Pffff winkelen met de kids...

Gisteren waren mijn sm en sz met haar twee kindjes hier (oudste een jaar ouder dan Jim en jongste even oud als Sem). Ik doe eigenlijk in het weekend nooit zo heel veel omdat Sem heel veel behoefte heeft aan ritme en regelmaat en altijd compleet van slag is nadat we op bezoek zijn geweest of bezoek hebben gehad.



Gisteren besloten even naar het winkelcentrum te gaan met zijn allen en te kijken hoe het gaat als hij later slaapt (hij had 's ochtens ook een uurtje nog geslapen). Maar mennn winkelen met kinderen vind ik dus echt helemaal niks! Mijn sz doet het iedere zaterdag en haar kids moeten dat maar gewoon “ondergaan”. Maar kinderen van deze leeftijd vinden het nou eenmaal niet leuk. Dus Jim lag in de 2,5 incl. eten dat we er waren regelmatig op de vloer te zeuren :roll: , als ik even niet liep zat Sem te dreinen in zijn wagen. En tot overmaat van ramp liep neefje weg (sz let nooit zo op omdat ze er geloof ik vanuit gaat dat sm dat doet) en stond ik ineens alleen bij de slager met 2 kinderwagens en Jim en waren sz en sm op zoek naar neefje die al bijna buiten stond :roll: . Eén grote ergernis!



Mijn sz gaat op haar gemak alle winkels binnen maar dan sta ik dus met uiteindelijk met mijn jengelende kids en die van haar buiten te wachten, vind het dus niks kan er niks aan doen. Mijn sm zei toen ik dat tussendoor zei dat ik het toch eigenlijk maar een gedoe vindt dat de kids er maar aan moeten wennen, maar wat is er nou voor lol aan als je kids het niet naar hun zin hebben? En zie me toch over een paar jaar al gaan met die twee jongens, allebei gillend op de grond midden in het winkelcentrum of dat er eentje wegloopt pffff en ik ben toch al niet zo’n shopper. En uiteindelijk heb ik dus vannacht om de 2 uur met Sem opgezeten omdat ie om weet God wat voor reden weer wakker was :roll: nee voorlopig winkel ik wel weer lekker online of effe gauw in mijn eentje, minder ergernis en minder naweëen.



Ben ik nou de enige die er zo over denkt? Of hebben jullie ook van deze gezellige ervaringen?

Nee, ik kan je gevoelens niet delen.



Elke zaterdag gaan I.S., L.R. en ik boodschappen doen. Dus ook winkel in en winkel uit. L.R. zit in de buggy, krijgt een broodje en ondergaat alles door alles rustig te bekijken. I.S. vind het maar al te leuk om even buiten te zijn en gaan ook nog naar de speelgoed winkel. Op de markt krijgt ze altijd 1 bloempje dus I.S. heeft het naar haar zin als we aan het winkelen zijn.



Als ik kleding ga passen/kopen, zorg ik altijd dat ik óf alleen ben (of met vriendin) óf D. gaat mee om op de kindjes te passen. Maar we zorgen er altijd voor dat winkelen ook plezierig is voor de kinderen.

ik heb nooit problemen als ik beide kids meeneem naar de winkel



Odin moet sowieso wel mee en die zit dan z’n ogen uit te kijken in de winkelwagen

en als Luna een keer mee gaat dan helpt zij gewoon mee dan zeg ik kom gaan we dit of dat zoeken en bij ah hebben ze van die kinder winkelwagentjes vind ze geweldig

en als ik van te voren al problemen met Luna verwacht koop ik haar om 8) (zoiets als als jij lief mee boodschappen doe mag je in zo’n elektrisch ding of mag je een snoepje uitzoeken)



maar over het algemeen geen problemen met boodschappen doen anders zou ik het ook zonder kinderen doen denk ik (nouja zonder Luna dan)



en met gewoon naar de stad gaan ook geen poblemen maar goed wij zorgen altijd wel dat het ook leuk is voor de kinderen anders kunnen we ze beter thuis laten (nouja bij opa en oma dan natuurlijk :wink:)

Hmmm… klinkt niet als een gezellig uitje zo…

Ik moet wel vaak boodschappen doen met kids er bij en dat is ook niet altijd leuk en duurt minstens een uur langer. Maar ik ben alleen en nu heb ik veel hulp van mijn moeder en broer maar ik kan daar niet altijd van uit gaan…

Wel doe ik nu vaak kleine boodschapjes voordat ik Th van school haal, dan ligt SL meestal te slapen in de buggy. Zo leer je wel langzaam steeds beter roeien met de riemen die je hebt :wink: .

En zo af en toe ga ik samen met mijn moeder en kids naar de stad shoppen. Maar dan houden we het juist altijd gezellig voor de kinderen, optijd iets eten-drinken enzo.

Pfff ik ben er trouwens ook een ster in om kinderen kwijt te raken, of de kinderen mij natuurlijk. Ik heb helaas na 6 jaar nog altijd geen ogen in mijn achterhoofd en kan me ook nog steeds niet in tweeen splitsen!



Maar ik zou een volgende keer gewoon niet meer met ze mee gaan dan.

Als ze bij jullie op bezoek komen dan komen ze toch bij jullie op bezoek? Niet om te shoppen…

HIer ook nooit problemen hoor… Als ik voor mezelf kleren ga shoppen zorg ik wel dat er iemand erbij is die dan even op Veron kan letten…

Ik vertel Veron duidelijk in de auto wat we gaan doen en dat we meerdere winkels moeten hebben… Gaat altijd goed…



grts patricia

ik shop het liefste alleen, of met een kind, dan maak ik er echt een gezellig uitje van voor dat kind…



maar echt leuk shoppen met twee kids zal ik niet snel doen. alleen als ik echt iets nodig heb.



Ik werk onregelmatig, en heb dus nog wel eens vrij als de kids wel weg zijn. en ook manlief is door de week wel een thuis (in het weekend dan juist weer niet, dus ik heb gelukkig ruimte genoeg om het niet te hoeven doen

het is net als bij jou geen hobby van me :wink:

Nou, ik deel je ergernis hoor! Hier ook wel eens geprobeerd om de stad in te gaan met de kids. Amy luistert niet en loopt weg en de twins zijn het ook al snel zat… Ryan wil toch al liever lopen, maar die gaat er ook vandoor, dus dat is geen optie.

Met de duowagen is er toch ook al geen doorkomen aan, dus ik ben meer bezig met de kids, dan met shoppen…

Hubbie ging op zijn gemak overhemden staan passen en ik kon achter Amy aanrennen met een duowagen. Niet te doen…



Nope…als ik winkel, is het zonder kinderen.

Ik deel je mening ook hoor… Als ik alleen boodschappen oid moet doen dan. met Elise alleen ging het nog wel in de wagen, maar nu ze 2,5 is en moet lopen is ze een draak :oops: Elise wil een wagentje en alles eindigt erin van snoep tot eehhh… naja, wat haar lekker lijkt. ( gister dus een chocoladehaasje ) Ik duw zelf de kinderwagen en Jesse is niet zo moeilijk, die slaapt over het algemeen wel als ik duw… Maar dan moet ik dus de wagen duwen en Elise in de gaten houden die overal tegen aanloopt met de wagen, niet uitkijkt, alles in de wagen stopt… hou maar op :? :shock: Het liefst doe ik momenteel boodschappen op maandag-vrijdag, als Elise op het KDV is. Of als er iemand mee is… of als ik lekker ff snel kan met de fiets ( dus zonder kids )

hier ook zo, ik vind het vreselijk naar de stad gaan met 2 kids, terwijl met 1 is het altijd gezellig, maar als ze met hun tweeen zijn maken ze constant ruzie en jengelen enz… ik vind het dus vreselijk, dus ik ga meestal even de stad in als melissa op school is.

ik ga zaterdag met mijn zus en vriendin naar de stad, en Ella blijft lekker thuis, kan ieder lekker zijn gang gaan!



ga ik even een boodschap doen in het dorp dan gaat Ella wel mee, maar dat is ook wat anders dan winkel in winkel uit vind ik.



er maar aan wennen??? als ze zelf kleding aan kopen dan zal ze het wel leuk gaan vinden, dat hoeft nu nog niet van mij.

Sja, ik winkel wel graag met de kids, ook als ze alledrie erbij zijn. Het levert eigenlijk nooit problemen op. De kinderen vinden het alledrie wel leuk. Als we dan ook nog een kop tomatensoep bij de HEMA gaan eten, vinden ze dat helemaal geweldig. Het is dus denk ik inderdaad afhankelijk van je kind en van wat je ze aanwent.

