pleegbaby

Dat is echt fijn als je dat zo weet op te lossen!

Suzanne



Hoe gaat het met je/jullie?



Weet je al meer ?

@Roos wrote:

Roos om je vraag te beantwoorden, nee ik krijg geen verlof. In principe zijn we ook beschikbaar voor kindjes vanaf 6 weken. Ik heb wel een flexibele werkgever, dus dat scheelt. Ook kan ik mijn moeder tijdelijk inschakelen mocht het nodig zijn en mijn schoonzus is gek op baby’s, dus dat scheelt.

En zij kunnen dan 3 dagen per week op de baby passen als jij naar je werk bent?
Of mogen ze zo jong al naar een kinderdagverblijf?


Even reageren hoor, maar in sommige cao's krijg je wel verlof bij een pleegkind. Kraamzorg is niet standaard.

hallo (anita)



Nee helaas weten we nog niet meer. Vanaf 1 oktober zijn we beschikbaar en ik heb geen idee hoe lang het duurt. Wel is onze wens gehonoreerd voor een kind tot 18 maanden. We zijn druk bezig met de voorbereidingen. Hebben net een heerlijk weekendje met zijn tweeën gehad. Ook belangrijk om op te laden. Ik heb net alle sterke drank uit de onderste kast gehaald. Ook zijn de luiers gekocht en heeft lief net (onder dwang ha ha) een slotje op het schoonmaak keukenkastje gezet.



Nu is het wachten en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al een beetje gekriebel in mijn buik krijg als ik denk aan een kindje weer in ons huis.



Wat ik al zei, ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren. Ik hoor veel uithuisplaatsingen om mij heen (werk circuit) maar aan de andere kant hoor ik dat de pleegzorgorganisatie waar wij bij horen, een opnamestop heeft, vanwege bezuinigen.



groetjes Suzanne

Een pléégzorgorganisatie die een opnamestop heeft?! AArgh!



Ik zie het laatste jaar juist ontzettend veel ukkies…



Ik snap wel dat het afwachten eigenlijk ook heel spannend is, zeker als je op dat moment geen kindjes in huis hebt…en bij een crisis weetje ook dat ze er binnen een paar uur staan…

Spannend Suzanne!



Waar zijn jullie naar toe geweest dit weekend dan?

Manlief en ik zijn ook toe aan even er uit te gaan.

Ik weet niet of je hebt mee gekregen wat er gaande is hier, maar mijn onderschrift is er duidelijk in.



Nu denk ik nog vaker aan pleegzorg.

Nou weet ik wel dat de timing niet erg handig is, we moeten eerst weer tot rust komen. En daarnaast zegt manlief pleegzorg niet aan te kunnen.

Maar om maar iets te doen heb ik wel even een info/pakket aangevraagd.

Ik las dat je ook kinderen kan opvangen voor 1 weekend in de maand, mooi begin! Maar niets zonder dat mijn man er achter staat hoor!



Je neemt alvast voorzorgsmaatregelen, die dingen kun je alvast maar geregeld en veilig gesteld hebben! Wat erg dat ze een stop hebben zeg.

Hoe kunnen ze daar nou op bezuinigen, je kan die kids toch niet laten verstikken in heftige thuissituatie´s.[/code]

hallo Anita,



Ik heb je onderschrift gezien, wat verdrietig allemaal. Ik kan me voorstellen dat je afleiding zoekt in bv pleegzorg info opvragen. Het kan inderdaad niet zonder dat je man je steunt en het ook leuk vind, maar soms is het goed om zo’n info avond te bezoeken. Hierna heeft je man misschien ook een beter beeld bij pleegzorg en wat er allemaal mogelijk is.



Wij hebben afgelopen weekend een stuk pieterpad gelopen, dit doen we elk jaar en elk jaar weer komen we tot goede gesprekken, maar gaan we ook heerlijk uit eten e.d. Ik heb al voorgesteld dit voor een eventueel na elke pleegzorgplaatsing te doen.



Lily ik hoopte al dat jij reageerde. Kan jij me vertellen wat het (voor ons) inhoud zo’n opnamestop. 2 van de 3 pleegzorg organisaties hier in de regio hebben hem namelijk. Betekent het dat ik geen kind krijg van hen, of alleen doorplaatsings-kinderen of alleen een kind van een andere organisatie waarvan die organisatie dan ook onze begeleiding op zich neemt. (zoals bij onze vorige plaatsing)



In het laatste geval bouw je dus geen band op met je pleegzorgwerker en leer je dus ook minder snel hoe je je valkuilen kunt verbeteren/veranderen. Ik hoop dat je wilt reageren, mag ook via PB hoor.



Fijne dag allemaal.



groetjes Suzanne