzelf…
En ik zou gewoon zonder luier de deur iot gaan, van te voren ff laten plassen en een tas met schone kleerjtes meenemen.
Eens moet de eerste X zijn![]()
Franka, ik zit hier met hetzelfde probleem. Eigenlijk maakte ik er niet zo’n probleem van, maar hoe had jij dat met school. Hier maken ze er nogal een poeha van, zijn zelfs al tegen mij begonnen over de plaspoli, maar volgens mij komt Reitze daar niet voor in aanmerking. Hij is in januari vier geworden, maar is nog niet zindelijk. Dwz, als ik er bij ben gaat hij netjes naar de wc of op de pot, maar zodra ik weg ben of hij een luier om heeft is het mis. Poepen durft hij niet zegt hij zelf en ik heb toch al van alles geprobeerd: de hele dag in de blote kont laten lopen, heeeeeeeeeeeeeel lang op de wc/pot laten zitten, beloven dat als hij drie keer op de pot/wc gepoept heeft samen met mij naar de speelgoedwinkel mag om een nieuwe puzzel uit te zoeken, als hij in de broek gepoept heeft op bed sturen, echt niets helpt. En zoals gezegd; ik maakte er niet zo’n drama van, maar op school dus wel. Elke keer als hij gepoept heeft mag ik komen opdraven om hem te verschonen en elke keer krijg ik weer een preek dat er nu toch echt wat moet gebeuren en dat ik met hem naar de plaspoli moet (die toch volgens mij echt voor andere problemen is) enz. enz. Afgelopen week in de vakantie is alle aandacht naar zijn “poepgedrag” gegaan, met als gevolg dat hij drie keer een heel klein keuteltje in de pot/wc gepoept heeft, waar hij en ik allebei reuze trots op waren, maar waar het probleem niet mee is opgelost.
Hoe heb jij dat destijds met school gehad, Franka?