placenta previa

lieverd we zijn er voor je :hug:

Hier helaas hetzelfde bij de zs van mijn zoontje. Al begon het bloedverlies bij mij toen met 26 weken (dan wordt het onderste segment in je bm gevormd).

Ik heb in totaal 13 bloedingen gehad, waarvoor ik 3 keer ben opgenomen.

In het begin moest ik ook steeds plat, maar naarmate ik de 32 weken gepasseerd was mocht ik meer. We mochten ook geen sex hebben en ik moest het verder alleen wat rustiger aan doen. Ik heb de hond uit logeren gedaan en verder steeds na een bloeding hulp geregeld omdat ik dan meestal een onrustige buik had.

De bloedingen worden natuurlijk veroorzaakt door de groei van je baarmoeder en niet door de bewegingen die jij maakt. Al is het bij jou nu vooral zaak dat je bm rustig blijft omdat de bloedingen vaak voor wat gerommel zorgen.

Het spannendste bij mij was eigenlijk dat ik ‘onder de mensen moest blijven’ voor het geval een bloeding zo hevig was dat ik buiten westen zou raken.

Dat was alleen de laatste keer het geval, maar gelukkig lag ik toen al in het ziekenhuis. Dat was met 37 weken en toen is mijn zoontje met een spoedkeizersnee geboren.

Het was een ontzettende spannende en angstige periode en door die zs weten we niet of we nog wel voor een derde zouden durven te gaan.

Gelukkig is het met ons ventje de hele zs prima gegaan, die heeft er helemaal geen last van gehad gelukkig.



Héél veel sterkte en een hele dikke knuffel en mocht je wat wat willen weten; PB me maar :hug: