geweldig topic dit :lol: .
2x zwevende plons hier.
Hebben de vorige bewoners heel mooi voor ons aangelegd vlak voor ze de woning te koop zetten .
Vind het nog altijd een wijs besluit van ze en ben er dus blij mee.
Ik vind die plateau toiletten ook gewoon niet mooi :eh: echt wat is er mooi dan wel niet aan een wc, maar ja, zo is het nou eenmaal.
En ben ik nou zo raar dat ik de ontlasting van de kinderen (of die van mezelf) nou niet bepaald aan onderzoek onderwerp?
mamaMarije, ik weet niet of het raar is dat je dat niet doet, maar ik doe het wel (misschien ben ik wel gewoon raar ), vooral als ze jeuk hebben oid.
Zo ben ik bij twee van de drie kinderen al eens op wormpjes gestuit (brr) en kon ik dat met een tabletje snel weer verhelpen voor ze.
@Tamma wrote:
mamaMarije, ik weet niet of het raar is dat je dat niet doet, maar ik doe het wel (misschien ben ik wel gewoon raar), vooral als ze jeuk hebben oid.
Zo ben ik bij twee van de drie kinderen al eens op wormpjes gestuit (brr) en kon ik dat met een tabletje snel weer verhelpen voor ze.
kijk dat scheelt⦠hier nog geen jeukende billen gehad⦠behalve weleens toen ze leerden zelf af te vegen :shifty: in het kader van alle begin is moeilijk.
Mocht hier geklaagd worden over pijn of jeuk is de kans groot dat ik ook een poeploerder word :lol: .
Toch schijnt een plateau voor het opmerken van ziektes beter te zijn.
Mensen met een plateau merken eerder veranderingen op die een bezoekje aan de huisarts waard zijn.
Ach ja, en zo wist mijn vader altijd te vertellen hoe mooi die weer gepoept had, dankzij het plateau. Letterpoepen noemde hij dat. Niet dat mijn moeder het wilde horen hoor. Dus toen vertelde hij maar niks meer en gaf hij met zijn handen het formaat aan. Zal wel een mannending zijn. Hij is gewoon trots op zijn werk.
Op het werk hebben we plonswcās. Ik vind het toch altijd genant om te gaan zitten poepen terwijl er een collega in het hokje naast me zit :? Dus dan gooi ik altijd een propje wc papier in de pot, zodat de plons gedempt wordt.
We hebben een plons.
Enige voordeel van een plons-wc is dat je iets beter geurtjes tegenhoudt omdat het gelijk in het water valt en niet eerst kan krijgt geurtjes te verspreiden.
Maarā¦
Ik vind het bij een plons-wc toch nadeel dat je dus niet goed ontlasting kan nakijken of het er wel gezond uitziet e.d.
Ik heb echt een hekel aan sommige plonswcās! Het truucje om eerst wat wcpapier erin te doen zodat je geen bommetje doet vergeet ik continu, of bedenk ik me pas op het moment dat ik dus weer natte billen heb :shifty:
Wij hebben een plateau in huis, maar dat heeft niks met keuze te maken. Voornamelijk met het punt dat het een huurhuis is en dat die wc er al in zat.
Als ik ooit een nieuwe toilet moest uitzoeken (mochten we over een paar jaar een koophuis nemen) dan zou ik echt niet weten waar mn voorkeur naar uit ging. Ik denk dat een zwevend toilet dan wel praktisch is qua schoonmaken?
Toch een nadeel dat je niet even kunt proefpoepen in zoān badkamerwinkel :mrgreen:
Wij hebben 2 zwevende toiletten en beneden voor een plateau gekozen en boven voor een plons. Aan de buitenkant zien ze er identiek uit, als je het deksel omhoog doet dus anders. Zwevende plateautoiletten bestaan dus echt wel, die van ons is van Villeroy & Boch, voor wie er ooit nog een zoektā¦
Poepen op de plonswc doe ik nooit, heel irritant dat opspattende water. Vind ik op vakantie ook altijd zo vervelend, smerig.
@ollie wrote:
Toch schijnt een plateau voor het opmerken van ziektes beter te zijn.
Mensen met een plateau merken eerder veranderingen op die een bezoekje aan de huisarts waard zijn.
Klopt helemaal. Dingen als darmkanker worden sneller ontdekt door de plateau-wcās, omdat het dan eerder opvalt als er iets mis is.
Buiten dat vind ik een plons-wc ook gewoon ranzig.
@D. wrote:
@ollie wrote:Toch schijnt een plateau voor het opmerken van ziektes beter te zijn.
Klopt helemaal. Dingen als darmkanker worden sneller ontdekt door de plateau-wcās, omdat het dan eerder opvalt als er iets mis is.
Buiten dat vind ik een plons-wc ook gewoon ranzig.
Waarom? Mijn wc blinkt en er plonst niksā¦
Wat cell zegt; je kunt goed naar achter gaan zitten op een plonswc en dan heb je dus geen plons
Over het bekijken van de ontlasting: ik moet hier ivm ontlastingproblemen bij zoonlief vaak in de wc kijken. Moest het in de kerstvakantie 14 dagen bijhouden, vorm en samenstelling enzo. Dat was prima te doen hoor. Heel enkele keer was de ontlasting verdwenen in de bocht, maar dat is dan niet direct een ramp.
Wormpjes heb ik hier nog nooit gehad, maar als mijn kids zouden klagen over jeuk zou ik na het wassen gewoon naar hun billen kijken, beetje laten persen en dan zie je ze ook (zo deed mijn moeder het vroeger ook )
Dus de genoemde nadelen van de plonswc bemerk ik hier dus niet 8)
hier bij de oudste twee ook ontlasting problemen.
dus ook regelmatig mogen bewonderen.
en mijn dochter leert nu letters en vind het geweldig hoe ze soms de wc af komt rennen. maaaaaaaaaaaam ik heb een A gepoept
en idd als er een remspoor in de wc achterblijft moeten de kinderen het ons even zeggen en dan maken we het schoon.
de kinderen mogen het zelf niet doen, want dat wordt een smeer bende met die borstel.
mijn dochter kwam al een keer heel trots bij meā¦Mam ik heb de wc gedweild, ik zeg waarmee dan? ja met die borstel wat er staat aaarggghhh