plaatselijke drumband

hoi hoi



Hier werden we om 05.30 gewekt :roll: :roll: :roll: De plaatselijke drumband gaat altijd dauwtrappen en loopt gewoon het dorp rond te drummen op straat :roll: :roll: :roll:

Zijn we het enige dorp die zo`n rare gewoonte heeft met hemelvaart???

We zaten dus al lekker vroeg beneden met de kinderen :? :?

:shock: :shock: :shock: goedemorgen schoen!

@mamy wrote:

:shock: :shock: :shock: goedemorgen schoen!






nou idd een goede morgen :roll: :roll:

Is het luilak vandaag? :think:

@Marite wrote:

Is het luilak vandaag? :think:




Hmmm… dat is volgens Wikipedia de zaterdag voor Pinksteren, dan is die drumband wel heeeeeeeeeeeel vroeg! :wink:

:shock: Ik vind dat wel een tikkie asociaal hoor.

@Mip wrote:

:shock: Ik vind dat wel een tikkie asociaal hoor.






tja nou ehum ja associaal kan ik het niet echt noemen,maar ik vind het gewoon niet nodig op dat tijdstip :wink:



Ik snap dat dauwtrappen vroeg is,maar zooooooooooooo vroeg :shock:

ja vroeg he… Wij gingen ook dauw trappen maar zonder herrie gelukkig. Wel met ontbijt :drool:

@Mip wrote:

:shock: Ik vind dat wel een tikkie asociaal hoor.




jeetje, om dit nou asociaal te noemen, het is een traditie die waarschijnlijk een keer in het jaar voorkomt. Nou erg hoor! Ik begin te begrijpen waarom aan alle mooie tradities een eind komt als er meer mensen als jij dit al asociaal vinden.

Oh ja, dauwtrappen dat deden wij op school ook altijd, maar dan zonder drumband! 8)

Maakten ze wel mooie muziek?

In onze vorige woonplaats ging de plaatselijk muziekvereniging met hemelvaart ook zo vroeg te keer.

Ik vind het dus juist wel heel leuk :wink: .

Ik vind dat ook asociaal hoor.

Mijn man staat bijvoorbeeld elke dag vroeg op. Kan hij nu op een vrije dag even lekker uitslapen en dan zou je om half 6 uit je bed worden getrommeld? Dacht ut niet…

Ik zou not amused zijn en volgens mij mag het ook gewoon niet. Traditie of niet. Ga je maar een paar uurtjes later traditie trommelen.

@Frischling wrote:

Ik vind dat ook asociaal hoor.

Mijn man staat bijvoorbeeld elke dag vroeg op. Kan hij nu op een vrije dag even lekker uitslapen en dan zou je om half 6 uit je bed worden getrommeld? Dacht ut niet…

Ik zou not amused zijn en volgens mij mag het ook gewoon niet. Traditie of niet. Ga je maar een paar uurtjes later traditie trommelen.




Ben ik het helemaal mee eens :thumbup:

Maar ik ben ook erg hoor met dit soort dingen. Ik stoor me bijvoobeeld ook mateloos aan de kerkklokken die hier op zondagmorgen rond 8 uur gaan luiden. Of het nu ook de hormonen zijn of niet: kan dr echt super chagerijnig van worden.

We slapen in het weekend graag uit (onze kinderen kunnen ook heerlijk uitslapen) en zondag is onze rustdag. Niet iedereen gaat op zondag naar de kerk (wij geloven niet) maar we worden wel ons bed uitgedingdongd :evil:

Dan denk ik: mensen, koop een wekker! Kunnen wij wel uitslapen.



(Hier mogen de kinderen op vrije dagen en in het weekend vanaf 10 uur “lawaai” maken, dus buiten spelen etc. )

@Frischling wrote:

Maar ik ben ook erg hoor met dit soort dingen. Ik stoor me bijvoobeeld ook mateloos aan de kerkklokken die hier op zondagmorgen rond 8 uur gaan luiden. Of het nu ook de hormonen zijn of niet: kan dr echt super chagerijnig van worden.

We slapen in het weekend graag uit (onze kinderen kunnen ook heerlijk uitslapen) en zondag is onze rustdag. Niet iedereen gaat op zondag naar de kerk (wij geloven niet) maar we worden wel ons bed uitgedingdongd :evil:

Dan denk ik: mensen, koop een wekker! Kunnen wij wel uitslapen.



(Hier mogen de kinderen op vrije dagen en in het weekend vanaf 10 uur “lawaai” maken, dus buiten spelen etc. )




Rond 8 uur :shock: Da’s wel heeeeel vroeg zeg. Hier luiden de klokken om half 10, meeste kerken beginnen namelijk dan pas, of om 10 uur.



Overigens vind ik het juist wel lekker als ik ze hoor. Dan denk ik: haaa, ik mag nu lekker zelf weten of ik nog wil blijven liggen of niet, als kind ging ik naar de kerk, verplicht :wink: (vond ik toen ook niet erg hoor…)

Zie je wel, ze zijn hier achterlijk vroeg. Ik vond het al zo raar. In ons vorige dorp was het meestal rond kwart over 9. Dit dorp slingert voor kwart over 8 al aan die kerkklokken.

Misschien doen de kerkgangers hier langer over wakker worden, wassen, aankleden en eten? :wink:

@Tamma wrote:

In onze vorige woonplaats ging de plaatselijk muziekvereniging met hemelvaart ook zo vroeg te keer.

Ik vind het dus juist wel heel leuk :wink: .




Ik ook hoor

Bij ons doen ze een rondje door het dorp met luilak

En op kerstochtend komt er een koor door de straten.

Ik vind het wel wat hebben

Gezellig!!



En voor degenen die het niks vinden zijn er gelukkig oordopjes in de handel!

Ik vind muziek leuk hoor daar niet van en Erik zit zelf bij een drumband,maar om nu s morgens zoooooooooooooooo vroeg iedereen wakker te maken :roll: :roll: :roll:

hier doen ze dat niet! Laatst wel sjaggie, doordat er een paar hier tegenover (worden huizen gewouwd) om half 6 al begonnen, en dus keihard hun radio aanzette n :evil: