Pffff winkelen met de kids...

Hier ook geen suc6. Als Mik het zat is gaat hij zeuren en begint hij te “lopen” door de winkels, waardoor ik bang ben hem kwijt te raken. Tes is beslist gene buggykind en heeft dat na een kwartier al gezien, zet dan de jengel-modus aan om na nog een kwartier over te gaan in de jank-modus :wink: Als ik dan niet snel maak dat ik richting huis kom, produceert ze ook nog de hysterie-modus, dus nee, mij niet gezien, met kids lekker winkelen :think:



Eventjes de markt over en de kids afkopen met een loempia oid, gaat helemaal goed en boodschapjes geen probleem, maar daar houd het ook mee op.

Wij gaan geregeld shoppen met de kinderen hoor. We nemen de ringsling mee en als de oudste het lopen zat is gaat hij in de ringsling of in de wandelwagen en de jongste in de ringsling. Ze vinden het allebei heel erg gezellig en miepen eigenlijk nooit. Ik deel je mening dus niet.

Hier gelukkig geen problemen met shoppen in combinatie met de kids. We gaan graag lekker tutten in de hema, AH, bruna e.d.

Kleding voor mijzelf kopen die ik wel het liefst alleen, dan heb ik alle tijd en hoef ik nergens op te letten. Maar ook bij sommige winkels waar ik shop hebben ze een kinderhoek en als het moet, dan kunnen ze mee en daar spelen…

Als ze hun dag niet hebben, dan beperk ik het ook wel hoor. Hou wel rekening met hoe ze zijn. Als ik bij voorbaat weet dat 1 van hen het niet gaat waarderen om langere tijd weg te blijven, dan gaan we alleen naar AH en niet ook nog die ene boodschap halen bij de hema… Dat wacht dan even tot de volgende dag zeg maar…

Als het even kan, ga ik het liefst in mijn eentje shoppen. Ik vind dat juist echt een soort rust- en genietmomentje voor mezelf (al shop ik eigenlijk meestal voor de kids :mrgreen: ).

Ook de boodschappen doe ik altijd in mijn eentje, als manlief thuis is bij de kids.

Mijn oudste begint winkelen nu ook wel interessant te vinden, dus ik neem haar nu wel wat vaker mee, maar niet te lang en ik zorg er ook zeker voor dat het voor haar ook leuk blijft.

Heel soms gaan we met het hele gezin de stad in, maar dan wel als hub er ook bij is. In mijn eentje zul je mij echt nooit met twee kleine kinderen in de winkel zien… :shifty:

Met mijn oudste alleen kan ik uren shoppen… geen last van… gaat mee in pashok, helpt mee kleding uittrekken en kind is happy…

Mijn jongste… rent weg, is ongeduldig… een boef… met hem zou ik niet willen gaan shoppen… daar is hij t kind gewoon niet voor… :mrgreen:

Shoppen doe ik t liefst alleen… maar met de oudste goed te doen… met de jongste erbij… nee… ook niet als mn man op hem let…

kHeb er nog maar 1tje maar das een aardje naar zijn vaatje :mrgreen: het shoppen zit hem wel in het bloed 8)

Hij vind het niet erg om met mama door de stad te slenteren. Winkel in en uit vind hij gezellig. Zoveel gezichten om te bekijken en zoveel mensen die hem weer bekijken. Nu scheelt het denk ik ook wel enorm dat ik met hem geen kleding hoef te passen (voor mezelf pas ik ook echt niets in de winkel ik neem wat mee in de maat en vaak klopt het wel) want aan en uitkleden vinden maar weinig kids leuk.

Ook gewone boodschappen doen vind hij leuk. Meestal hier om de hoek en als we dan ook nog naar de bakker gaan (keer of 2 soms 3 per week) is hij helemaal gelukkig want dan krijgt hij ook een broodje van de dames. Als we niet naar de bakker hoeven staat hij uitgebreid te wijzen dat hij daar wel heen wil :o .

En 1 x per week gaat hij met ons mee grote boodschappen doen. Ook geen probleem maar dat komt geloof ik ook omdat ik me naar hem voeg. Hij mag in of uit de wagen, als hij wil lopen gaat papa de boodschappen pakken en loop ik met hem de winkel door. Dat gaat tot nu toe nog steeds goed. :thumbup: Hoe dat later gaat met 2 of wanneer hij ouder is en (nog meer) een eigen willetje ontwikkeld incl nee-fase is nog afwachten. :shifty:

Laat ik voorop stellen dat geen shopper ben. Altijd snel in en snel uit. Ze hebben het wel of ze hebben het niet. Ik ga niet lopen zoeken…

Een middag lang winkelen komt dus zelden voor…



Ik kan mijn kids geen groter plezier dan ze lekker mee te nemen. Met grenzen…op een gegeven moment zijn ze gewoon moe. Als ik gewoon aangeef wat ik zoek,moet halen,dan vinden ze het prima. Als ik een beetje richting geef (we gaan nu naar de hema,daarna halen wel dat/dat nog even op en daarna op naar de auto) dan gaat het goed. Prima zelfs…als ik intussen nog 3 andere winkels ff inschiet,dan gaan ze in verweer ja. Dat was namelijk niet de afspraak. Tenzij ik met een goed verhaal kom of idd (komt ie) er iets tegenover zet (iets te eten of even een drinkpauze). Jaja…ongeneerd omkopen dus! Voel er niets van… :mrgreen:



Maar…dat komt zelden voor,aangezien we wel met kids naar de winkels gaan,maar het gewoon gezellig houden.

Nam Jo vroeger vrijwel altijd mee. Hij zocht altijd mee naar dingen en gaf zijn mening over iets…meestal gingen we tussendoor samen even lunchen…

later als ik met een vriendin even een klein rondje stad (winkelstraat) deed,dan nam ik beide kids mee. Eli heeft het altijd best gevonden.



Je bent wel beperkt,dus je moet niet dringend iets nodig hebben…dan gaat het goed.

Jo houdt er nog steeds van. Gaat ook regelmatig voor de lol mee boodschappen doen. Hij heeft nog steeds een mening over alles en soms zelfs wel een hele goede smaak. Laat hem ook vaak meebeslissen als we iets kopen of een cadeau zoeken voor iemand (dat vind hij het leukst).



Nu ga ik vaker met Eli even een boodschap doen als Jo op school zit. Eli vind het ook erg leuk…roept overal trots “gaan naar de winkel!”

Ligt er aan welke winkel,maar als ik even iets zoeken moet,dan zet ik de kids wel eens voor een boeiend schap en dan mogen ze daar gaan kijken (niet aankomen,kijken…gek genoeg werkt dat ook nog).

Kan Jo bij de blokker naar achteren sturen (klein speelgoed hoekje) en dan staat hij daar met zn handen in zn zakken ideeen op te doen. Afspraak is wel, als ik roep,moet hij meteen komen. Werkt prima. Hij kan daar geen kant op (kleine blokker).

Vd. week bij de Hema heb ik Eli in het schap met alle chocolade paashazen gezet…ga maar haasjes kijken. Ik stond een stukje verderop in het zicht. Hij heeft alleen maar alle pracht staan te bewonderen…



Nu scheelt dat Eli een hoge aaibaarheidsfactor heeft en veel aanspraak krijgt…daar geniet hij ook wel van…die leuke gesprekken.

Doordat hij zich in dat schap met al die mega-chocohazen zo gedragen had, heb ik een klein netjes eitjes meegenomen. Goed gedrag mag soms ook wel beloond worden. Meestal duurt shoppen soms gewoon te lang,omdat meneer praatjes moet maken of de kassadames en heren erg afleid…



Incidenten zijn er ook…dat zeker. Maar die zijn hier nu echt eerder uitzondering dan regel. Vorige week hadden ze er beide tegelijk 1…een rotbui…niet luisteren,niet meelopen,niet meewerken…drama,drama…

De kassadame zei al dat alle kinderen die dag iets hadden. Alsof er storm op komst was…thuis waren ze ook niet de harden…

Ook een incident bij het speelgoedschap in de Hema…Eli kon alle verleiding niet weerstaan en moest hem schreeuwend weghalen daar…

Tja…gebeurt ook wel eens. Niet af te strepen tegen alle keren dat het goed gaat.



Tussen de 1 en 1,5 heeft Eli heel even een winkelallergie gehad.

Bij elke ingang…gek genoeg vooral de blokker…GILLEN…en blijven gillen…

Kids samen ook voor ruzie door Eli’s dwarse gedrag…vechten in de duowagen…uiteindelijk was 1 van beide en later beide vrij laten het beste…het ging vanzelf over.

Bij de HA had Eli helemaal iets raars…ELKE KEER…voorbij de poortjes gooide hij steevast zn schoenen uit en trok zn sokken uit…altijd met blote voeten in de buggy door de AH…

Heb geen idee waar het op sloeg,maar schoenen en sokken terug aandoen was kansloos…tot we voorbij de kassa waren. Prima…



Over het algemeen. Ja, kids lekker mee. Zeker als ze zelf aangeven het leuk te vinden. Je kan winkelen ook best wel leuk maken,maar het gaat erom dat je een beetje doorhebt wat haalbaar is. Ben je van plan uren in de stad door te brengen…tja…dan kan je zel beter thuislaten. Maar voor een boodschap gaan ze vaak gewoon mee. Of 1 van beide…1 van ons blijft meestal thuis (ik vaak) dus een prima moment om de kids even uit elkaar te halen…even 1 op 1 aandacht…(al moet de achterblijver vaak wel even “meehelpen” in het huishouden…hahahaha). Tja…het kan niet altijd om de kids draaien.

Gelukkig spelen ze ook rustig alleen…

ik doe het héél af en toe, zo’n 2 tot 3 keer per jaar dat ik écht ga winkelen en dat ze mee ‘moeten’ maar ze vinden het ook niet leuk dus voor mij is er niks leuks aan. Ik ga liever zonder kids. Maar ik ben dan ook een van de weinige vrouwen die winkelen totaal NIET leuk vind :think: :lol:

Maar als het dan nodig is, het liefst zonder kinderen :wink:

@Emma wrote:

ik doe het héél af en toe, zo’n 2 tot 3 keer per jaar dat ik écht ga winkelen en dat ze mee ‘moeten’ maar ze vinden het ook niet leuk dus voor mij is er niks leuks aan. Ik ga liever zonder kids. Maar ik ben dan ook een van de weinige vrouwen die winkelen totaal NIET leuk vind :think: :lol:

Maar als het dan nodig is, het liefst zonder kinderen :wink:




Nee hoor…hele volkstammen houden niet van winkelen…maar gek genoeg hoor je die nooit…die vliegen onder de radar door denk ik.

Tja…als fanatiek shopper heb je niets gemeen met merkblinde,winkelblinde en allergisch-voor-benauwde-pashok vrouw…

Dusss…ik hou wel van leuke kleding,maar die koop ik in het voorbij lopen…niet al zoekende…

Ik snap je. Hier nog zo eentje dus…

gelukkig ben dus niet de enige :mrgreen:



mijn man is er maar wat blij mee, hoeft hij niet telkens mee, we gaan naar 1 winkel voor hem, daar kopen we ‘alles’ wat hij nodig heeft. Soms shop ik nog wat erbij maar hij heeft toch een bepaald merk. Kinderen gaan dan wel mee want we staan zo weer op de stoep.

Voor mezelf heb ik nu 2 winkels waar ik een merkje heb wat mij goed past. Ga ik in de uitverkoop alleen heen zodat de meiden niet met die overvolle-drukke-koopjeszoekende-vrouwen winkel hoeven te lopen. Sarah wordt al benauwd bij het idee met haar ‘mensenvrees’ :mrgreen:



ligt er dus ook wel aan wat voor kinderen je hebt. Sarah is bang bij wildvreemde mensen, ze wil dan het liefst in de duowagen liggen, achterin met de kap helemaal naar beneden. Eva Lynn stoort zich nergens aan en die loopt gerust tussen al die vrouwen door (en enkele man) zolang ze maar van dr af blijven houd ze zich wel rustig, anders gaat ze gillen :lol: