Poe........ tijdens bevalling, slik

Jeetje dat wist ik helemaal niet, mijn bevalling is nog ver weg dus ik heb nog niets gelezen over wat je wel en niet (onbewust) doet tijdens de weeën.

Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat mij dat gebeurt, ook al is het heel normaal. Arme VK en arme vriend, misschien dat we er later wel om kunnen lachen maar ik denk dat ik op het moment zelf door de grond zou willen gaan… ;D

Op het moment zelf heb je het ECHT niet in de gaten hoor. Je bent dan bezig om je kind op de wereld te zetten, dan staat je hoofd echt niet naar poepen !!! En je VK maakt dat bijna altijd mee en je vriend/man gaat er echt niet naar kijken !!

Zoals ik al zei heb ik het bij mijn zusje meegemaakt, en die heeft het niet eens in de gaten gehad. En ik stond er met me neus bovenop !! Op zo’n moment vind je niets vies.

Liefs Jennifer :-*

Quote:
Maar zodra de haartjes terug komen begint het zo te jeuken :( Iemand tips ?
Liefs Jennifer :-*


Hoi Jennifer,

Hahaha, klopt. De enige remedie tegen jeuk is vaker scheren... ;D Ach joh, tijdens je zwangerschapsverlof heb je iedere dag de tijd... ;D

Nou, ik scheer nooit helemaal kaal hoor. Ik word dan helemaal gek van de juik. Dus ik scheer net niet kaal. Althans dat is nu de taak van mijn man, die hij geweldig vervuld. ;D :stuck_out_tongue:

Ik heb al tegen mijn man gezegd dat hij alleen bij het hoofdeinde mocht staan met een washandje! Lijkt me een levenslang trauma opleveren als hij aan het voeteneinde staat, haha! Maar ik ken hem, toen hij is meegegaan om me te steunen bij het verstandskiezen laten trekken, stond hij alleen maar geinteresseerd in mijn mond mee te kijken in plaats van mijn hand vast te houden… ;D

Vraagje, waar kun je die banners vinden op kindjeopkomst? Ze hebben mijn banner namelijk gewist!

Ik weet niet anders dan dat poepen tijdens de bevalling heel gewoon is. Ik heb het bij ruben ook gehad. een beetje maar. Het wordt direct verwijdert. Je ligt niets voor niets op zo’n bult matjes…
Mijn verloskundige zegt altijd. Alles moet er eerst uit voor baby eruit kan. De baby komt er met zo’n druk langs…

En het scheren. Tja ik scheer mij altijd. ook toen ik hoog zwanger was van Ruben zorgde ik dat het streepje strak was.
Ging ik gewoon voor een spiegel zitten…

Hihi, poepen, daar zie ik ook wel tegenop hoor, maar je doet er niks aan ::slight_smile:

Ik weet in ieder geval wel zeker dat mijn ventje niet tussen mijn benen gaat gluren. Hij heeft 1x bij de dokter gezien hoe dat werkt met zo’n vogelbek-klem, en dat vond hij zo verschrikkelijk dat hij wel naast me komt staan tijdens de bevalling. Bovendien, al die hoofden tussen mijn benen, dat moet ik niet hoor ;D

groetjes, Astrid

Ach, ik vind het allemaal niet zo’n fijn idee: alleen al dat ze met z’n allen tussen je benen staan te staren! ;D En dan nog het poep-risico…

Maar ach: het hoort er allemaal bij, ze zijn wel wat gewend, je bent niet de eerste vrouw die ze zien en… het allerbelangrijkste: je zet toch een prachtig kindje op de wereld en als je daar maar aan denkt vallen alle ongemakkelijkheden daarbij in het niet! :slight_smile:

Voor mijn man schaam ik me in elk geval niet… w.c. deur staat ook altijd open als één van ons erop zit (en er verder geen visite is natuurlijk haha) Al heb je dan natuurlijk wel een ander uitzicht dan tijdens de bevalling… hè get, wat een onderwerp eigenlijk! ;D

Hahahahahahaha, het poep-risico!!!

Die houden we erin! ;D

Ik heb al 2 kids en ben nu zwanger van de 3e, ik moest ook poepen tijdens de weeen van mijn 1e kind, tegen mij zeiden ze laat het maar gewoon komen…we verschonen het matje wat onder je ligt wel.
Dus niets om voor te schamen, is de normaalste zaak van de wereld voor de zusters en de verloskundige die bij je staan…

ik had dit dus ook al geplaatst bij kraamtijd
maar ik zie hier ook erg tegenop hoor!

en dan kun je wel zeggen van “het hoort erbij , en ze zijn wel wat gewend” nou dikke Harry het maakt mij wel wat uit hoor!!! :wink:

Zie je wel het is dus wel waar… Afgelopen zaterdag had ik op een feestje een discussie hierover met een vriendin en een kennis, mijn vriendin is 5 jaar geleden bevallen van een tweeling en die kennis vorige maand. Een andere vriendin begon te vertellen dat haar zus tijdens de persweeen moest poepen. Toen reageerde die andere vriendin van mij dat dat echt nooit gebeeurde en dat dat onzin was, die kennis ging er ook op in dat ze dat nog nooit had gehoord. Dus ging ik me er ook maar in mengen, dat ik er dus al wel over gelezen had, en dat het in zowat alle zwangerschapshandleidingen wel ergens te vinden is. Ik zei ze dat ik het zou navragen aan de VK maar ik kan ze natuurlijk even dit forum laten lezen.

Trouwens ik maak me er niet zo heel erg druk over, maar kan me voorstellen dat mensen dit wel doen. Sommige collega’s van mij, gaan op het werk bijvoorbeeld al nooit poepen omdat ze dit genant vinden. Maar ikke niet hoor als ik moet dan moet het maar, is toch heel normaal. Als mensen de wc tenminste netjes achterlaten!!!