pijn in zijn benen savonds / snachts

Eerst had lasse naar wij dachten eens in de zoveel groeipijn. duurde dan een nacht of drie.

Maar nu valt het steeds meer op dat hij kermt en pijn heeft later in de avond na een dag van veel lopen.

Dan schopt hij met zijn benen en kermt en is onrustig. Meestal dringen wij dan aan op een pcm zetpil (wat hij tegenwoordig liever niet wil dan wel maar heb nog gee alternatief bedacht)

Hij ging net plassen en ik heb gelijk proberen te vragen waar het nu toch zeer doet - het geeft aan zijn knieeen.

mijn vriend dacht laatst aan spierpijn maar ja je wordt toch zelf ook niet kermend wakker in de avond - hooguit in de ochtend :mrgreen:

Kan het toch iets van groeipijn zijn in combi met beweging overdag??

Iemand een idee?

SInds hij op school zit en veel actiever komt het de laatste tijd wel regelmatig voor (voor mijn gevoel zeker eens per week)

gr Caroline

heb helaas geen antwoord op je vraag, ken het van hier helemaal niet, neig te zeggen dat het wel klinkt als groeipijn, maar heb er dus totaal geen verstand van.

Maar wilde wel even over die zetpillen een tipje geven: ik geef zelden paracetamol maar toevallig laatst wilde ik geven en toen besefte ik ineens dat een zetpil bij deze leeftijd helemaal niet meer de fijnste toedienmethode is :? HIj wilde het ook echt niet hebben (ook het termometen weigerde ie pertinent). Het is me uiteindelijk gelukt hem toch te overtuigen dat de pijn er weg van zou gaan. Maar dag daarna wel meteen sinaspril gekocht voor een eventueel volgende keer. Daar kunnen ze gewoon op sabbelen, met volgens mij een niet onaangenaam smaakje eraan (vast iets met sinasappel :angel: ). Dus misschien handig dat in huis te halen?

en kus voor lasse met zijn pijnlijke benen :-*

bijkomend voordeel vind ik van sinaaspril is dat de dosis minder hoog is…

dus als je het geeft uit voorzorg oid dan krijgen ze neit zoveel “troep” binnen

Alleen willen kindjes deze pillen soms niet nemen, daarom noemt een vriendin van mij ze ‘toverpilletjes’, die toveren namelijk de pijn weg :wink: , en plotseling gaan ze als snoepjes naar binnen :thumbup:

Hier een meisje van 4 met “groeipijn”. Ze wordt er inderdaad 's-nachts wakker van en gilt dan alles bij elkaar. De pijn zit bij haar meestal maar in één been (toen ze drie was meestal in allebei). De pijn kan ze duidelijk aanwijzen en zit in de knieholte. Ik heb er laatst eens op gegoogled en daar gaf men aan dat het de aanhechtingen van de spieren zijn die zeer doen, dus niet de spieren zelf, maar dat kwam door "knopen"in de spieren.

Hier helpt het als we even de benen “masseren” (eigenlijk stevig aaien) en een pcm-zetpil geven (dat is hier geen probleem). Volgens het CB kon dat geen kwaad en groeien ze er overheen. Maar we hebben er hier dus al langer dan een jaar zo af en toe last van, inderdaad na een drukke dag, of 's-zomers na een avond trampoline-springen. Trampoline-springen mocht ze van ons dus niet meer na het eten :wink:

Succes ermee. Misschien is het Sinaspril-drankje iets voor jullie, dat nam mijn oudste altijd (heette hier teletubbie-drankje)

Hier de link van het “knopen”-verhaal. heb zelf nog nooit een “knoop” ontdekt, maar het klinkt wel aannemelijk.

http://www.spiritlijn.com/groeipijn%20-%20Triggerpoints.htm

Zal de link eens bekijken maar dat het bij zijn knieeen zit is dus niet zo vreemd blijkbaar.

