Poe........ tijdens bevalling, slik

Wat nou als ik moet poepen tijdens de bevalling :o :o :o
Ik hoor dat dat regelmatig voorkomt, lijkt me echt erg :-/

Zijn jullie daar ook bang voor ???

Jip! Lijkt me echt verschrikkelijk! Ik denk dat ik mn ontsluitingsweeen maar op de wc ga uitzitten, het blijkt dat je daarbij nl al zo gemasseerd wordt dat je vaak alles er al uit hebt gemikt voordat het zover is, maar het lijkt me idd erg rampzalig… :-/

hoi

ik heb het ook bij luuk gehad. ik wist het helemaal niet. je merkt er niks van hoor!
ik kan begrijpen dat je het niet lekker vind. maar het is heel normaal hoor!
de vk kijkt echt niet vreemd ze maakt het vaker mee.

groetjes karin :-*

Nou, kan ik echt niet mee zitten hoor !!! Ik ben dan bezig met een kindje op de wereld te zetten , ik maak me ook niet druk of ik wel glad geschoren ben, misschien ben ik zelfs niet al te fris van beneden als ik op een ongunstig tijdstip aan de beurt ben,…ik was me ook niet 4 keer per dag…
Nee, ik heb daar echt geen gene voor hoor…stel je voor… :o

Karin

Er staat al een heel onderwerp bij Kraamtijd… :wink:

Ik zit er ook niet echt op te wachten, het is niet zo gek als het gebeurt.

Mijn Yoga-lerares zegt dat het sneller gebeurt als de vrouw niet weet waar zij naar toe moet persen. Klinkt vaag, maar vaak persen vrouwen (die dus poepen tijdens de bevalling) naar hun anus toe i.p.v naar hun vagina…

De vk haalt dat blijkbaar heel snel en netjes weg en het is bijna niet te zien.

Mijn man zat er trouwens wel vies bij te kijken toen ik zei dat het kon gebeuren. Ik ben toen een beetje boos geworden en gezegd dat hij daar niet vreemd over moet gaan doen. Als het gebeurt, gebeurt het, ik wil mij niet zorgen maken tijdens de bevalling dat mijn man het misschien smerig vind om evetueel poep te zien… (als de tijd daar is, zou hij het zelfs weghalen hoor, maar toch)…

Ik wil trouwens wel een beetje een geschoren vagina…
Die bossen vind ik niets. Niet dat ik mij daar tijdens de bevalling druk over kan maken, maar als het weg is, vind ik dat prettiger…
En mijn man scheert het elke week netjes… :wink:

Tijdens mijn eerste bevalling riep ik tijdens de weeën steeds dat ik niet wilde poepen, en toen dat toch gebeurde riep ik:'Zie je nou wel!" ;D Maar de vk kijkt er echt niet van op, het gebeurt zo vaak!
Nu maak ik me er niet meer zo druk om.

Hihi Marloes, ik kan mezelf nog redelijk scheren, ik doe het een beetje op gevoel, maar straks moet mijn mannie het ook gaan bijhouden hoor, ik hou ook niet van die bossen…
Ik hoop ook dat ik op dat moment een beetje keurig gekapt ben, maar ja, je kunt niet alles plannen…

Worst Case Scenario : Stel je eens voor dat je ineens op moment van bevallen aan de diaree bent  :o Whahaha ! Das ook nie leuk !!!
(sorrie…:stuck_out_tongue: )

Kaatje

bah, ben net aan het genieten van een peertje karin…

Hihihihi, idd, wat als je diaree hebt, eeeuuuh.

Ik wil ook geen oerwoud daar beneden hoor. Daar hou ik sowieso niet van, vind het vies. En mijn man haalt het ook netjes weg voor me, want ik vind op gevoel een beetje een te grote gok en vooral een pijnlijke gok als het mis gaat :o :o

Auw…

Hahaha leuk onderwerp!

Ik denk er ook weleens aan… :-[
Hier krijg je standaard een klisma trouwens. Mijn zus, die gewoon in Nederland is bevallen kreeg dat ook.
Ik bonjour iedereen wel weg als die klisma gaat werken, dat weet ik wel! :wink:
Maar ja, dan nog kan er een beetje meekomen.
Toch denk ik dat je zo druk bezigbent dat je het nauwelijks merkt.
Mijn zus vertelde dat de weeen heel anders aanvoelden dan ze gedacht had, het was net of ze enorm moest poepen! Naast de pijn dan he.

Over dat scheren betreft…ik scheer me zowiezo al ;). Moet er niet aan denken om daar een bos haar te hebben…jek!
Handig dat jouw mannetje je helpt Marlous. Bij mij is dat nog niet nodig.
Ik heb gelezen bij info van hier- in het buitenland- dat je zelfs geschoren wordt vlak voor je bevalling!!! Hoe vinden jullie die?
Mijn man zei dat het wel zo handig en hygenisch is, stel ze moeten hechten ofzo, dan kan er geen haartje meegenomen worden. ;D
Maar ja, bij mij hoeven ze niet te scheren hoor!

Groetjes, Jewel :wink:

Nou ik was van te voren ook er bezorgt over het feit dat ik evt zou gaan poepen,en idd zoals iedereen hier al zegt als je eenmaal aan het persen bent vergeet je dit totaal en is dit niet meer van belkang.
Ik vond het erger dat ik van voor naar achteren was uit gescheurd en meteen per ambulance werd afgevoerd.
Daar maak ik me nu wel een beetje druk om hoor ik zit nu op de 20 weken en dan denk je ow jee als het maar niet weer gebeurd,ook al zeggen mijn vk dat zre nu bij voorbaat een knip geven.

Ik heb trouwens bij de vk een cd rom meegekregen en daarop zie je een bevalling waarin de mevrouw idd poept tijdens het persen en de vk heel bekwaam het snel en effectief weg haald,de vrouw had echt niks door,ik zelf had wel gevraagd na mijn bevalling of ik had gepoept en dat was niet het geval

groetjes ursula

Het lijkt mij ook verschrikkelijk, ik denk dat geen elke vrouw het leuk vind, met name omdat je partner er bij staat, en die staat er echt niet bij als ik naar de wc moet ;D
Maar als het gebeurt , gebeurt het, we zullen ons erbij neer moeten leggen, er zijn ergere dingen, toch?

Ik schaam me niet voo m’n partner hoor, als dat zo zou zijn, zou hij ook niet bij de bevalling mogen zijn…das ook niet altijd bepaald een mooi plaatje ofzo…
Ik begrijp die gene niet zo :-/
Maar goed, niet iedereen is gelijk… :wink:

Voor mijn partner zou ik me ook niet schamen hoor!
We zouden er alleen maar achteraf heel hard om lachen samen!
We hebben wel voor hetere vuren gestaan dan dit.
En trouwens als ik hierover begin bij hem zegt hij juist dat ik me niet druk moet maken en dat het helemaal niet belangrijk is, hoewel hij best voor kan stellen dat IK me er ongemakkelijk bij kan voelen.
Maar ik ga me hier zo min mogelijk zorgen om maken hoor!
Als ons kindje maar gezond ter wereld komt! Derest is bijzaak.

Ursula, wat erg dat je helemaal ingescheurd was, ik kan me voorstellen dat je angst je weer bekruipt, ook al zal men goed opletten.

Groetjes!!!
Jewel :wink:

Mijn partner zegt dat ik me daar absoluut geen zorgen om moet maken, maar leuk is anders :wink:

Ik weet voor bijna 100% zeker dat je je daar echt niet meer druk om maakt tijdens de bevalling. Want je bent heeeel ergens anders mee bezig :wink:

Ik ben trouwens bij de bevalling geweest van mijn zusje vorig jaar 5 December en ook tijdens de persweeén kwam er iets uit, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet eens bij stil heb gestaan. Ik vond het geloof ik de normaalste zaak van de wereld. Ik kon alleen maar aan mijn nichtje denken. Dussss, maak je niet druk !! Â

En over dat scheren. Ja ach, als ik me toevallig niet heb geschoren maakt het me ook niet veel uit. Ik kan er niet eens meer bij haha. Maar ik ga het denk ik nog één keer proberen, hou er persoonlijk ook niet van hoor, maar als het niet anders kan, dan niet !

Liefs Jennifer.

Het scheren heb ik de laatste weken op de tast gedaan… Ik geloof niet dat dat erg goed lukte, want Frank noemde me op een gegeven moment een Furby… :-/

96,5 % van de vrouwen poept tijdens de bevalling trouwens… Ook ik… Niet zoveel, want het meeste heb ik thuis tijdens de eerste twee echte weeen er al uit gewerkt…

Ik weet dat ik bij de eerste ook me daar heel erg druk om heb gemaakt, en dat ik in het zh na de douche goed op de wc ging zitten, en zei tegen mijn man dat ik echt t nu kwijt wilde.
Maar op dat moment werden de weeen zo heftig, dat ik alleen nog maar kon spugen, dus dat was eigenlijk ook niet zo charmant…
Maar het “erge” is, is dat ik nu een klysma ga bewaren (zo`n mini), zodat ik die gebruik voordat ik naar het zh ga ;D

Poe… bij de bevalling is echt iets waar ik me totaal niet druk over maak. Ik denk dat ik het zelf niet eens merk, en mijn mannetje zit waarschijnlijk met washandjes naast mijn hoofdeinde om “mee te puffen/persen” i.p.v. naar mijn doosje te kijken. ;D

Wel heb ik nog een beetje intiem vraagje. Scheren jullie je helemaal kaal of alleen maar de ‘slordige randjes’ ervanaf? Ik vind zelf een klein stukje haar (aan de voorkant) best wel charmant staan. Helemaal kaal lijkt me zo bloot…
Liefs,
Lissie

Ik deed in het begin altijd een leuk streepje of iets anders, ik ben altijd lekker creatief haha :stuck_out_tongue: Maar nu ik het niet meer kan zien scheer ik lekker alles eraf. En het staat nog mooi ook :wink: Maar zodra de haartjes terug komen begint het zo te jeuken :frowning: Iemand tips ?

Liefs Jennifer :-*