placenta previa

Ik heb gisteren even een behoorlijke schok gekeregen :frowning: ik had al 24 uur bloed verlies maar aangezien dat ik het vaker heb gehad wachten ik gewoon even af en hield het hartje goed in de gaten met mijn doptone.



uit eindelijk heb ik toch maar gebeld voor de zekerheid ik moest meteen even komen.



ik kreeg een echo en daarop was een lekker bewegelijk kindje te zien wat er prima uit zag.

alleen zag hij meteen al waarom ik bloed mijn placenta ligt helemaal aan de uitgang de term die hij gebruikte placenta previa totalis ik kreeg meteen te horen dat we geen seks meer mogen hebben dat was het dacht ik.





we kregen in het kantoor van mijn gynocloog een gesprek en daarin kreeg ik te horen dat ik wel een aantal leefregels kreeg niet fietsen niet te veel lopen alleen in huis.

mijn woonplaats niet meer uit en anders ten allertijden bij een ziekenhuis in de buurt blijfen.





met 37 weken krijg ik een geplande keizersnede als ik de 37 weken al haal want ik heb al twee vroeg geboortes gehad en met dit heb je een verhoogde kans op een vroeg geboorte als ik de 32 weken maar voorbij kom en anders weeen remmers.





ik heb meteen gevraagd of er een kans was dat hij nog om hoog kwam maar dat was niet het geval die kans was zo erg klein.



ik ben nu op zoek naar evaringen hier mee hebben ik heb geen behoefte om te horen dat het nu nog helemaal niet gezegd kan worden want ik ben nog maar 13 weken en hij groeit nog naar boven toe want dat is bij mij helaas niet het geval dat staat nu al zo goed als zeker vast.

Oooh meid wat naar! Bij een placenta praevia totalis heb je zo’n groot gebied dat over de baarmoedermond ligt, dat de kans inderdaad zo heel klein is dat ie nog genoeg opschuift. Wat zul je geschrokken zijn. Je kindje maakt het gelukkig goed, maar je zwangerschap waar je zo naar uitkijkt is opeens veranderd in iets met angst omgeven wordt. Ik kan je niets uit eigen hand meegeven aan ervaring, maar wil je wel een knuf geven tegen de schrik :hug: .

ik ken het niet, heb er dus ook geen ervaring mee, maar aangezien je pas 13 weken zwanger bent, en dus nog een hele poos moet, wil ik je wel even een hele dikke knuffel geven.

onbezorgd zwanger zijn zul je niet meer zo goed ervaren denk ik…

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik ken het gelukkig ook niet. Maar wil je wel even heel veel sterkte wensen :hug: Hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap. En dat je zonder al te veel problemen voorbij de 32 weken gaat komen.

Ik kan alleen maar zeggen, rustig aan, veel sterkte, probeer hulp te regelen voor de komende maanden en houd je aan wat de gyn heeft gezegd.

Je leeft gelukkig anno 2010, ze kunnen alles in de gaten houden, een geplande ks doen en de kansen dat alles goed gaat is tegenwoordig zooo groot.



Maar helaas is het voor mij een nachtmerrie waar ik in alle zwangerschappen bang voor ben geweest. Door een nare ervaring in onze familie die stamt uit 1947. TOEN wisten ze niks, konden ze niets bekijken en had je gewoon pech.



Maar ik weet dus wel dat het serieus is en je echt rustig aan moet doen. Dus dikke dikke knuf :hug:



Is het niet mogelijk zelfs met zoiets om straks gebruik te maken van thuishulp?

Ik zou dat zeker eens uitzoeken want je hebt al een groot gezin en dus kan iedereen wel zeggen rustig aan, maar dat is moeilijk met alles wat gewoon normaal doorgang moet vinden.

:hug: :hug:

Tjee, mamadidi, wat een bericht!

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen. Pas goed op jezelf en op de kleine! :hug:



Ik zie je trouwens nooit meer bij de oktobermama’s. Je bent welkom, dat weet je he??

Dank jullie wel meiden dit doet me erg goed :smiley: jullie willen niet weten hoe ik me verveel op het moment in bed maar goed ik weet waar voor ik het doe.



ik heb gebeld voor hulp in huis maar ik krijg het niet want ik heb een behoorijk net werk om me heen.

mijn schoonmoeder is nu door de weeks in huis en die blijft slapen en in het weekend gaat ze naar haar eigen huis toe en naar mijn schoon vader ik vind dit zo lief want ze hebben zelfs hun vakantie voor mij afgezegd.





we gaan er met zn alle alles aan doen om die 37 weken te halen.



ik probeer het beste er van te maken en zo veel mogelijk toch te genieten juist ook om dat dit de laatste is.





dindsdag heb ik weer een echo en ik moet elke twee weken langs komen en idd we leven in 2010 dus er kan een hele hoop gedaan worden gelukig.





ik ben heeel blij me julle berichtjes dat doet me goed dank jullie wel meiden

Geen ervaring mee, wil je alleen maar veel sterkte wensen en een dikke :hug: geven.

Jeetje meid wat onwijs balen :thumbdown: :hug: :hug: :hug: Ik heb het “gelukkig” de 1e keer maar een klein gedeelte gehad en bij is het dus daarom wel opgetrokken naarmate de zwangerschap vorderde, maar wat je zegt bij een totalis is die kans helaas nihil :thumbdown: Heb er dus verder ook geen ervaring mee, maar ook van hieruit een hele dikke :hug: :hug: :hug: :hug: En sorry dat ik het zeg (als ik hiermee mensen tegen het zere been schop :oops: ) maar lang leve het zorgstelsel in het goede Nederland :shifty: Je betaalt je scheel en je moet dan dus alsnog voor dit zaken maar mantelzorg regelend :roll: Ik verbaas me hier steeds weer over, de overheid gaat er maar vanuit dat iedereen zijn of haar leven wel even op hold zet voor een x periode… Een hele mooie gedachte die gelukkig ook vaak uitgevoerd wordt, maar dat ze er maar vanuit gaan vind ik niet netjes :hand: Sorry hoor, moest er even uit :oops:

Je hebt gelijk hoor Kimmie… Ik zou het niet geregeld krijgen hier met de kinderen.



Wat een schok mamaDidi! Fijn dat je het wel goed hebt kunnen regelen voor nu, ik duim voor je dat je probleemloos de keizersnede haalt.

Ik heb er ook geen ervaring mee, wel met een voorliggende placenta, maar bij mij is die uiteindelijk wel genoeg omhooggeschoven om geen keizersnede te hoeven krijgen (dat werd mij in het begin ook gezegd).

Lune, gelukkig heb ik bereidwillige ouders en schoonouders, maar die hebben ook hun eigen leven en ik vind het gewoon niet “normaal” dat er dus verwacht wordt dat ze dat wel doen vanuit de overheid :hand: Maar goed, dat is voer voor het discussie topic :oops:

ik snap wat je bedoeld ik ben ook heel erg kwaad geworden en dan zeggen ze nog waarom word u kwaad nou om dat jullie verwachten dat mijn schoonouders 23 weken lang in huis komen om voor mij en de kinderen te zorgen.





ja mevrouw u bent zwanger niet wij en daar kon ik het mee doen.

:shock: :shock: :shock: Mennnn he!!! En wat dan met “het gezin is de hoeksteen van de samenleving…” :eh: :roll: Je betaalt je scheel aan zorgverzekering en dan mag je er dus geen gebruik van maken :roll: :silenced: En wat nou als je ouders/schoonouders nu niet die tijd vrij kunnen maken voor je? Als je nu gewoon zegt dat dat niet kan en dat verder iedereen in je omgeving een baan heeft omdat er hier in Nederland ook geld verdiend moet worden om al die tekorten te blijven betalen :eh: Ze kunnen je toch niet zomaar “de deur” wijzen!

Tjee meid heb je niet nog meer thuiszorg aanbieders in de buurt?? Ik weet dat er hier wel thuiszorg aanbieders zijn die gerust komen soppen of boodschapjes doen of kindjes uit school halen terwijl moeders met een gecompliceerde zwangerschap thuiszit! Ik had het er van de week nog met mijn man over, omdat ik nu ook al weinig mag ivm constant terugkerend bloedverlies. Als dat de hele zwangerschap duurt, dacht ik zelf ook aan thuiszorg. Maar oei, als ze zo moeilijk gaan doen!! Wat een huftigere opmerking van ze. :naughty: . Jij kiest voor nog een wondertje in je gezin. Jij kiest voor een zwangerschap, maar je kiest er toch helemaal niet voor om met zo’n complicatie te komen te zitten?? Wat een horken :snooty:

is het miss niet handig dit met de gyn of ha te bespreken qua thuiszorg?

of je zorgverzekering bellen?



mijn tante had het zelfde met de zwangerschap van haar 2ling en deze heeft het via de gyn geregeld!

deze kunnen net iets meer dan dat je zelf kan :slight_smile:



heel veel sterkte en succes de komende periode :hug:

hoi



ik wil je alvast heel veel sterkte wensen dit worden hele zware weken of je nu wel of geen hulp krijgt.

de muren komen zoiezo op je af.

ik heb ook een placenta previa gehad en heb totaal 5 keer in het ziekenhuis gelegen met een grote bloeding.

de 5 keer is bryan met een spoed keizersnee geboren dat was met 33 wk

in het flevoziekenhuis en snachts is ie met spoed met een babylance naar leiden gebracht om dat hij aan de beademing moest en dat mag niet in een streek ziekenhuis.

hij is inmiddels ruim 7 maanden en het is het mooiste mannetje wat er bestaat.





ik wil je zegggen luister heel goed naar je lichaam en als je een bloeding heb groot of klein bel altijd een ziekenhuis.

je mag absoluut niks doen niet fietsen tillen kijk uit met trap lopen en ja ook geen seks.

ik kreeg zelfs een bloeding terwijl ik zat te eten je heb het niet in de hand dat is nog het vervelende.

voor 32 moet je naar een acedemisch ziekenhuis want een streekziekenhuis kan niks voor je doen.

en je mag absoluut geen weeen krijgen want je kan niet gewoon bevallen .



ik wil je niet bang maken .

als je nog vragen heb of iets wil weten mag je me ook een pbje sturen .

ik volg je verhaal

sterkte en groetjes kathy

Hoi Katty



ik kreeg gisteren dus ook al last van bloed verlies terwijl ik aan tafel een boterham aan het eten wat met mijn schoonmoeder ik ben toen ook meteen mijn bed in gegaan.





ik pb je even.





ik heb per juli een schoonmaakster in huis dan ontlast ik mijn schoonmoeder ook een beetje.



in de zomer vakantie gaan de kinderen vier weken naar mijn schoonauders toe de eerste twee weken en de laatste twee.



het word geen leuke tijd om zo veel zonder je kinderen te zijn maar het is evne niet anders.



ik ben echt heel erg blij dat mijn schoonauders zo lief voor me zijn en zo voor me klaar staan.

Gouden schoonouders… super :-*



Maar ik vind het idd te gek voor woorden dat je geen hulp kan krijgen als moeder van een groot gezin met een eigelijk (en nou wil ik je niet bang maken) levensgevaarlijke zwangerschap.

Ik sta helemaal versteld.



Weet je wat het is, tegenwoordig word je bij een psychologisch probleem sneller geholpen dan bij een fysiek probleem.

Mijn nichtje is manisch depressief en mag nu haar medicijnen niet. Ze kreeg zo thuishulp… ongelooflijk toch.



Wat de verveling betreft, lang leve Kok… begin gewoon je eigen “Help mama didi door de komende 24 weken heen!” en dan vermaken wij je wel :mrgreen:



Knuf!

open hem maar zal ik zeggen hahahahaha anders staat het zo zielig als ik dit voor me zelf ga doen :mrgreen: