Gaat goed met Quinten. Hij is sinds vrijdag ook bezig met zindelijk worden en het gaat best wel goed :shock: (hij durft wel op de wc te poepen, maar vergeet soms te gaan en plast dan in zijn broek).
Ongelovelijk he dat onze beide oudsten zo laat zindelijk waren en onze jongsten nu al bezig zijn? Geeft wel veel meer rust dat je alle tijd hebt tot ze naar de basisschool en de bso horen te gaan.
Ja echt wonderlijk hè. Maar ja, ze kunnen het ook wel afkijken van de oudste natuurlijk.
Quinten is er dus ook vroeg bij :thumbup:
Amy heeft daarstraks op de wc gepoept :dance: :dance:
We hadden haar een boekje meegegeven ter afleiding en dat werkte :thumbup:
Dat wordt vaak naar de bieb gaan 8) . Maar goed dat die afleiding vanavond hielp :thumbup: . Hoop zo voor jou en haar dat ze het snel beter durft. Een verstopping en angst maken het allemaal wel moeilijk.
Handig inderdaad om een grote broer te hebben :mrgreen: .
Oh aan boeken geen gebrek hier hoor :mrgreen:
Ach ben best tevreden zo. Ze is overdag al helemaal zindelijk, geen een ongelukje meer :thumbup:
Alleen 's nachts nog, maar dat komt wel.
En vanavond heeft ze ook weer op de wc gepoept :dance:
Heb wat moeten praten en afleiden, maar deze keer dus niet opgehouden :thumbup:
Ik volg dit op de voet, hier een jongetje dat ook prima op het potje plast, maar poepen niet. Hij houdt het niet op, maar doet het poepen in de broek als wij er niet op bedacht zijn. Eerst wilde ik niet aan de luier, maar uiteindelijk wel gedaan. Ik wilde er ook niet teveel druk op leggen. Nu luierbroekjes gehaald, ik zet hem geregeld op de pot en het plasje komt dan wel. Maar dat poepen… :think: . Wat ik overigens wel samen met hem doe is het drolletje van de luier in de wc-pot gooien. Dat vind hij wel heel interessant. Hij vindt het overigens niet vies om in zijn broek te plassen of poepen, dat lijkt hem niet uit te maken. Hij gaat alleen op het potje plassen als ik het aangeef.
Oudste was van de ene op de andere dag met 2,5 jaar zindelijk, dit mannetje heeft overduidelijk meer tijd nodig…
Zo te lezen is bij hem dan het knopje nog niet helemaal om. Dit deed Amy precies zo vlak voordat ze zindelijk werd.
Ik denk dat hij het binnenkort ook wel zelf zal gaan aangeven als hij moet. Als dat knopje eenmaal omgaat, gaat het ook snel is mijn ervaring.
Heb het bij beide kids ook niet zien aankomen.
Even een laatste update wat ons betreft.
Het is vanzelf goedgekomen hier. Ze poept nu gewoon op de wc uit zichzelf. Geeft het ook heel goed aan. Ze maakt er nu zelfs een sport van en gaat meerdere keren op een dag :mrgreen:
Ik vond in de supermarkt hello kitty snoepjes en die vindt ze helemaal geweldig, dus daar wil ze dan wel moeite voor doen. :lol:
Ze heeft nu alleen 's nachts nog een luier om. Maar dat komt wel een keer goed. Ze is nu overdag volledig zindelijk en dat is wel relaxed. Met Tim was het zo’n stress vlak voor school.
Zal het topic nog open laten. Er zullen er vast meer zijn die er ook mee zitten.
Hier hebben we hetzelfde probleem… FEnna plast op de wc maar poepen dus niet… meestal merk ik wel wanneer ze moet poepen… dan gaat ze om de 10 minuten en zegt dan " kan niet" ze houdt het dus op… ik doe haar steeds een luierbroekje aan en dan na een tijdje poept ze daarin…
ook ik heb liever dat ze het daar in doet dan dat ze het steeds ophoud…
succes er mee… het is erg frustrerend voor de kleine maar ook voor jezelf
Mijn zoontje vind het ook moeilijk om op de wc te poepen, probeert het en als het niet lukt krijgt hij een luier aan…
Hij moet dan van mij op de wc blijven zitten en ik loop naar boven voor een luier, waar ik heeel lang over doe.
En nu na 1 maand, heeft hij in die tijd dat ik boven stond tijd te rekken toch op de wc gepoept.
Nu begint het kwartje te vallen hoe je moet poepen op de wc.
Bij elke drol (ook een heel kleintjee) kreeg hij een sticker en bij 10 stickers gaan we wat leuks doen (bowlen)
En gister heeft hij zijn laatste sticker geplakt!
Ik ga er geen strijd van maken, want ze geven zelf wel aan wanneer ze eraan toe zijn.
Hier een meisje wat al een tijdje thuisaangeeft te moeten plassen en dit dan ook op het potje of de wc doet.
Maar op het dagcentrum het meeste nog in de luier plassen en af en toe op de wc.
Het probleem is dat ze niet aangeeft wanneer ze moet poepen en dit dan in haar broek doet als ze geen luier om heeft.Maar dan zit echt alles onder (smeuiige poep).Ook heeft ze helaas geen baste tijdstippen waarneer ze poept en als ze het in de broek gedaan heeft geeft ze het ook niet aan en is er dus blijkbaar niet vies van.
Daarom krijgt ze nu steeds een luierbroekje aan…maar ga nu merken dat ze steeds vaker weer in de luier plast ipv op het potje/wc.
Wat adviseren jullie wat te doen???
Ik heb heel goed op de signalen gelet die Amy afgaf. Vaak worden ze dan druk, gaan op en neer rennen. Of gaan in een hoekje staan, zonderen zich af. Dus een aantal dagen niks plannen (vakantie is een mooi moment) en als je denkt dat ze moet poepen, zet je haar op de wc. En als het dan lukt, prijs je haar helemaal de hemel in en geef je haar eventueel een sticker of kleine beloning. Lukt het niet, ook niet erg, volgende keer beter zeg je dan. Dan niet teveel aandacht aan schenken.
Je zult zien dat ze het steeds beter gaat aangeven.
Succes!
Caitlyn is bijna altijd druk en bewegelijk…en ze poept nu vaak ook terwijl ze buiten is en ik het niet in de gaten heb.
Ze heeft ook geen vast tijdstip…en de ene x poept ze 1x per dag en dan 2x in 1,5 uur tijd en dan een dag niet.
Maar ze is er ook echt niet vies van als ze het in d’r broek heeft zitten.
Vandaag gaat het plassen weer beter op het potje…maarja meerendeel in blote kont of zwembroekje.
Het kostte heel veel moeite wel ja. Ik heb haar echt de hele tijd in de gaten gehouden.Ze kon zich gewoon niet afzonderen zonder dat ik het gezien had.
Maar misschien werkt regelmatig op de wc zetten bij jullie beter. Iedere keer voor of na het eten bijvoorbeeld.
Nou eind van de middag heeft ze uit zichzelf op het potje zitten poepen.
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Ik zat achter de pc en niets in d egaten totdat mijn zoon het zei.
Ze liep al de hele middag in de blote billen en had ook nog niet gepoept vandaag.
We hebben heel veel gejuigd en haar geprezen en samen de poep door de wc gespeold en ze mocht een sticker plakken.
Hopelijk zet het door…dus thuis maar in de blote bips eerst laten lopen tot ze het goed door heeft.
Yay :dance:
Ennuh, het is wel goed weer in ieder geval voor die blote bips :mrgreen:
Nou caitlyn heeft 5 dagen op het potje gepoept…maar wel als ze in haar blote kont liep.
Daarna met onderbroek aan steeds in d’r broek gedaan.
Hoe pakken we dit aan???
Nog steeds zegt ze niet dat ze dan in de broek gepoept heeft en is er niet vies van.
Vijf dagen is nog niet zo lang natuurlijk. Ik zou het gewoon nog even volhouden zo. Ze moet toch zelf die klik maken.