R. is een heerlijk kind om mee te kunnen winkelen :inlove:



Maar vorige week nam mijn moeder me mee om kleren te kopen (moest een heleboel spul hebben en ben echt lastig daarin) Toen heb ik wel gezorgt dat R. naar een vriendin kan die dan oppast. Kan hij daar mooi spelen en zich lekker uitleven en dan heeft mama ook even een moment voor zichzelf!

ik ga juist ook graag met de kids op pad…Marit luisterd gelukkig erg goed en weet gewoon dat ze bij me moet blijven…Nienke die zit in de kinderwagen…En die slaapt gewoon als ze moe is…Elke zaterdag zijn wij in de stad te vinden sochtends om de markt even over te gaan…Gezellig :inlove:

Sja… ik zie niet in waarom een kind er aan zou moeten wennen :think:





Sowieso heb ik het geld er ook niet voor om elke week in de stad te lopen met 3 kids, maar terzijde :wink:



Wel ga ik naar de supermarkt, of haal ik kleine boodschapjes met ze. Dat is op loopafstand van huis en goed te doen. Dan ben ik binnen 3 kwartier ook weer thuis. Maar echt de stad in?







Ik krijg dan altijd dat beeld voor ogen van een kindje in een buggy op de markt. 1x gezien dat een volwassen vent (per ongeluk) heel hard tegen het kind schopte, omdat moeders de buggy er door wrong :? Zo sneu!

Sinds Laura uit de buggy is (al heel lang), is het winkelen niet echt een succes nee. Ze houdt het ongeveer een uur vol, en dat vind ik ook eigenlijk wel lang genoeg voor haar. Met een patatje of een ijsje in het vooruitzicht kan ik het nog een klein beetje rekken dan, maar als ik echt langer wil winkelen, dan ga ik wel zonder haar.



Ik zie trouwens wel een gat in de markt hier: eigenlijk moet elk stadscentrum een grote speelhoek/ballenbak hebben a la Ikea, waar je kind onder toezicht lekker kan spelen (en ouders per mobiele telefoon altijd op te roepen zijn natuurlijk), lijkt me echt ideaal!

Gewoon boodschappen doen is ook geen probleem dat vinden ze nog wel leuk, maar dat rondslenteren vinden ze dus echt helemaal niks…

hier regelmatig boodschappen met kids, hoewel het nu steeds minder nodig is omdat de oudste 2 naar school gaan.

Maar als het op vrijdagmiddag of zaterdagochtend gebeurt… dan willen de oudste 2 graag mee. En al heel lang ook eigenlijk. Helpen met boodschappen pakken, domme papa of mama de weg wijzen die zogenaam de weg niet meer kunnen vinden naar de winkel etc.



Dus nee hier eigenlijk geen problemen mee.



Wel een tijdje gehad dat de stad in met het spul niet zo geslaagd was, maar toevallig gister weer gedaan (schoenen nodig voor de oudste en op jacht naar een zomerjas vast :lol: ) en dat was ook weer super gezellig.



Zelf kan ik het nog weleens lekker vinden om even snel snel snel alleen te gaan, maar als ik dan alleen ben… vind ik het eigenlijk ongezellig zonder een kletsende kleuter aan de hand :oops:

oh ja in de vakantie had ik iets nodig uit de stad en dan ga ik gerust alleen met 3 kids de stad in hoor… moesten we nog een behoorlijk stuk lopen, maar ging prima.



Eigenlijk kan ik nog gestructureerder alleen met alledrie op pad dan met iemand erbij, net alsof ze dan weten dat er meer ogen zijn die wel op ze letten ofzo :lol:



Als er eentje schoenen nodig heeft en het is woensdagmiddag… ga ik dus rustig met 3 kids alleen de stad in om schoenen te kijken/kopen. Heeft de middelste de bril scheef staan na ochtend school… dan moet ik ook echt langs de opticien (in de stad) en ook dat gaat prima.



Vertel ze idd wel wat de bedoeling is… is het alleen opticien, of moeten we ook nog een boodschap doen… en zoals gister op zomerjassen ‘jacht’ vertel ik ze ook dat we naar meerdere winkels moeten, wie er moet passen… ik moet alleen geen aantal winkels noemen, want de oudste telt en onthoudt dus precies hoeveel we al gehad hebben :wink:

Mijn kinderen vinden boodschappen doen geweldig!!



Maar voor mezelf vind ik het gewoon af en toe ff lekker om alleen te gaan. Gaat toch een stuk sneller!

Ik zie wel eens in ‘het dorp/de stad’ vrouwen lopen met enorm jengelende kinderen.

Ik snap dat echt niet.



Olijf is ook zo’n gevoelig kind geweest met uitjes. Teveel prikkels betekende steevast 3 dagen

huilen. Dan laat je het wel uit je hoofd. Boodschappen doen vond ze prima,

maar winkelen niet.



Nog steeds ga ik niet langer dan 2 uur hier even het dorp in. Ik ga dan doelgericht dingen

af en dan weer naar huis.