En sinaspril hoe had ik het kunnen vergeten - mijn moeders tovermiddeltje van lang lang geleden :mrgreen:

Ik denk dat ik kauwpilletjes met een smaaktje inderdaad beter aan hem kwijt kan dan die zetpillen (hij heeft ook kauwvitaminen bijv) - hij wil het echt niet meer en ook die thermometer niet meer (maar daar hebben we gelukkig van die oordingen voor ookal minder nauwkeurig)

Ik weet wat ik morgen ga kopen - bedankt voor de tip.

Soms blijf je een beetje nog hangen in de baby tijd ofzo met zetpillen en baby badspul enzo :mrgreen:

ik ken het en kan me er helemaal in vinden ik heb hier vroeger ook zo veel last van gehad in knieen onderbenen boven benen rug en ben nu 181cm en mijn broek is lengte maat 36/38

wat helpt is masseren warme douch warm bed (denk aan kruik bij in) ja zetpil of paracetamol oid en er overheen groeien al moet ik zeggen er nog soms last van te hebben (ik ben 23)

dus ik wens je kindje sterkte en hoop dat je de pijn een beetje kan verlichten…

Ik ken het zelf niet en mijn moeder kent het ook niet van haar vier kinderen maar Roel kent het wel uit zijn jeugd - en ik denk dat Nena het af en toe nu ook begint te krijgen :shifty: .

Hier een jongetje van 2 jaar die het heel erg heeft.

Hij is ook extreem lang met zijn 1m07 lang en 21,7 kilo.

Elke nacht is het feest,vooral zijn knieen benen en voeten doen zeer.

Bij hem is het ook zo dat zijn pezen het niet meer goed bij kunnen benen met zijn groei.

Hij moet dan over 3 maandjes ook weer terug komen daarvoor,is hij dan weer te hard gegroeid dan willen ze hem een groeistop gaan geven,hoewel ik daar dus op tegen ben,ga ik het wel zeggen dat ik het niet wil.

Ze zijn wel bang dat zijn pezen kunnen scheuren daardoor.

Hij is de jongste kindje op de psz maar ook nog ens de langste kindje.

Best lastig voor hem zelf ook.

Het beste wat je kan doen is maseren,en ff zetpilletje geven als het echt erg zeer doet.

groetjes Bianca

Luna heeft ook eens in de zoveel tijd een nacht dat ze alles bij elkaar gilt van de pijn in haar benen :frowning:

vaak idd na een drukke dag soms ook na een dag weinig gedaan te hebben

ze geeft ook aan dat de pijn in haar knieën zit

ik masseer haar benen dan en dan gaat het vaak beter hier krijg ik er geen paracetamol in dat wilt ze absoluut niet

2 jaar en 1.07 jeetje dat is zeker heel erg groot, daar is lasse nog een kleintje bij vergeleken (die zat laatst net iets onder gemiddelde kwa lengte) ik denk dat lasse met vier jaar nu ook zoiets is.

Hoewel Nena wel een stuk groter is en kwa lengte en gewicht aan bovenlijn.

Ik ga dat masseren onthouden en wel fijn om bevestiging te krijgen dat het dus inderdaad sorot van groeipijn is en de knieeen dus bekend terrein zijn.

Meestal weet ik dat het raak is rond een uur of 23 uur als hij begint te kermen en dan half in zijn slaap met zijn benen begint te schoppen en rusteloos te zijn. Maar nu zal ik dan gelijk wat masseren.

Gisteren ging hij plassen, even bij mij op schoot en hij zei het gaat zo wel over. Maar meestal is dat niet zo maar verhip heb hem neit meer gehoord.

Femke had het ook heel erg, maar het bleek een gevolg van hypermobiliteit te zijn. Ik herken wel dingen uit je verhaal, zeker ook de pijn na een dag lopen en de pijn bij de knieen. Wellicht iets om in de gaten te houden?

