Planbord

Hoi.



De tijd dat Tycho naar school gaat komt eraan.

Aangezien hub ploegendienst werkt en ik onregelmatig wordt het straks een heel gepuzzel hoe en wat in een week.

Nu ben ik bang dat ik het overzicht kwijt raak op de kalender.



Wie heeft er ervaringen met een planbord?

Heb je een voorbeeld/ foto?

Heb je hem gekocht (en waar) of zelfgemaakt?



Wie o wie heeft er antwoorden voor me.

Alvast bedankt!

IK heb een simpele van de hema,maar denk niet dat je dat bedoeld. Deze is puur voor activiteiten voor de hele week voor de kids,zodat ze precies zien wie er die dag werkt en wie niet en wat zij die dag moeten/mogen doen, bijv, magneet voor zwemles, magneet voor partijtje, magneet voor schooldagen e.d. en man en ik hebben beide een eigen symbool voor onze werkdagen. Daarop is dan alleen niet te zien, welke dienst, dat zouden we nog toe kunnen voegen door met stift op het klokje van mijn man de tijd aan te geven,maar aangezien wij nooit tegelijk aan het werk zijn, hebben de kids er geen boodschap aan.



Je hebt denk ik mooie planborden,maar het ligt er wel aan wat je er eigenlijk op aan wilt geven. Alle afspraken of routines op 1 dag,dat pas bij die van de hema niet.

Het gaat me er nu vooral om dar ik gelijk kan zie wanneer ik werk, daarnaast welke duwnst hub heeft.

Dat we zien of we tycho zelf kunnen halen/brengen naar school of hij moet overblijvwn.

Heb er even een foto van gemaakt.

Hij is erg simpel, veel magneetjes,maar bijv. van school e.d. maar 5, kortom, de heren delen dan die lijn samen. Beide 2 vlakken,anders past het niet als ze meer dan 1 ding per dag hebben.



Wij gebruiken voor werk de magneten computer en klok. Ik computer op mijn werkdagen van die week en man de klok. Ipv magneten zou je ook met de stift de tijden gewoon in kunnen vullen natuurlijk. En dan een lunch pakketje bij je kind (magneet),als symbool voor overblijven die dag.

Denk dat dit soort borden overal wel te vinden zijn, ook op papier (gewoon elke week afscheuren), maar wij vinden deze wel werkbaar. Een magneet voor dokters afspraak bijv, zou je de tijden ook naast kunnen schrijven.

Kun je die magneetjes ook ergens bestellen ?

Mandy is deze van de Hema?

wellicht een familie agenda?

Kun je die weekplanner ook ophangen ipv op de koelkast plakken ivm het magneet of moet je hem echt ergens op kunnen plakken ?

@romata wrote:

Kun je die weekplanner ook ophangen ipv op de koelkast plakken ivm het magneet of moet je hem echt ergens op kunnen plakken ?


Dat vraag ik me dus ook af.

We hebben een inbouw koelkast en kan dus niet opgeplakt worden.



Ben net bij boekhandel geweest en daar komen ook binnenkort de jaarplanners binnen en die kun je ophangen. IS genoeg voor 6 personen.

Die weekplanner van hierboven (die van de Hema dus) heeft ook twee gaatjes om m aan haakjes op te hangen. Bij ons hangt ie gewoon aan de muur :thumbup: .

Debbel hij is wel handig dus?

Ik heb hem ook vanmiddag gehaald bij de Hema :wink:

Hij is erg leuk, en zitten leuke magneetjes bij. De stift die erbij zit doet het bijna niet, maja zijn genoeg van die stiften te vinden toch ? Iemand een idee waar ik zo’n stift kan vinden ?



Maar je kunt hem indd dus wel ophangen, in elk hoekje zit een gaatje voor een spijkertje ofzo. Dus spijkeren we hem zo maar op de deur :shifty: voor alleen tape is hij wat te zwaar.



De blanco magneet (groen) gebruiken we gewoon om bij de dag te plakken, zodat ze weten welke dag het vandaag is.

Geloof dat alle vragen al beantwoord zijn. Ik gebruik gewoon een neutrale magneet om de dag aan te geven,maar alles kan er op. Hier hangt hij ook gewoon aan de muur. Die stift hier werkt wel,maar anders zijn er zat wisbare stiften (white board markers) kan je overal kopen,waar ze kantoor/school artikelen hebben, dus ook Hema…



Misschien kan je bij de Hema extra picto bestellen,maar anders geen idee.

IKEA heeft setjes met gekleurde stiften…hier gebruiken we 4 kleuren op het bord, iedereen zijn eigen kleur…heel handig

@Mandala wrote:

IKEA heeft setjes met gekleurde stiften…hier gebruiken we 4 kleuren op het bord, iedereen zijn eigen kleur…heel handig




Ja indd dat is makkelijk, op school geven ze elke dag ook een andere kleur, dus dat zou helemaal top zijn. Ik loop morgen eens de Bruna binnen.

Ik heb hem net ook maar gekocht :mrgreen:

Wel goed opletten natuurlijk dat het whiteboard stiften zijn!

Gewone stiften gaan er heeeeeel moeilijk af, dat is ook weer niet de bedoeling :wink: Maar winkels met kantoorartikelen (bruna, Hema, V&D) hebben meestal ook wel whiteboard stiften.

Toch jammer dat ik geen aandelen in de Hema heb.

Vanmiddag nog een dame richting de white board markers gewezen in de Hema. Toevallig 1 van jullie? Haha…moest meteen aan dit topic denken.

Ik niet of je moet in Hengelo zijn geweest :mrgreen:

@Krabje wrote:

Ik niet of je moet in Hengelo zijn geweest :mrgreen:




Nee, dat niet. Stond toevallig te staren bij de kantoor artikelen en mijn oog viel op de markers. Stukje verderop liep er een vrouw heen en weer en zocht duidelijk white board markers (dat zei ze namelijk hardop tegen haar kids). Vond het weer zo typisch…na een topic als dit.



Hier nog steeds blij met de planner. Hij hangt onder aan de trap in de gang. Moet wel zeggen dat hij voorheen een andere functie had en nu vergeten we hem soms weer aan te vullen,maar als er een drukke week aankomt of iets speciaals, dan vullen we hem weer goed in. Kan soms wel handig zijn.