Pizza maken

Ik wil vnvd pizza maken :drool:



Weet iemand of ik nu het deeg alvast kan maken? Of misschien zelfs de hele pizza :think: ??? Dan hoef ik m vnvd alleen nog maar in de oven te schuiven…

tuurlijk kan dat. :thumbup:

Wordt het deeg dan niet ‘sompig’ (<-- haha schrijf je dat zo?)???

hoe maken jullie het deeg?

ik maak nooit de bodem zelf maar uit een pakkie…

smaakt nergens naar, uitrollen gaat slecht… juiste dikte onmogelijk haha…

Ja, dat bedoel ik met zelf maken hoor :oops: Anders koop ik een kant en klare bodem.



Tis zo’n pak waar alleen water bij moet…



Heb alle groenten gesneden en net het deeg uitgerold…twijfel nog of ik em al zal beleggen…

Ik doe altijd de exacte hoeveelheid water erin en toch… lukt t uitrollen nooit… tis of te dik of te zacht… vreselijk… en als ie klaar is, plakt ie aan de bodem of valt ie uit elkaar… :mrgreen:

Ik wil graag een stevige bodem die goed uit te rollen is en knapperig als je em eet… :mrgreen: :inlove: Wie?

Ik maak ook pizza uit een pak.

Smeer de bakplaat in met olijfolie tegen het vastplakken.

En rol het deeg uit met een roller die ik ook gebruik voor marsepein. Dat plakt tenminste niet.

Best goed te doen :thumbup:



Volgens mij kun je het nu al gewoon klaar maken hoor!



Eet smakelijk!~ :drool:

ik maak de bodem altijd van brooddeeg van ah, uit het vriesvak.

meestal maak ik een hele ovenplaat pizza, dus komt redelijk goed uit met hoeveelheden. En wij vinden hem lekker zo, ik wil de bodem ook niet te dik en niet te dun enz. enz.

http://www.kiind.nl/articles/58/Zomerpizza.html



dit recept gebruik ik! Soms heb ik geen volkorenmeel en gebruik ik dus gewoon.

Of ik koop een turks brood, snij dat doormidden en beleg beide helften, ook erg lekker!

Thanx Bar… ik ga eens kijken…



misschien helpt een goede deegroller idd… en niet het iniminie speelgoed deegrollertje van de hema die mijn dochter soms gebruikt… :shifty: :silenced: :oops:

Je hebt ook van Daneroll en AH huismerk geloof ik, kant en klare bodems, die je alleen uit hoeft te rollen en een beetje charmant neer moet leggen.

Zit vaak een potje saus bij en de rest kun je zelf aanvullen.



Heb ook ooit van Koopmans gehad en dat was inderdaad niet zo’n succes, plakkerig, etc.

Ik gebruik altijd dat pak van koopmans… mislukt bij mij eigenlijk nooit. bakplaat invetten met olijfolie, homp deeg erop, bloem erop strooien en rollen en kneden maar. Ik gebruik voor het rollen overigens gewoon een bierflesje, gaat prima :oops:

Ik ook Jenni… bakplaat invetten… maar de homp rolt niet makkelijk uit… we hebben t 1x met de deegroller van mn moeder gedaan, ging ook niet… hij is na t bakken zompig… jammer… daarom probeer ik t zelf eens… :inlove:

Ik maak ook altijd de bodem zelf, naja de broodbakmachine dan.

En sinds we dat geproefd hebben :drool: :drool: hoef ik geen kant en klare bodems meer :sick:



Als iemand het recept wil van de bodem voor in de broodbakmachine, dan moet die nog even geduld hebben :mrgreen: Moet nu weg en als er animo voor is typ ik hem morgen even hier.

@Mutsie86 wrote:

Ik maak ook altijd de bodem zelf, naja de broodbakmachine dan.

En sinds we dat geproefd hebben :drool: :drool: hoef ik geen kant en klare bodems meer :sick:



Als iemand het recept wil van de bodem voor in de broodbakmachine, dan moet die nog even geduld hebben :mrgreen: Moet nu weg en als er animo voor is typ ik hem morgen even hier.




Ik hou me aanbevolen!

Ik heb eens een keer een pizza gemaakt met als bodem een turks brood. Zo’n rond brood hebben we over horizontaal doorgesneden kun je dan zo dik maken als je zelf wilt. Even wat olijfolie erover en dan de rest van het pizza spul, de bodem werd heerlijk knapperig. Hmm ik weet meteen wat ik dit weekend ga doen.

Turksbrood als bodem, dat lijkt mij wel handig. ben je snel klaar.

Maar hoelang doe je dan de pizza in de oven?

Hoeft niet zolang als een pizza van deeg denk ik?

gewoon tot het er lekker uitziet, ik denk een minuut of tien, vijftien misschien. Hangt ook af van wat je er op doet. Ik vind het wel lekker als de paprika zacht is bijv, maar met alleen kaas is het natuurlijk zo klaar.

Oh Lune wat een goed idee… helemaal super… ga t meteen proberen… :inlove:

Ik heb laatst een pakje voor zelf pizza`s maken bij de Aldi gekocht, en die heb ik vandaag gemaakt en die was erg lekker.

Een knapperige luchtige bodem en niet soppig, en ik had er nog behoorlijk wat groenten en vlees opgedaan.

Helaas hebben ze die pakken alleen als het in de aanbieding is, dus hoop dat er nog wat ligt deze week!