plons wc of met plateau

wij krijgen helemaal een nieuwe badkamer.

nu kunnen we dus kiezen uit twee verschillende toiletten, een plons of een plateau.

wat zouden jullie doen en wat zijn evt voor en nadelen.

we hebben nu een plateau.

Wij hadden boven al een plons wc. Toen we beneden een nieuw toilet kochten, hebben we gekozen voor plateau. Als je eens iets op moet vangen of weet ik wat, is dat altijd makkelijk…

Wij hebben beide haha, het maakt voor mij geen verschil. Wat ik makkelijker vind is een hang wc :slight_smile:

Plons, hier komt er geen plateau in…

@sennapen: dit wordt ook hang. hebben we beneden ook.

@lonneke en wat is de reden hiervan?

@knollie1 wrote:

@sennapen: dit wordt ook hang. hebben we beneden ook.

@lonneke en wat is de reden hiervan?

Als ik Lonneke zo hoor, denk ik da ze hetzelfde denkt als mij.

Bij plons heb je minder last van kringen/randen/kalk e.d. en als mijn jongens net een verse hebben gelaten is het remspoor groter,dan bij een plons lijkt me. Dan zit het deels al onder water.

Ik heb bij beide een plateau, maar zou de voordelen van plons wel zien eigenlijk als ik de kans zou krijgen. Hoewel, daar moet je weer een beetje wc papier eerst in doen, om te zorgen dat je geen bommentjes effect hebt,haha.

Nadeel, bij plons kan je niet zien of je nog wel helemaal oke bent (i.h.k.v. hoe ziet het er uit, zit er iets bij wat er niet hoort e.d.).

Zou dan misschien voor de middenweg gaan. Plons beneden, plateau boven…

Wij hebben sinds de verbouwing plons wc’s maar vind ze nog steeds vreselijk. Geef mij maar een plateau erin.

Ik heb plateau en het schoonmaken vind ik vreselijk, maar je kan wel weer makkelijker zien als er iets mis is met je ontlasting. Mijn ouders hebben een plons wc en die vind ik dus qua schoonmaken makkelijker, de vloer kan je er onder beter schoonmaken en er zitten geen randen onder waar vuil blijft zitten. Als ik een nieuwe koop dan word het een plons…gewoon voor het gemak van het schoonmaken van binnen en buiten.

Als ik de keuze heb, PLONS!

Nu plateau, wat een hell, schoonmaken etc.

Voordeel, je kan zien als je wat mankeert. Maar buiten dat…

Ik wil een hang plons.

Nu Staande Plateau.

Wat is er nou vreselijk aan schoonmaken van een plateau wc?

Ik zou absoluut geen plons wc willen. Volgens mij hebben mijn ouders een wc tussen plateau en plons. Zal eens navragen.

Ik heb echt een hekel aan zo’n plons toilet. :sick:

Hier geen bommetjes hoor, ik vind een plons toilet mooier ogen. Weinig remsporen en makkelijk te reinigen. En als er wat nagekeken moet worden dan is er nog altijd een potje in huis. Als volwassene kun je het zelf wel opvangen.

Absoluut plons. Klachten over gespetter heb ik nog nooit van iemand gehoord hoor. Makkelijk schoon te maken inderdaad, en het stinkt echt een stuk minder. Ik kan ook nu nog steeds zien of er iets mis is hoor met de ontlasting :think: Daarbij, als je het echt wil weten of je moet iets opvangen, eerst wc papier neerleggen en dan lukt het prima. Op die manier heel wat potjes gevuld voor ontlastingonderzoek van mijn zoontje.

Wij hebben boven en beneden aan plateau. Manlief wilde absoluut geen plons, omdat hij een hekel heeft aan spetters aan zijn billen.

Qua schoonmaken snap ik niet waarom een plateau meer werk zou zijn? Na het poepen gewoon de wc-borstel erdoor en 1 keer per week een nacht een bruistablet erin. We hebben de wc nu 6 jaar en nog geen blijvende kalksporen…

Verder vind ik het altijd wel ‘fijn’ om te zien hoe het eruit zit en hoeveel het is :lol:

Hier 2 plons wc’s. Nou ja, plons wil ik ze niet noemen. Nog nooit last van spetters gehad. Vind ze qua uiterlijk ook mooier.

Plons wc en als ik geld genoeg had, kocht ik zo’n luxe wc die ze ook in het ziekenhuis hebben, waar je autmatisch gewassen en gefohnd wordt :lol:

het gaat een plonswc worden

dit ivm het schoonhouden,

hier ook plons, hoewel er niks plonst hoor en wij ook geen spetters aan de billen krijgen… de “schans” naar het meer vangt het eerst op en dan glijdt het er rustig in… whahahahaaha

En wij moesten vroeger altijd eerst toiletpapier neerleggen op het plateu tegen remsporen, mijn moeder vond het vies om schoon te maken (of ze was gewoon liever lui dan moe) Dus daarin is weinig verschil voor ons. Ik vind een plateu wc verschrikkelijk achterhaald… :shifty:

Volgens mij maakt het toch ook niet zo veel verschil uit…

hier een kind wat waarschijnlijk schuin poept :mrgreen:

en elke dag maak ik de wc even goed schoon…

Vind een plons best wel genant, zeker als de wc hoorbaar is :wink:

Dat van dat kalk, dat heeft te maken met het schoonmaakmiddel (bleek/chloor) dat gebruikt wordt.

Wij hebben hier een normale wc en toen wij er in kwamen zat die ook vol kalk. Ik maak niet schoon met bleek/chloor, na een tijd verdwijn de kalk.

Wij hebben boven een plons en beneden een plateau. Gek genoeg wordt de WC beneden veel minder snel vies dan die boven. Ik zie bijna nooit remsporen en hij maakt heel makkelijk schoon. Is al een hele oude plee, dus je zou anders verwachten.

Remsporen, heeft natuurlijk ook met opvoeden te maken.

Voordeel van een plateau vind ik dat je ‘de opbrengts’ even kan bekijken. Is de kleur goed, is er bloed, zijn er wormpjes (eet smakelijk). Zeker met kindjes vind ik dat toch wel prettig.