Plassen wel, poepen niet, maar wil geen luier

Helaas gaat het zindelijk worden van Amy niet zonder slag of stoot.

Het plassen gaat uit de kunst hoor. Echt super! Geen 1 ongelukje gehad. Alleen tijdens het middagslaapje en 's nachts krijgt ze een luier aan en die is ook altijd nat, maar dat is niet erg. Ze is droog als ze wakker is en dat is voor nu het belangrijkste. Maar dat poepen hè.

Dat is toch wel een probleem. Ze durft dus niet op de wc te poepen. Maar ze wil dus ook geen luier aan. Dat resulteert in ophouden, hoe vaak we haar ook op de wc zetten. Dat ophouden lukt dan niet best waardoor ze, zoals vandaag al twee keer een vieze broek had en vanmiddag zat de grote hoop er in die ze probeerde tegen te houden. Toen ik het rook en haar vroeg of ze in haar broek had gepoept begon ze keihard te brullen. Weet alleen niet of ze het zelf erg vond of omdat ze weet dat dat niet de bedoeling was. :wink:

Maar wat zal ik nu doen. Ik zit echt niet op al die vieze broeken en de frustratie te wachten en zij dus niet op een luier omdat ze een grote meis is, zoals ze het zelf zegt.

en als ze nou ziet dat grote broer een poep op de wc doet dat er niks aan de hand is dan , even de poep uitzwaaien en een stikker of zo

hier gaan ze constant samen naar de wc , vandaar dat de kleinste ook al zo vroeg zindelijk was, ze wil alles wat grote zus doet

Daarom is Amy nu ook zindelijk zonder dat we er wat voor hebben hoeven doen. Ze ging telkens met Tim mee naar de wc. :wink:

Tim heeft haar ook al verteld dat hij poepies op de wc doet en dat dat niet eng is, maar dat maakte blijkbaar niet zoveel indruk :shifty:

Vandaag is ze naar het kdv geweest en de hele dag droog gebleven. Dat gaat dus heel goed. Maar ja, niet gepoept hè. Maar ze had ook niks opgehouden dachten ze.

Morgen gaat ze weer heen. Ze zouden het goed in de gaten houden dat ze niet gaat ophouden, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. En verder zouden ze spelenderwijs met boekjes ofzo haar minder bang proberen te krijgen. Hopelijk neemt ze het wel van een ander aan.

Vond het wel lief dat ze de moeite willen doen. :thumbup:

ja dat is zeker fijn dat ze de moeite willen doen :thumbup:

is er niet iets dat ze heeeeeeel leuk vind of heeeeeel graag hebben wil, misschien als dat als kado er tegenover staat dat ze er een poepje voor over heeft :think:

Hahaha, ik heb haar al de wereld beloofd, maar helaas pindakaas :lol:

En ze heeft dus wederom niet gepoept vandaag :?

Nu dus al niet meer sinds zondagmiddag. Haar buikje is keihard en gezwollen en ze heeft ook minder eetlust. Niet gek natuurlijk :shifty:

Bah, dit gaat dezelfde kant op als Tim. :frowning:

hoe was het dan bij tim?

dominique hield het ook op maar ik wilde dus echt geen uitgedroogde poep bij hem dus voerde ik hem lekker pruimen dat hij er toch van moest poepen :shifty:

toen had ik liever dat hij heel zn broek vol poepte als dattie echt constipatie ging opbouwen waardoor het pijn zou gaan doen waardoor hij het juist nog extra zou ophouden.

dominique wilde toen soraya net geboren was ook niet meer poepen op de wc terwijl hij dat eerst wel deed , tis een paar keer voorgekomen dat hij in zn broek poepte en toen was ik het zat , hij KON op de wc poepen dat deed hij al een jaar , toen heb ik hem zelf zijn broeken laten uitwassen in een emmer. heel snel was het toen over , want wassen was niet zo leuk.

Maar dan zal hij wel wat ouder zijn geweest of niet? Amy is pas net drie jaar. Dat zal bij haar niet gaan. Plus dat ze alleen de eerste dag op het potje heeft gepoept en daarna niet meer. Denk dat ze toen ervan geschrokken is ofzo. Ze was zondag ook compleet overstuur toen ze in haar broek had gepoept. Zo erg vond ze het.

Pegje, Tim was veel ziek. Oorontsteking, keelonsteking. Daarnaast poep ophouden, vijf dagen lang. Door een combi van deze klachten at hij bijna niet, waardoor hij 8 maanden lang niet groeide. Hij was intens bleek en eng mager. Uiteindelijk na lang zagen bij de huisarts een doorverwijzing voor de ka gekregen. Een tijd lang gehannest met movicolon enzo en uiteindelijk een kno operatie. Buisjes, neusamandelen en keelamandelen. Twee weken na de operatie was hij in een keer zindelijk dag- en nacht en poepte gewoon op de wc alsof er niks aan de hand was geweest :dance:

Amy is ook aan buisjes geholpen en de neusamandel. Dit is twee weken geleden en nu is ze zindelijk. Haast TE toevallig hè :mrgreen:

Nou ja, alleen dat poepprobleem dan. Maar plassen gaat wel heel goed. Toch gek dat ze dat gewoon wel op de wc doet dan :think:

Tja, ik denk dat ik dan toch een luier(broekje) aan zou trekken. Leuk dat ze het niet wil, maar blijkbaar kan ze het nog niet…

Voor mijn oudste was dat al een hele stimulans. Verder heb ik veel met hem op de wc gezeten en gezegd dat hij het echt moest proberen, heel sneu wel hoor, hij zat de eerste keren echt te huilen op de wc omdat hij het eng vond.

Wat sommigen ook doen is tegen het kind zeggen dat als ze moeten poepen dat ze dan om een luier vragen. Ik wilde dat zelf niet, eens moeten ze het toch leren.

Op het potje anders misschien? Al weet ik niet of het echt uitmaakt, het schijnt echt het loslaten van iets van je lichaam te zijn wat heel beangstigend is, niet zozeer die wc.

Lune, om een luier vragen als ze moet poepen zie ik ook niet zo zitten.

En ze mag ook op het potje. Ze mag zelf kiezen. Vaak zegt ze dan dat ze op de wc wil. Dan komt er niks en dan zegt ze: ook nog op het potje proberen mama. Maja, daar komt dan ook niks. Geen poepje inne buik zegt ze dan.

Heb al vaker gehoord dat dit een soort van ‘verlatingsangst’ is.

Morgen is ze gewoon thuis. Ik moet werken, het is papadag morgen.

Heb zo’n vermoeden dat ze morgen wel zal poepen, zij het dan in de broek. Maar mijn man is sneller van een luier aantrekken, dan ik.

Ze is ook nog maar kort zindelijk en ik wil haar ook wel een kans geven om het voor elkaar te krijgen en niet zomaar opgeven. :shifty:

Even een updateje van vandaag:

Ze is het kwijt hoor :dance: En nog op het potje ook :clap:

Vanmorgen was ze weer wat zenuwachtig aan het doen. Was nog voordat ik naar mijn werk was. Ze had al eens geplast. En 10 minuten later moest ze weer zei ze. Beetje geplast en toen wilde ze er af. Maar ik had zo’n idee dat ze niet klaar was zeg maar. Toen gezegd dat ze het eens op het potje moest proberen. Ze wilde telkens eraf, maar ben blijven praten en praten en gezegd dat ik in de buurt bleef. En uiteindelijk begon het een beetje te stinken door de deur heen :mrgreen:

Hihi Tim kwam de gang op en die draaide zich gelijk weer om. Gatver, ut stinkt hier zei hij :lol:

Wist niet wie er meer opgelucht was trouwens: Amy of ik :angel:

hey wat goed , heb je met haar een gat in de lucht gesprongen van trots :inlove: :inlove: :inlove:

wat goed van je meiske zeg , ik hoop dat het zo doorgaat :pray:

knappe meid :dance:

Blijdschap was helaas van korte duur. Sindsdien gaat het weer pet. Ze houdt het gewoon op en als ze letterlijk niet meer kan, gaat het in haar broekje. En ze heeft zo’n last ervan, echt niet om aan te zien.

Tja, en ze is ook nog flink ziek vandaag. Dus heb bijna de hele dag met een brullend kind gezeten :frowning:

Wat zielig voor je meisje dat ze er zo’n last van heeft :hug:

Wil ze pertinent geen luier(broekje) aan om in te poepen?

Anders zou je die kunnen gebruiken om de overgang naar het potje wat gefaseerder te kunnen laten verlopen.

Dan kan je starten met poepen in het luier(broekje), daarna poepen op het potje met de luier aan. Als dat goed gaat de luier in het potje leggen om daar op te kunnen poepen en als eindstation zonder luier.

Mocht ze moeite hebben met het ‘loslaten’ van ‘een stukje van haarzelf’ dan zou dat kunnen helpen. Veel succes ermee en beterschap voor je dochter!

Nou, ik wilde haar eigenlijk niet een luierbroekje aanwennen om in te poepen. Maar heb het uiteindelijk toch gedaan en ook in haar luierbroekje poept ze dus niet :shifty:

Ze zegt dus nu al: als ik poept moet ik huilen :?

Niet verwonderlijk als ze het ophoudt natuurlijk.

Geef haar al zoveel mogelijk te drinken en vers fruit.

Gelukkig heeft ze zaterdag uiteindelijk na lang praten van mijn kant toch op het potje gepoept. En wel drie keer ook, toen was ze pas alles kwijt :shifty:

Maar daarna dus weer niet meer. Hopelijk heeft ze vandaag bij het kdv wat gedaan :pray:

Heel herkenbaar, Veerle had het ook. Het enige wat hielp was praten als brugman en toch iets laten verdienen wat ze heel graag wilde. Bij Veerle waren dat badeendjes, een hele familie hebben we hier, maar wel met resultaat. Uiteindelijk heeft het zeker drie maanden geduurd, maar toen was ze er eindelijk doorheen.

Luier wilde ze ook niet, het was gewoon angst, en ze vond het ook heel vies. Dus gewoon heel veel geduld hebben en het vertrouwen geven dat het normaal is en iedereen het doet. Succes!

@Linda Laene-Maes wrote:

Heel herkenbaar, Veerle had het ook. Het enige wat hielp was praten als brugman en toch iets laten verdienen wat ze heel graag wilde. Bij Veerle waren dat badeendjes, een hele familie hebben we hier, maar wel met resultaat. Uiteindelijk heeft het zeker drie maanden geduurd, maar toen was ze er eindelijk doorheen.

Luier wilde ze ook niet, het was gewoon angst, en ze vond het ook heel vies. Dus gewoon heel veel geduld hebben en het vertrouwen geven dat het normaal is en iedereen het doet. Succes!

Nou precies! Hier dus precies zo!

Ze is pas 2 weken zindelijk, dus dan gaan we gewoon proberen het vol te houden. Hopelijk is ze dan idd met een maandje of 2 a 3 er doorheen.

Ze doet het verder zo goed. Bij het kdv heeft ze gepoept, maar helaas in haar broekje. Ze was te laat, had ze tegen de leidster gezegd. Ze kwam helemaal wijdbeens aanlopen en was er behoorlijk vies van. Dus dat is wel een goed teken. :pray:

Juud, hoe gaat het nu met Amy?[/spoiler]

Ruben had het trouwens ook. Durfde echt niet te poepen op de wc of de pot, maar wilde geen luier aan. Bij hem ging het na een anderhalve maand ineens goed.

Van de wijkverpleegkundige kreeg ik de tip om ontlasting in een boterhamzakje te doen en in de pot te leggen :sick: . Dat ging mij veel te ver en heb ik niet gedaan.

Hé meis. Nog steeds hetzelfde helaas. Ze houdt het zo’n 3 dagen op en dan na praten als brugman gaat het eindelijk in het potje en heeeeelll soms in de broek.

Maar ze is nog korter als een maand zindelijk, dus ik ga ervan uit dat het wel goed komt. Ben al blij dat ze zo op tijd zindelijk is. Met Tim was dat zo’n stress vlak voordat hij naar school ging :?

Hoe gaat het met Quinten?