@Maxime wrote:

Femke had het ook heel erg, maar het bleek een gevolg van hypermobiliteit te zijn. Ik herken wel dingen uit je verhaal, zeker ook de pijn na een dag lopen en de pijn bij de knieen. Wellicht iets om in de gaten te houden?

Ik dacht wel laatst van hij zal toch geen reuma oid hebben.

Maar heb je dit dan niet aan meer gewrichten en bij bovenstaande berichten komen knieeen wel voro als gemeenschappelijk gewricht,. Verder heeft hij nergens last van.

Nog een tip…je hebt geloof ik van rota een soort paracetamols in zuigtabletten.Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dit is.

Ze smaken naar banaan.Je hebt ze ook voor volwassenen en die smaken naar framboos.

Zouden het een soort spierkrampen kunnen zijn?

Zelf heb ik dit snel als ik moe ben of te weinig vocht drink. (ik ben ppl

hypermobiel)

Schijnt ook iets met magnesium te maken te hebben (bananen!)

Wat hier goed helpt tegen vervelende pijnen in spieren is SRL-gelei van VSM. Pijn verdwijnt hier echt van. Zelfs een stijve nek werd daar snel beter van.

Tja hoe kom ik er nu achter wat het is.

dat van dat magnesium ken ik uit mijn zwangerschap - rusteloze benen als voorloper voor kramp.

Hij gaat altijd wel met zijn benen schoppen en trappelen maar ja dat kan ook een reaktie op de pijn in de knieen zijn.

Maar ja ik kan die gelei natuurlijk best kopen en dan heb ik iets om te smeren en masseren en sla ik twee vliegen in een klap.

maar Kroes waar merk jij nog meer aan dat je hypermobiel ben, toch niet alleen aan je benen?

Als ik moe ben, dan ga ik ‘hangen’ in mijn gewrichten. Dan overbelast ik spieren en

dan kunnen ze gaan krampen. Je bouwt dan teveel spanning op.

Er staan testjes op internet waaraan je hypermobiliteit kan meten.

het heeft vooral te maken met te ver kunnen doorbuigen van gewrichten. Bijv je pink meer dan 90 graden omhoog buigen, je knieën die doorbuigen,

etc.

Een fysio kan het vaststellen. Toevallig bij Olijf gedaan laatst omdat telkens een stijve

nek had, iets wat gek is voor een kind van 3/4. Ze is wel in bepaalde gewrichten

erg beweeglijk, maar niet in alle. Vooral haar heupen en dan naar beneden.

Ik denk dat als een kind last heeft van spierkrampen door hypermobiliteit de

mobiliteit wel groot moet zijn :think:

Buigt hij zn knieën door?

Het is dat een paar van jullie over hypermobiliteit beginnen hoor - ik gooi het in eerste instantie op groeipijn en daar blijkt dus ook een link met knieen te zijn. Verder geen enkele reden om te denken dat lasse last heeft van hypermobiliteit.

Nou voor het eerst sinds ik er hier melding van maakte had hij vanavond ineens weer pijn aan zijn benen en wees naar zijn knieen. Ik heb zoveel mogelijk proberen te wrijven.

Ik had ondertussen een paar doosjes sinaspril in huis. Gezegd dat het naar een snoepje zou smaken - begint hij me toch een partij te brullen dat hij het uit wil spugen en dat het vies smaakt. Nou heb ik er zelf ook een geproeft en het begint een beetje als druivesuiker maar als snel best bitter. Ik proef het nu nog.

Hij slaapt gelukkig nu weer en vorige keer sliep hij ook na wrijven dus wellicht helpt dit echt.

Ben wel blij dat het iets van een maand niet is voorgekomen. Maar geen idee waarom nu ineens weer. Vandaag hadden we een dec 2005 meeting en vanmiddag een tijdje met de kids op en rond een speeltuin met klimtuig gespeeld. Maar ja dat gebeurt wel vaker.

Misschien moet er weer gegroeid worden :shifty: