mama’s met playmobil thuis; hoe bergen jullie dit op?
de duplo zit in de trofast-trapkast, de houten trein ook, alle kookspulletjes ook. Maar de playmobil, zodra ik dat in zo’n bak doe, zit alles door elkaar en wordt er niet mee gespeeld. Als het leuk uitgestalt is spelen ze er heel veel mee. Maar ik heb geen plek in de speelkamer om alle playmobil steeds uitgestalt op de grond te hebben.
Hoe staat bij jullie de playmobil? Ik word er een beetje gek van geloof ik :roll: :mrgreen:
@mama van Teun wrote:
Maar ik heb geen plek in de speelkamer om alle playmobil steeds uitgestalt op de grond te hebben.
Kan je nagaan… hier geeneens een speelkamer :mrgreen:

Hier geen Playmobil, maar lego en tja… dat moet het liefst ook uitgestald staan, maar dat wil niet door een jongste van net een jaar.
Het staat nu deels bij de oudste op de kamer en als hij met lego wil spelen zit hij daar… soms zetten we een deel overdag op de eettafel, dan zit hij daar lekker te spelen, maar dan gaat het in de avond wel naar zijn kamer terug.
De middelste wil graag playmobil… heeft het nu op zijn verlanglijstje voor sinterklaas gezet en als back up zijn 4e verjaardag in januari :lol: (zo brengt hij het ook he… nou als sinterklaas het dan niet heeft… dan moeten jullie het maar kopen :lol: ).
Denk dat dat ook deels in de kamer en deels in zijn kamer zal staan dan.
ik had de playmobil ook eerst bij de oudste op de kamer staan. Maar toen werd er niet mee gespeeld, omdat ze toch voornamelijk beneden spelen overdag. En de jongste vind het ook erg leuk, vooral de auto en aanhangwagen. En hem vind ik te jong om alleen boven te laten spelen. Dus nu wil ik alles beneden neerzetten, maar hoe :think:
foto van je kamer?
Kunnen we misschien gericht meedenken :lol: Misschien tijdelijk een tafeltje verplaatsen/ wegzetten?
Hier ziet de kamer er in elk geval anders uit als wanneer we geen kids gehad zouden hebben.
ik heb alles in een mand met deksel :thumbup:
de jongste krijgt hem (nog) niet open… de oudste wel, maar weet dat hij er alleen mee mag spelen als de jongste op bed ligt.
ivm kleine onderdelen
De grote dingen staan op een plank op zijn kamer. De kleinere in een doos. Daar speelt hij indd heel weinig mee, met wat in de doos zit…
Bij mijn moeder staat mijn playmobiel collectie.
In een ladekast (van ikea) met 3 lades, voor de grote dingen (behalve dan de auto’s die passen er niet meer bij en de poppenhuizen natuurlijk maar die zijn niet van playmobiel) en daar bovenop staat een klein ladenkastje (ook van ikea, ik heb er ook 1 in gebruik voor haarspulletjes, zijn 6 kleine bakjes en 1 grote, of 3 kleine bakjes, 2 middel grote en 1 grote) met daarin allemaal kleine dingen, in de kleine laatjes zitten hoeden, speeltjes, weet ik niet meer, in de iets grotere de kleine poppetjes en de fietsjes enz. En in de grootste alle grote poppetjes.
de grote ladenkast (a 19,95 bij Ikea)
Zo kun je alles makkelijk vinden en is het geen enorm gegraai en gezoek.
Verder staat bij mijn moeder het poppenhuis altijd leuk ingericht.
Hier thuis al redelijk wat playmobiel maar nog niet zoveel als bij mn moeder thuis. Dus hier red ik het nog met een grote trofast bak en een aantal dingen (boswachtershuis) staat gewoon in zijn kamer of beneden in de kamer.
okee, foto (kwaliteit is slecht vanwege fout vekleinen)
meteen rechts op de foto staat de pc, die hoek is bezet.
de achterwand staat dus al vol met het trofast meubel, het keukentje en de seizoenstafel.
links naast de trofast kast staat een bak met verkleedkleren en een mandje met stenen, schelpen en andere meuk.
de kachel staat in de hoek
tegen de muur links staat de boekenkast (tweede foto). daarvan heb ik nu 1 plank leeggemaakt en met een tafeltje erbij een plek voor de playmobil gemaakt.
maar nu staan er dus boeken bovenop de kast :lol:
eigenlijk moeten we gewoon een mega grote boekenkast tot aan het plafond… met onderin een bredere plank waar dan de playmobil kan staan. maar goed, zo’n kast komt er voorlopig dus niet.
ideetjes??
oké komt die hoor haha
Trofast meubel wat verder naar links zetten en dan een plank op de onderste ‘tree’ leggen en dan aan de rechterkant 2 poten. Tadaaaa een werkblad! Gewoon zelfde materiaal gebruiken als dat trofast ding van is, lijkt het een eenheid. Kan je dan die losse kunststof bak ondermikken die nu links naast het meubel staat en de Playmobil kan er op staan.
Eventuee nog een smalle plank er boven voor boekjes van de kids en dan heb je het kinderspul in 1 hoek mooi bij elkaar.
bedankt voor de tip :thumbup: alleen kan het trofast meubel niet teveel naar de kachel omdat het fineer dan gaat bladderen door de hitte… ik heb net ff geschoven maar dan zit er net 40 cm ruimte voor die plank. Dat is denk ik te weinig voor de playmobil.
plank voor boekjes hoeft gelukkig niet…de boekencollectie van de kinderen beslaat de hele onderste planken van de boekenkast
Ik heb hetzelfde probleem. De playmobil zit nu allemaal in een 2 grote trofastbakken,(die staan boven op Noud zijn kamer)maar ik heb het idee dat er zo weinig mee gespeeld wordt omdat ze het zo niet kunnen overzien. Soms zet ik op Noud zijn kamer wel eens het circus ofzo op en dan wordt er wel meegespeeld. Maar onze woonkamer is echt te klein om alles steeds te laten staan…
Ik laat mijn man zo’n speeltafel maken.
Je kent ze wel, staan vaak in kinderkledingzaken.
Even foto opgezocht:
daar heb ik ook weleens over gedacht, ook voor de houten trein heb je zo’n leuke tafels. Maar het is meteen ook wel zo’n sta-in-de-weg. Dan zou ik de trofast kast al dwars op de muur moeten zetten, met een rechthoekige tafel aan de andere kant :think: lastig hoor…
Zo’n tafel hoeft toch niet perse tegen een muur te staan :think:
Oooh dat hoekje met de houtkachel! :inlove: Wauwie, mooi!
@Karin2 wrote:
Oooh dat hoekje met de houtkachel! :inlove: Wauwie, mooi![/color]
ja he :inlove: zijn we ook heel blij mee! vandaar dat ik niet wil dat de rest van de kamer vol komt te staan met speelgoed. Dan zien we de kachel niet meer :mrgreen:
zo’n speeltafel lijkt me echt wel wat, maar dan wil ik 'm echt tegen de muur hebben. Midden in de ruimte vind ik gewoon zonde, dan lijkt de woonkamer een stuk kleiner. De speelkamer is namelijk een zijkamer van de woonkamer, met een boog. Je kijkt dus zo de speelkamer in.
misschien een systeem met tafel tegen de muur en daaronder bakken? :think: ik ga nog ff denken… bedankt voor de tips :thumbup:
Bakken eronder :thumbup: en als ze spelen in het midden van de kamer zetten … kunnen ze er omheen lopen :thumbup:
De bedoeling is, en dat gebeurt alleen als er gestofzogen wordt, dat het in een plastic opbergmand van Action zit, maar meestal zwerven de zwaardjes, pistooltjes en andere leuke kleine opzuigbaren Playmobildingen gewoon door de slaapkamer. Er zitten gewoon te kleine dingen bij die niet te vinden zijn in de opbergbak dus die wordt omgekeerd.
Wij hebben nog geen playmobil maar wel veel ander speelgoed :oops:
Zo hebben wij het nu staan, het blad is een afgeprijsd keuken/werkblad van de bouwmarkt met losse pootjes (vastgeschroefd maar ik bedoel los verkrijgbaar) eronder gezet. Boekenplanken van Ikea
Zelfde probleem hier, jongste rent iedere keer naar de Playmobil afdeling en vindt de drakenburcht het einde. Middelste heeft nu ook erg veel interesse en heeft zinnen gezet op de manege. Manege zou op haar kamer kunnen gelukkig maar de jongste speel voornamelijk in de huiskamer en daar staat al een bak met treinrails en toebehoren (zo’n kraampakkethuisje), en een doos met lego. Dan nog één la voor losse spullen en een plank in de kast voor boekjes. Waarrrrrrrrr moet ik een kasteel kwijt???
Heb wel een grote hoekboekenkast maar die staat achter de eettafel en dan kun je er niet lekker bij om te spelen.
Heb wel een erg groot bureau (hele mooie eettafel van m’n moeder die ik niet weg kon doen, passen met gemak 2 computers op en ik werk eraan). Eronder ‘verzamel’ ik dingen, papieren van m’n werk, er staat een ladenkast waar ik niet vaak in hoef… Als ik dat wat beter organiseer en ik het dressoir kwijt kan dacht ik aan ónder het bureau. Moet ik wel de stekkers wegwerken want ik wil niet dat ie daar per ongeluk gaat zitten trekken als ie er wat onder vandaan wil halen. Het wordt wel rommelig denk ik…
‘leest even mee’ :mrgreen: