Playmobil opbergen

Ik vind Playmobil zelf zooooooo leuk (zou dat poppenhuis wel willen hebben) :oops:

dat werkblad is een goed idee :thumbup: in combinatie met zoiets als op de foto is natuurlijk ideaal. Alleen moet ik dan even kijken waar het keukentje komt. :roll:

De houten trein ligt hier vaak op de grond, dat vind ik niet erg want die heeft niet zoveel kleine onderdelen.

De playmobil kan dan op het werkblad en in de bakken eronder. Net als het andere speelgoed.

dan kunnen de trap-elementen evt. naar de slaapkamers van de jongens toe :think: of zolang even op zolder want ze spelen toch nog niet boven.

ik denk dat het zoiets wordt :thumbup:

Past het keukentje niet bij/naast je eigen keuken?

Ons kinder-keukentje staat naast onze keuken, kan dochter gelijk met mij koken :inlove:

Playmobil staat op zijn kamer. Ik haal het naar beneden als ze thuis zijn. Zo kunnen ze heerlijk spelen en 's avonds gaat alles weer in bakken of op planken.

@boefje wrote:

Past het keukentje niet bij/naast je eigen keuken?

Ons kinder-keukentje staat naast onze keuken, kan dochter gelijk met mij koken :inlove:

daar heeft het wel ooit gestaan. Nu staat op die plek ook een trofast-meubel (jaja, Ikea vaart er wel bij :mrgreen: ) met daarin alle knutselspullen, klei, verf etc. Want dat doen ze altijd aan de keukentafel.

Verder is er in de keuken eigenlijk geen plek meer :?

Ik heb zo’n mega-grutterskast in de keuken staan, die is ook al voor de helft volgestouwd met spullen van de kinderen. Puzzels, spelletjes enzo. Ik word er een beetje gek van hoor, van al die spullen

Niet echt een optie voor in de woonkamer, maar wel een handige oplossing: een la onder het bed. Mijn nichtje heeft dat, zodat ze alles inderdaad uitgestald kan laten staan (anders staat het allemaal net en dan moet ze eten of naar bed of wat dan ook en kan ze er dus nog niet echt mee spelen). De la kan gewoon onder het bed worden geschoven als ze er niet mee speelt en er onder uit als ze er mee wil spelen.

Wij beginnen nu ook met playmobil en ik heb het idee dat ik alle dingen die bij elkaar horen in plastic zakjes doe. Die afsluit met zo’n ikea clip. En dan doe ik die zakjes in de bakken van de trofast. Zo hebben ze alle spullen van de dierenkliniek bij elkaar, en van het politie bureau en van het poppenhuis ed. Ik ga echt niet alles uitstallen. Man, dan blijf je bezig met opruimen en uitzoeken…

Wij hebben een heeeele grote open boekenkast waar het ziekenhuis precies in past. En we hebben een curverbak ernaast voor de losse onderdeleen.

We hebben ook nog het meeneemhuis en ik heb juist alles door elkaar.

Vind het juist wel zo leuk dat ze alles kunnen combineren.

Alle kleine onderdelen zitten bij ons in een broodtrommel, dus wel alles door elkaar.

Het boswachtershuis staat los in onze ikea kast met vakken en de andere spullen in een bak die weer in de kast past. Ik help ze wel eens met uitstallen als ze willen spelen, maar laat het niet staan.

I krijgt voor de sint de speeltuin…zoooo leuk dat spul!!

zooo, waar een kerstvakantie al niet goed voor is :mrgreen: mijn man heeft wat planken op maat laten zagen, vanmiddag in elkaar gezet en voila:

er komen nog van die hele diepe trofast bakken onder, maar die hebben we nog niet. Dan past het spul er zeker weten in.

Nu hebben beide kids een trapkast van trofast op hun kamer met daarin het andere speelgoed en ook het keukentje staat boven.

wat een rust…nu die trein nog terug in een bak :roll:

oja, en ik wil graag dat hij er nog een rand omheen maakt, zeker tegen de achterwand en zijkant. Voorkant hoeft niet perse. Dan valt het speelgoed er niet vanaf en gaat de muur niet kapot (want door de kleur op de muur zie je elk plekje meteen)

netjes geworden hoor! Tis net een echte trofast kast als er straks passende bakken onder hangen :thumbup: