Pffff... kleuters en kerstkaarten..

Nou, wellicht is het overal heel normaal maar IK vind het toch echt een absurde gewoonte hoor…

Mijn zoon (groep 1) komt iedere dag thuis met kerstkaarten. Delen de kleuters in de klas uit :eh:

De ouders kopen dus kaarten, de ouders zetten er de naam van het kind in en dan de naam van mijn zoon op de envelop en dan mag het kind de kaart op school uitdelen.

Dat slaat toch helemaal nergens op?

En nu wil mijn zoon ook dat ik kerstkaarten koop voor zijn klasgenootjes :roll:

Ik heb hem allemaal gekleurd papier gegeven, een plakstift, een schaar en leuke vormpjes. Mag hij zelf mooie kaarten maken.

Zit er tenminste nog iets persoonlijke van HEM aan.

Zeg nu zelf: kant en klaar gekochte kerstkaarten die de ouders schrijven: das toch niks an?

Dochter van 9 35 kaarten voor haar klasgenoten, zoon van 4 30 kaarten voor zijn klasgenoten en peuter ook nog 13 kaarten voor zijn vriendjes en vriendinnetjes? Zoiets?

groep 1… alsof die kids er uit zich zelf mee bezig zijn.

Nee wat een onzin zeg. Idd maak ze dan maar lekker zelf.

Denk ook niet dat die kleintjes in groep 1 er zelf mee bezig zijn, vind het ook als je ze zelf laat maken, in deze groep, echt onzin.

En blijft een kind het leuk vinden, zoveel zelf maken ?Vraag me af of dat voor de kerstvak dan klaar is als ze zoveel moeten maken.

:shock: Wat een grote klassen bij jullie! maar goed dat is geheel Off-topic :oops:

Max en Victor krijgen ook kaartjes. Soms zelfgemaakte, soms niet. Ik heb ook gekochte, mijn kids zijn niet zo knutselig. Maar ze zetten wel hun eigen naam. Ik vind het wel grappig. Vanmiddag beginnen we te schrijven :inlove:

hier mag het niet, word zelfs in de schoolkrant gezet.

Als je kerstkaartjes wil sturen, kun je een adressenlijst krijgen van de klas en dan word je geacht ze gewoon op te sturen.

Ik doe er dus niet aan mee.

Donderdag is het hier kerstviering, dan mag Aniek 1 kaart meenemen voor de hele klas en de juf en die gaat gewoon op de deur van de klas, dat mag wel.

Maar alle kindjes een kaartje geven… nee, begin er niet in, dus je bent niet de enige die het raar vind.

Nou, vroeg me al af of ik de enige zou zijn. Maar niet dus (phew)

Mama: hij is dol op knutselen, dus dat komt wel goed. Niks “moet” hier in huis :wink:

Hier nog niks over gehoord.

Wel in schoolbrief gelezen dat ze vanaf groep 3 dat wel doen.

En dan neemt ieder kind 1 kaart mee naar school.

Met de tekst: prettige kerstdagen en goed 2010 namens alle kinderen van je klas.

De juf doet alle kaartjes in een doos en laat zo ieder kind 1 kaart trekken.

Zo krijgt ieder kind 1 kaart.Niemand wordt overgeslagen.

Ik vond dat wel een goeie. Misschien ook iets voor een van jullie?

@Frischling wrote:

Mama: hij is dol op knutselen, dus dat komt wel goed. Niks “moet” hier in huis :wink:

Nee oke, ik snap ook dat je je kind niet neerzet en zegt nu moet je die kaarten maken. Maar als ze voor zo’n hele grote klas kaarten gaan maken zijn ze toch wel even bezig. En dan vraag ik me af, vinden ze het dan nog leuk.

onzin? wij ehbben een kerstkaartenhoek, waar de kleutertjes zelf kerstkaarten kunnen maken! we hebben een hoek erbij gemaakt zo leuk ze het vinden om ze te maken, te beschrijvne en om ze vervolgens weg te geven!

@Cell wrote:

hier mag het niet, word zelfs in de schoolkrant gezet.

.

Dat vind ik dus heel goed, vind het ook erg overdreven om op de basischool…vooral bij die hele kleintjes. Al kerstkaarten uit te gaan delen. Misschien dus bij de school melden, of ze daar misschien volgend jaar iets over in de schoolkrant kunnen zetten. Denk dat er veel meer ouders zijn die dat kerstkaarten gedoe eigelijk ook niks vinden bij die kleintjes…

Hier mag het op school niet (uitdelen). De een krijgt er dan heel veel, de ander (bijna) geen. Als je je klasgenootjes kerstkaarten wilt sturen moet je ze zelf brengen of opsturen. Indy wil het zelf, dus dan mag ze het doen van mij, maar no way dat ik voor Kes kerstkaartjes ga zitten schrijven. Dat doet 'ie mooi maar als hij in groep 3 of 4 zit…

Hier doen ze het ook, ik denk dat het een beetje is afgekeken van de juffen en meesters.

Die delen hier op school ook altijd aan ieder kindje van hun klas een kaartje.

Sharons klas doen er volgens mij allemaal aan mee, dus ieder kind krijgt en geeft zo’n 30 kaartjes.

Ik vindt het leuk en lief!!!

Misschien is groep 1 en beetje overdreven, maar das ook hetzelfde verhaal met klassen/vriendenboekjes.

het is misschien inderdaad gek. maar moet wel eerlijk zeggen dat onze oudste vorige week toen ik de kaarte heb geschreven ook 1 pakte en die helemaal zelf heeft getekend en geschreven op haar manier voor haar beste vriendje in de klas en ach dat vondt ik nog wel leuk maar ze moest hem buiten school geven zodat niet alle kindjes het zien.

Hier staat in de schoolkrant dat de kerstkaarten niet op school uitgedeeld mogen worden, maar netjes aan huis afgeleverd (via postbode of jezelf). Omdat het ene kindje een heel pak krijgt en een ander kindje misschien geen.

Nu is het wel zo dat Anne een ‘vriendinnetje’ heeft in een andere klas waar ik het adres niet van heb en de ouders niet van ken. Ik neem aan dat het geen probleem zal zijn als Anne haar een kaart geeft (zelf gemaakt en geschreven) bij het brengen of ophalen van de kinderen, zodat de ouders het meteen mee kunnen nemen.

Hier is donderdag ‘kerstviering’ op school, alleen weet ik niet of de kaarten dan klaar zijn :pray: .

Schoen,k wat een leuk idee :thumbup:

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel gek. Zolang het maar een vrijwillige beslissing is. Mijn kinderen zien mij kaartjes schrijven, en willen dat dan ook voor hun vriendjes doen. Ik zie daar nou niks overdrevens in eerlijk gezegd :think:

Of bedoel je dat je de hele klas een kaart geven overdreven vindt?

Goed dat je erover begint…herinner me het nog van vorig jaar en wist ook niet wat ik ermee moest.

Kan nu vast over een reactie gaan nadenken aan dochter, want ik ga daar dus niet aan meedoen…(wij sturen zelf ook geen kerstkaarten…)

Luna is gek op van alles geven

tekeningen/stickers echt van alles deelt ze uit

vind het nog meevallen dat ze niet gevraagd heeft om kaarten te maken/kopen om uit te delen eigenlijk

Ik vind het gek, omdat die kaarten niet vanuit het kind zelf zijn.

Het zijn gewoon de ouders die voor elkaar kaarten schrijven heb ik het idee. En dan voornamelijk “omdat de rest het ook doet”.

Dat vind ik dus niks aan.

Mijn zoon ziet dit, krijgt een boel kaarten, en wil dus ook gaan uitdelen (logisch!)

Maar zo’n kant en klaar gekocht kaartje waar de moeders dan de namen opschrijven vind ik gewoon niks aan.

Mijn zoon is heel vaak aan het knutselen voor zijn klasgenootjes. Maakt hele boekwerken voor ze die hij dan in een tasje mee naar school wil en dan gaat uitdelen. Dat is vanuit het kind zelf en dat vind ik dus prima.

Maar die kerstkaarten…pffffff, nee hoor.

Maar nu moet ik zeggen, dat ik sowieso weinig heb met kerstkaarten. Ja, als ze echt persoonlijk zijn (zelf gemaakt, of een foto van de kinderen, of een persoonlijke boodschap erop)

Maar die standaardkaarten en dan aan de binnenkant “Piet en Gea”

Tja… 'k heb d’r gewoon weinig mee…

Wij schrijven en sturen zelf dus geen kaarten, al jaren neit meer.

Het grappige is dat je er dus dan ook ieder jaar minder krijgt :mrgreen:

Het is dus echt een soort van voor wat hoort wat principe :mrgreen: :lol:

vorig jaar was ik ook enorm verbaasd toen onze oudste in groep 1 kaartjes meekreeg :shock:

Had er zelf ook echt noooooit over nagedacht dat dat in de kleuterklas zou kunnen gaan gebeuren.

Wij hebben er toen verder niks mee gedaan, want hij wou niet knutselen en ik wou niet kopen :mrgreen: Heb er 2 bewaard, die waren zelfgemaakt en zo lief.

Heb idd niks met kant en klare kaarten met alleen een naam erin…

Heb hem er nu verder ook nog niet over gehoord en hij heeft verder ook niks mee naar huis gekregen nog, dus ik doe er verder ook niks mee.

Wij sturen zelf ook ooit voor kerst kaarten, maar wij sturen nieuwjaarswensen. Dus duurt nog wel even voor hij me die ziet schrijven :wink:

Mocht hij dan zelf nog wat willen maken voor een klasgenootje of meer dan vind ik dat prima en zelfs wel leuk en dan gaan we lekker zelf postbode spelen, je mag er best een beetje moeite voor doen :thumbup:

Hij heeft laatst trouwens op de kerstmarkt wel zelf kerstkaarten gemaakt en 1 is voor papa en mama zegt hij en 1 voor opa en oma. Dat vind ik lief, ze zijn duidelijk zelfgemaakt en hij heeft zelf zijn naam er op geschreven :inlove: