playmobiel 1-2-3

Jee benoemt precies waar ik tegenaan loop eigenlijk, naast dat we gewoon veel hebben. Keeukentje staat hier al, duplo dus, little people, loopwagentje om achter te lopen. Veel auto’s, waarvan Thijs van ons er dus 1 krijgt van little tikes, zo 1 waar hij idd bijna op kan zitten. Voor in bad krijgt ie iets leuks en meer heeft ie eigenlijk niet nodig. Misschien ooit kleding, maar wat we precies nodig hebben ligt maar aan wanneer hij in welk seizoen zal zitten. Bonnen zijn het handigst idd, maar dat geeft men weer niet echt hier.

En je kent ons huis :wink: die is niet zo groot, vandaar dat ik juist al aan het ruimen ben, o.a. Qua kleding maar ook qua baby-8aby speelgoed (aangezien thijs er amper mee speelt ook ) vind 1 expedit bak vol babyspeelgoed leuk genoeg naast nog 1 bak los speelgoed voor Jesse, een vak vol auto’s/vliegtuigen een vak boeken, de duplo dus, de treinbaan en de little people. Het keukentje, baby-duplo (primo) loopkarretje, en wat er nog meer ‘slingert’ en daarnaast nog een flinke lading voor Elise dat opgeborgen is vanwege de grootte en wat er in haar kamer ligt, maar dat is niet geschikt voor Thijs.

voor Jesse is het al zoveel makkelijker… Mensen anders toch maar zelf wat laten halen, gaat ook om het idee natuurlijk, maar zo zonde als het niet gebruikt gaat worden omdat we al zoveel hebben…

Dat is een mooie auto inderdaad! Hoe leuk die little tikes auto’s ook zijn, we hebben ook al veeel andere auto’s die toch wel goed stevig zijn (dus geen action oid, want die zijn leuk maar nog niet coor Thijs of Jesse) boekjes is misschien wel een idee, maar denk je dan aan plaatjesboeken? Want die heb ik nog van Jesse, die lezen we nog veel aaangezien Jesse zo laat met praten is.

en puzzels bedoel je die vormenpuzzels? Die gebruikt Jesse nu ook nog, 4 stuks puzzels lukken hem namelijk nog niet, daar is hij te gefrustreerd voor.

Gelukkig heb ik voor Jesse al een idee in januari en de sint, die krijgt een aanvulling van brio voor zn treinbaan. (of thomas, daar ben ik nog niet ui)

Mooie prentenboeken dan Louise?

Of Chuggington spul? Daar is ook houten spul van, dat volgens mij op de andere houten treinbanen past. Zijn erg veel leuke treintjes van!

Heb je van Duplo alleen blokken of ook zo’n grote grondplaat en verschillende voertuigen?

Wij hebben de boerderij van playmobiel 1-2-3 voor mn dochters 1e verjaardag gekregen, maar ze is inmiddels 3,5 en speelt er nog steeds mee. We zetten m af en toe ff weg, maar als we m te voorschijn halen vind ze m meteen weer helemaal leuk. Ze speelt er nu anders mee dan toen ze 1 was, maakt nu echt verhaaltjes, de poppetjes gaan zitten aan tafel etc. Mijn zoontje is 16 maanden en vind het ook super leuk. Komt met de koe naar me toe “boeoeoeoeoe” en met het paard “hihihihiihi” Hij vind het dus vooral leuk dat hij de diertjes herkent en sloopt verder wat zn zus neergezet heeft 8) Wij zijn er echt zeer tevreden mee en ik vind t echt heel leuk speelgoed voor de kleintjes.

Hier is de boerderij ook een groot succes en inmiddels zijn er wat gewone playmobiel dingen bij gekomen. Qua formaat vind ik het prima combineren met playmobiel 123, ik vind little people eigenlijk best groot en lomp. Alleen de kleinste onderdeeltjes hebben we apart gelegd want die is ze iedere keer kwijt :roll:

sophia, houten treinbaan vind ik meer voor Jesse, nog niet echt voor Thijs. Ik heb gezien dat er van Chuggington inderdaad ook houten spul te koop is, al blijt Jesse meer een Thomas fan :wink:

Duplo hebben we al erg veel van, zo’n expedit bak vol. Een ziekenhuis, mijn eerste trein, brandweerauto, politieauto, vuilnisauto, vliegtuig (oud en nieuw model) en nog wat auto’s. Ook al wat diertjes van een dierentuin setje. Blijf duplo leuk vinden, maar zie nu niet echt een set die als aanvulling nog leuk zou zijn, maar elk jaar wisselt het assortiment dus misschien voor Jesse wel weer… of met Thijs z’n 2e verjaardag.

Prentenboeken is een goed idee!

Toch maar eens kijken naar 1-2-3 playmobiel, misschien is een grotere set wel leuk… eens kijken of ik het naast elkaar kan leggen in een winkel.