Planbord

Ik heb hem aan mijn whiteboard geplakt nu.



Ook voor volgende week al ingevuld. Das wel handig met mijn zkh opname ed.

manlief werkt hier ook in ploegen, ik heb een jaarcontract dus vaste dagen, maar met vergaderingen ben ik ook nog wel eens andree dagen bezig. Ikzelf heb alles al op de kalender gezet, manlief heeft een weekrooster de laatste weken krijgt hij em per drie weken, dus… schrijf ik het op de kalender, kijk ik waar ik bso moet afnemen, schrijf ik op, wordt gebeld en klaar.



Even een half avondje werk, maar wel goed gestructureerd! ff een mailtje naar de bso en klaar.

@Krabje wrote:

Debbel hij is wel handig dus?


Ik vind m heel fijn :thumbup:

ik heb van een groot whiteboard en het hemabord (kapot geknipt hihi) en wat leuke plakbandjes dit gemaakt:







Links zie je de dagen en de 4 personen van ons gezin in vakjes. Het grote vak ernaast is voor losse papiertjes die relevant of gezellig zijn. En rechts staan wat regels (over gamen) en wat to-do’s voor papa en mama.

Bij de action kan je ze ook kopen en als ik me goed herinner… 4 kleurtjes. rood, groen blauw en zwart.

Leuk zeg Chantal :thumbup:

@ Chantal



Wat een superleuk planbord heb je gemaakt zeg !!! Wat creabea…

Chantal, handig zeg! Ga ik onthouden voor als de heren wat ouder zijn en er meer actieve afspraken komen.

Die losse vakken en regels zou ik wel weglaten, hooguit 1 regel voor gezins afspraken i.p.v. afspraken per persoon.

Voor het gamen e.d. zijn we er ooit ook mee begonnen. Elke dag zeuren om de WII. Heb hem toen opgehangen,om de dagen te markeren,dat ze er überhaupt om mogen vragen. Zelfde met ‘leesavonden’, de avond,dat ze in bed na het voorlezen wat langer mogen doorlezen (kortom weekeind dagen),maar dat hebben ze nu zo door,dat we dat niet meer hoeven te markeren.



Nu gaat het puur om, wat staat er deze week te gebeuren, welke dagen mogen ze afspraken, ed. en speciale dingen.

Zo’n whiteboard met plakband ga ik misschien wel doen,als deze niet meer volstaat…voorlopig werkt hij lekker.

dank jullie!!



Ik heb niet regels voor iedereen per persoon hoor… maar algemene game regels, en verder to do’s voor mij en mijn man (bijvoorbeeld, ik bakte frietjes, en vond dat het frietvet vervangen moet worden. Mijn man doet dat, maar heeft niet altijd zicht erop dat het moet, dus schrijf ik het op). Het gaat dan dus om klusjes die niet vaak voorkomen, maar op deze manier niet vergeten worden.



Wij hebben veel individuele afspraken, waarbij de kinderen ook andere dingen doen op dezelfde tijdstippen. Dan is deze planning handiger. Er staat bijvoorbeeld ook op, wanneer de oudste gymles heeft. Zo vergeet mijn man niet de gymtas in te pakken. Ook staat erop wanneer mijn man wil sporten, zodat ik die avond zeker thuis ben. Dat soort dingen. Ik vind per persoon fijner dus. Maar het is inderdaad maar wat jij als maker van het bord handig vind voor jouw gezin.

Hij ziet er ook wel praktisch uit hoor Chantal. Wat ik zeg, als de heren wat meer ‘eigen’ afspraken krijgen of verschillende tijden,dan hou ik hem in mijn achterhoofd. Deze week was vakantie,dan staat er niet veel op, maar vanaf volgende week zit hij al snel weer vol. Niet dat de heren veel afspraken hebben. Gewoon alleen met school, zwemles en bij logopedie van Eli e.d.

Zodra ze echt gaan sporten of dingen zelfstandig gaan doen,dan moet ik nog maar even kijken. Denk dat ik dan meer dingen met stift ga doen.

Nu staat het symbool voor zwemles er wel,maar dat doen ze achter elkaar en ik of wij moeten sowieso nog mee.

Zelf hebben man en ik een gezamenlijke agenda voor onze ‘dingen’. Dit bord is nu puur voor de jongens, zodat zij ook overzicht hebben in de week.

Wij hebben de Hema planner,

hangt aan de koelkast,.morgen ook de kleurtjes van de klas erachter plakken…‘elke dag op school heeft een kleur’

en net een nieuwe stift gekocht ook bij de Hema,.ben er nog steeds blij mee,.ook leuk die magneetjes

rugzak voor wanneer de Gymtas mee moet

spelende kids voor waneer speelafspraakjes

feestmutsje voor een feestje



Ja vindt hem idiaal :thumbup:

Toevallig vandaag bij vrienden een hele mooie gezien! :thumbup:



Een groot magneetbord, daar had ze zelf een vakverdeling opgemaakt, met denk een soort van tape (alleen dan wel dun, dus niet dat je van die hele dikke lijnen hebt).

De dagen van de week waren met dezelfde picto’s als die ze op school van hun oudste gebruiken (of dezelfde kleuren gebruiken, zou ik zeker doen)



Als je op een magneetbord zelf een vakverdeling maakt, dan kan je het maken zoals je zelf wilt.

In jouw geval zou ik proberen om elke dag een aantal vakken te geven: 's morgens, 's middags, 's avonds en evt 's nachts.

Dan kan je mbv een foto op een magneetje aangeven wie welk dagdeel werkt. (bv papa 's morgens en 's middags en mama 's avonds en 's nachts ofzo).

Of een foto van papa en een foto van mama aan de linkerkant. En dan per dagdeel aankruisen met een whiteboardstift.

Verder kan je dan een foto van je zoontje erop plakken en dan per dagdeel wat hij gaat doen (bv naar school, verjaardag, naar de bso etc.)



Aangezien hub hier ook in ploegen werkt (2 dag-, 2 avond-, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij) zit ik ook aan zoiets te denken…



Succes!