playmobiel 1-2-3

We zitten voor Jesse zijn 1e verjaardag te denken een set van playmobiel 1-2-3 te kopen, maar is dit nou echt leuk? Kunnen ze er met 2 ook al echt wat mee? En is het later te combineren met de gewone playmobiel of is het net als lego en duplo echt verschillend in formaat?



We hebben van bijv. little people al een bak, maar hebben daar echt geen uitbreiding meer van nodig en zoeken nu iets wat eventueel door opa’s en oma’s weer uitgebreid kan worden…

zou of voor lp of van playmobile gaan. Vind het wl hetzelfde. Kan je niet nu duplo doen oid?



Little people wordt hier ook nog mee gespeeld door de oudste en die is bijna vier

Duplo hebben we ook al een bak van, dus dat zou niet echt iets uitbreibaars zijn, teveel vind ik ook weer zo zonde… We twijfelen of we niet anders een houten treinbaan zullen doen, da’s toch weer wat anders namelijk… Ik twijfelde zelf ook al of playnmobiel 1-2-3 niet erg dichtbij little people lag…

een treinbaan is zeker erg leuk! moet zeggen dat er hierniet veel mee wordt gespeeld omdat de jongste zo de rails ertussen uithaalt om daar mee te gaan spelen, de lol is er dan af voor de oudste, maar ze heeft er veel mee gespeeld. we ehbben alleen een set van de ikea, met aanvul, mis wel gewone huisjes, boompjes, diertjes en autootjes erbij.

Playmobil en LP spreekt hier totaal niet aan, een treinbaan is echter al een jaar of drie een regelrechte hit. Elk jaar met de verjaardag/feestdagen komt er uitbreiding, blijft leuk dus ik zou dat zeker aanraden!

Wij hebben zowel playmobiel 123 als LP als duplo. Niet heel veel, van alles wat.

Maar hier een echte meid, bouwen vind ze niks, dus de duplo laten we hier even. Misschien over een paar jaar weer.

LP heb ik aardig wat van, maar alle poppetjes zijn ‘bolletjes’. Wat dat betreft gaan wij dus nu voor playmobiel 123. Vind ik veel meer leuke en herkenbare dingen / situaties hebben voor een kleine meid. En ook herkenbaardere poppetjes.

PLaymobiel 123 is volgens mij prima te combineren met de volwassen playmobiel :thumbup: De poppetjes kunnen wat minder bewegen (dacht ik :think: ) en de onderdelen zijn wat grover zodat het geschikt is voor de kleintjes, maar voor de rest weinig verschil :thumbup:

marlous, dank je voor je reactie ook! Ben er nog niet precies uit, maar neig toch maar naar een treinbaan momenteel denk ik… :think: lastig, lastig… Er is teveel speelgoed keus!

@mlk1982 wrote:

Duplo hebben we ook al een bak van, dus dat zou niet echt iets uitbreibaars zijn, teveel vind ik ook weer zo zonde… We twijfelen of we niet anders een houten treinbaan zullen doen, da’s toch weer wat anders namelijk… Ik twijfelde zelf ook al of playnmobiel 1-2-3 niet erg dichtbij little people lag…




Houten treinbaan! Of de Thomas de Treinbaan. Om het even,maar zonde om voor die pakweg 1 jaar 1.2.3. playmobiel aan te schaffen,terwijl hij over pakweg 1,5 jaar met gewoon playmobiel kan spelen.

@mlk1982 wrote:

marlous, dank je voor je reactie ook! Ben er nog niet precies uit, maar neig toch maar naar een treinbaan momenteel denk ik… :think: lastig, lastig… Er is teveel speelgoed keus!




Voor weinig geld heb je bij de Ikea al best een flinke treinbaan. Eli heeft 1 poppetje van 1.2.3. ,maar zie geen verschil met duplo eigenlijk.

hoi Mandy, als we voor een treinbaan gaan, gaan we idd voor de ikea, daar waren we al over uit! Tenminste, als 1e set dan en als het echt bevalt gaan we gewoon uitbreiding vragen en ik heb begrepen dat bijna alles erop kan, in ieder geval alle treintjes e.d.!



Treinbaan is wel leuk, weet iets heel anders en dat is wel het handigst natuurlijk… :think:

@mlk1982 wrote:

hoi Mandy, als we voor een treinbaan gaan, gaan we idd voor de ikea, daar waren we al over uit! Tenminste, als 1e set dan en als het echt bevalt gaan we gewoon uitbreiding vragen en ik heb begrepen dat bijna alles erop kan, in ieder geval alle treintjes e.d.!



Treinbaan is wel leuk, weet iets heel anders en dat is wel het handigst natuurlijk… :think:




Niet alles past er op,maar wel erbij. Hier maken ze met Duplo hele steden er omheen met tunnels e.d.

Eichorn (??) past er meen ik wel op,maar niet alle soorten banen. De Thomas de trein treintjes er wel op in ieder geval. Bij de Hema hebben ze vaak van die houten gebouwen die erg leuk zijn er naast te zetten.

Hier is hij altijd al een succes geweest.

Wij hebben treinbanen van Ikea, Brio, Eichhorn en nog een merk waarvan ik de naam kwijt ben, alles past op elkaar hoor. :slight_smile:

mijn jongste van 2 heeft afgelopen kerst 123 playmobil gehad. Een boerderij met allerlei diertjes. Hij vondt het erg leuk. Duplo doet hij niet veel mee. Thomas de trein baan is helemaal het einde.



suc-6 met beslissen



gr marina

het is een treinbaan geworden en Jesse is er helemaal blij mee! Met z’n verjaardag al een uitbreiding gehad van een locomotiefje en een setje rechte railsjes… het is een ovale baan, maar word vast nog verder uitgebreid :wink:



Het is trouwens een basic hema baan geworden en de uitbreiding was brio en dat past er in ieder geval al goed op!

Weer even ‘up’-en aangezien ja… onze jongste 1 word…



Meer mensen ervaring met 1-2-3 playmobil? En dan echt voor het 1e jaar? dus 1-2 jaar? babyspeelgoed hebben we zat, duplo ondertussen ook, little people ook, treinbaan is Thijs nog te jong voor, dat is meer voor Jesse ( Elise speelt er amper mee )



Als de 1-2-3 leuk te combineren is later met de gewone playmobil vind ik wel leuk daar een verzameling van op te bouwen aangezien over 1,5-2 jaar de little people toch echt wel weggaat…

Hai, tja, wat heb ik nou niet in huis…hihi.

Eli heeft 1 motor en poppetje van 1.2.3.

Ik zie persoonlijk niet hoe je dat zou combineren met gewoon playmobiel. Ik vind het meer bij Duplo passen qua grootte,maar misschien mis ik de clue.

Wat het echte playmobiel betreft is het echt wel anders qua formaat e.d.

Misschien zijn de huisjes e.d. wel nog te gebruiken,maar wat wij nu hebben is duidelijk anders en sluit mijn inziens niet aan op het echte werk.

Doch…het is op zichzelf wel leuk spul. Ik zou persoonlijk eerder voor Duplo gaan en pas later aan het echte playmobiel werk…veel leuker.

Mandy, dank je wel! Dan twijfel ik nog even door, want dan kunnen we idd net zo goed duplo of little people uitbreiden… Eli speelt er met zijn leeftijd niet meer mee of wel? Die is echt over op het echte playmobiel? Aan 1 zo’n los doosje heb jee ook niet zoveel lijkt mij en hoeveeel van die doosjes zou thijs nou in 2-3 jaar bij elkaar verzamelen? Little people is over het algemeen toch al een groter pakket dus dat verzamelde wel vrij snel. Alleen duplo hebben we al zoveel van… Ze hebben zo’n expedit bak helemaal vol en dan ook nog het ziekenhuis…



Iemand anders leuke tips voor verjaardag 1 jaar? En dan voor de visite, wij geven een little tikes auto en een v-tech badspeeltje. Het liefst wel iets uitbreidbaars en niet iets wat hij met 1,5 al niet meer leuk vind… Lastig lastig

Eli heeft ook maar 1 motor en 1 poppetje ervan,maar zijn bij Playmobiel Planet geweest enkele jaartjes terug in Utrecht en zag daar meer 1.2.3. staan. Ik mis echt even hoe dit aansluit…

Eli speelt al lang met normaal Playmobiel, omda het voor Jo al in huis was.

In het begin wel alleen met de grove dingen (zoals de auto’s e.d.),maar vanaf 3 a 4 jaar kan het prima, zo lang je de kleine onderdelen apart houdt (anders ben je het snel kwijt).



1 jaar vind ik een verschrikkelijke leeftijd. Tja, wat geef je waar ze niet al zat van hebben OF in no-time uitgegroeid is. Niets.

Puzzels, boekjes e.d. meer kan ik vaak ook niet verzinnen. Een stofzuigertje, kookspullen,spullen voor winkeltje e.d. of groot gereedschap voor de jongens,maar ook dat is afhankelijk van het kind.

Ik vind het moeilijk…meestal probeer ik iets van een koffertje o.i.d. te geven met ‘iets’ er in (muziek instrument bijv.). Zo’n leeg koffertje kunnen ze uren lol mee hebben.



Zelf heb ik de schurft aan dat harde, schreeuwende,plastiek spul , wat uiteindelijk alleen maar lawaai maakt als je het knopje in drukt e.d… Leuk…heeft je kind straks een kast vol met een eend, een hond, een krokodil e.d. die allemaal hetzelfde doen. Natuurlijk is het stimulerend en educatief,maar je kan er ook teveel van hebben.

Als je in de winkels kijkt wat voor 12 maanden is,dan vind ik het vaak bijzonder kinderachtige zooi,waar ze even wat aan hebben,maar in no-time niet meer. Daarom ben ik altijd blij als ouders duidelijk iets aan kunnen geven (anders krijgen ouders lekker een bon om zelf iets te kopen en het kind een kado voor de vorm). Pas vanaf 2 jaar ‘mag’ er volgens de verpakkingen al wat meer en vind ik het leuker om creatief te shoppen voor kids.

Zelf ben ik nooit gevoelig voor die labels,maar dat weet je vooraf nooit bij anderen.



1 jaar, ik zou zeggen een grote kiepwagen, vrachtwagen waar kleine auto’s in passen (bijvoorbeeld van Megablocks), waar ze echt nog achter kunnen kruipen en misschien zelfs half opzitten,zonder dat het stuk gaat. Zoiets gaat daarna nog echt een tijd mee.

De vrachtwagen van Megablocks hier staat nog steeds in de tuin en gebruiken ze i.c.m. andere auto’s nog vaak zat.

Auto’s van Little tikes zijn leuk, daar kan je ook best nog aardig wat van verzamelen.



Moet wel zeggen dat VEEL, van wat ze met 1 jaar kregen, al LANG weg is gegooid. Behalve de puzzels en boekjes. Puzzels en boekjes blijven voor mij met die leeftijd altijd handig! Tussen net 1 en bijna 2 zit zo’n verschil!

Deze bedoel ik,maar zie dat hij toch nog best duur is (voor om zomaar aan de visite te vragen bedoel ik)