Dus het gaat me niet om het niet zelf kunnen schrijven maar om de aanleiding.
Mijn zoon kan niet schrijven, maar maakt regelmatig uit zichzelf de mooiste knutselwerken voor zijn klasgenootjes. Dat doet ie zelf.
Ik vind het gewoon raar, dat er moeders zijn die denken: “laat ik namens mijn kind al zijn klasgenootjes eens een fijne kerst wensen”.
Volgens mij is het hier in de klas nu al zover, dat iedereen (behalve ik…haha) kaartjes uitdeelt omdat de ander dat nu eenmaal ook doet. Je zal dr als moeder maar niet bijhoren (dat gevoel krijg ik bij ons in ieder geval)
whahahahah zit ik hier te verkondigen hier niet aan mee te doen met de kleuters… zit ik hier dus net met mijn bijna 4 jarige peuter kerstkaarten te maken! :mrgreen: :shock:
Vanmorgen had hij op school kerstbellen geplakt en die wou hij op zijn kamer hangen. Prima. Maar ik: wil je dan ook nog maken voor beneden in de kamer? Ja dat wou hij wel.
Net de oudste naar school gebracht komen we thuis: mama ik wil niet voor beneden maken, ik wil een kerstboom maken voor juf M.
Nou ook prima, doen we dat wel… maar mama… dan is het zielig als juf G. en juf M. (ja 2 dus) er niet eentje krijgen… mag ik daar ook eentje voor maken? Ja goed hoor.
Nog geen minuut onderweg: mama… dan wil ik ook voor juf S. (die krijgt hij groep 1 in januari) 1 maken voor kerst :mrgreen:
Dus heb net met mijn goeie gedrag 4 kerst’kaarten’ zitten maken met de middelste. En hij was duidelijk genoeg ook hoor… het moesten kerstbomen worden (ja mama dat is heel makkelijk als jij driehoeken knipt voor mij) en dan met glitters erop :lol:
En nu is hij bezig met nog 1, want hij wil toch ook eentje voor papa&mama :mrgreen:
Dus het kan nog gekker dan kleuters in groep 1.
Oh ja… hij heeft eerst op alle kaartjes zijn eigen naam geschreven, want anders snapt juf toch niet van wie dus is duhhhhhh :inlove: (gelukkig schrijft hij zijn naam leesbaar, anders moest ik nog gaan ondertitelen ook )
Hoewel ik het dus niet van plan was… vind ik het nu het helemaal uit hem zelf komt toch wel errug lief.
alleen nu is de kans erg groot dat de oudste dat straks ziet en het dus ook wil doen voor zijn juffen… ach bouwen we nog een paar kaarten :mrgreen:
Hier word het ook gedaan,Justin heeft dat altijd erg leuk gevonden :thumbup: ik koop bij de action hele 40 kleine kaartjes voor nog geen 2 euro.
@Frischling wrote:
Nee, ik geef aan, dat ik het stom vind omdat mijn kleuter echt niet uit zichzelf zou zeggen: “Mama! Ik wil alle kindjes in mijn klas een kerstkaart geven en ze een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen!”
En ik vraag me af hoeveel kinderen uit groep 1 dit wel (helemaal uit zichzelf) zouden zeggen.
Die kerstkaart naar familie (die ik trouwens niet stuur :mrgreen: ) vind ik anders, omdat die in eerste plaats vanuit mij en mijn man zou komt. En mijn kinderen horen bij mij, dus zet ik die er dan ook op.
Die kleuters (of eigenlijk hun moeder…) die zetten toch ook niet het hele gezin in de kaart? Nee, die schrijven zelf (euh… de moeders in hun allermooiste handschrift) “groetjes van Fleur”
Nah ja, 'k blijf het een apart iets vinden.
Anne zit in groep 1 en zegt zelf dat ze bepaalde kinderen uit haar klas een kaart wilt geven (niet allemaal)…dus dat mag ze. Zoals al gezegd heeft ze zelf een kaart gemaakt, deze hebben we ingescanned en laten afdrukken. Anne heeft ook de tekst zelf geschreven en al onze namen (incl de hond), dus ook de klasgenootjes krijgen een kaart names ons gezin, voor hun en hun gezin. Als er helemaal niks persoonlijks aan zou zitten vind ik het ook niet zo leuk, maar zou ik het wel fijn vinden dat er aan mijn kind gedacht werd. En dat is dus de reden van het niet uitdelen op school, want er zijn dus kinderen waar niet door veel kindjes aan ‘gedacht’ wordt.
Ja, dat vind ik wel leuk mama van Anne!
ik was gisteren de (foto)kerstkaarten aan het schrijven en toen wilde Jip er ook een paar schrijven voor zijn vriendjes. Prima. We zouden ze vanmorgen even in de brievenbussen gaan doen, maar toen zag ik dat we te laat kwamen en zijn we gauw doorgefietst. Jip wou ze wel geven dus ik heb ze wel in de klas laten geven. Volgend jaar doe ik dat anders, want nu hebben 6 kindjes een kaartje gekregen en de rest niet…das inderdaad niet zo leuk. :oops: Daar ga ik met mijn kerstgedachte… :oops:
Vorig jaar (en dit jaar) wilde Tijs ook aan alle kindjes een kerstkaart geven. Het mocht van mij alleen als hij ze zelf zou schrijven… Dus overal zijn eigen naam in en de naam van het kindje op de envelop, zo is het tenminste gelijk een goede oefening. Hij is namelijk graag met letters bezig. Dit jaar weer hetzelfde verhaal, het schrijven ging nu alleen een stuk sneller
Maar het blijft een suffe gewoonte :mrgreen:
Th kreeg vandaag 1 kerstkaart mee naar huis…
van juffie! :inlove:
Hier stond in de weekbrief dat ze elkaar geen kerstkaarten in de klas mochten geven…(gelukkig, want dat vind ik echt onzin)
1 moeder kan blijkbaar niet lezen :roll: en deed dit toch samen met haar zoontje…
Tot mijn stomme verbazing viel me op dat niet eens alle kinderen een kaartje kregen, maar misschien iets van de helft van de kids…
en dan uitdelen in een volle klas he!!! :wall:
:shock: :shock: sorry hoor, maar hoe bot kan je dan zijn…
@marijke79 wrote:
groep 1… alsof die kids er uit zich zelf mee bezig zijn.
Nee wat een onzin zeg. Idd maak ze dan maar lekker zelf.
Spuit elf komt ook nog effe reageren :roll:
Isabel kreeg ook een paar kaartjes, waardoor ik dacht “oh god, nou moeten wij ook anders valt ze buiten de boot” Toen heb ik een leuk kaartje met een fotootje van haar als kerstengeltje zoveel keer uitgeprint en uitgeknipt en haar zelf overal haar naam op laten schrijven. Dat was tenminste iets…
Ik vind het ook erg overdreven allemaal!
Hier vonden ze het juist al geweldig om in groep een kaarten te mogen uitdelen. Wij kochten ze dan wel (ja heel fout, ik weet het) en schreven de naam er in maar hun maakten in elke kaart een tekening. Zo werd het toch persoonlijk. Je kan bij de bruna zelfs een doosje kerstkaarten kopen voor je hele klas. Zitten er dacht ik dertig in.