Pffff... kleuters en kerstkaarten..

melissa kwam ook al met kerstkaarten thuis!! ik doe er ook niet aan mee…

Ik vind het ook leuk om mijn vrienden en familie een kerstgroet te sturen dus ik zou het niet gek vinden als mijn kind dat ook zou willen.

Wat is het verschil om de naam van mijn kinderen op een kaart naar tante hutsefluts te schrijven of op een kaart naar een vriendje van school??

@Frischling wrote:

Ik vind het gek, omdat die kaarten niet vanuit het kind zelf zijn.

Het zijn gewoon de ouders die voor elkaar kaarten schrijven heb ik het idee. En dan voornamelijk “omdat de rest het ook doet”.

Dat vind ik dus niks aan.

Mijn zoon ziet dit, krijgt een boel kaarten, en wil dus ook gaan uitdelen (logisch!)

Maar zo’n kant en klaar gekocht kaartje waar de moeders dan de namen opschrijven vind ik gewoon niks aan.

Mijn zoon is heel vaak aan het knutselen voor zijn klasgenootjes. Maakt hele boekwerken voor ze die hij dan in een tasje mee naar school wil en dan gaat uitdelen. Dat is vanuit het kind zelf en dat vind ik dus prima.

Maar die kerstkaarten…pffffff, nee hoor.

Maar nu moet ik zeggen, dat ik sowieso weinig heb met kerstkaarten. Ja, als ze echt persoonlijk zijn (zelf gemaakt, of een foto van de kinderen, of een persoonlijke boodschap erop)

Maar die standaardkaarten en dan aan de binnenkant “Piet en Gea”

Tja… 'k heb d’r gewoon weinig mee…

:mrgreen: Daar kan ik wel inkomen! Ik snap je punt nu beter.

Wij krijgen elk jaar een kaart met:

HG, Cor

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb enerzijds niks met kerstkaarten, anderzijds heel veel. Ik vind het erg leuk om iedere dag weer in de brievenbus te kijken wat we nu weer hebben gekregen. Ik weet het, eigenlijk ENORM kinderachtig :oops: , maar toch…

Ik stuurde zelf twee jaar lang geen kaarten, maar omdat ik het wel leuk vind om ze zelf te krijgen ben ik dit jaar weer begonnen. Maar voor zelfgemaakt ben ik te lui, dus ook weer :oops: :oops:

Ik probeer er wel iets persoonlijks op te zetten, en geen HG :wink:

Mijn oom stuurt nooit kaarten met kerst. Die stuurt iedereen een kaart met pasen :mrgreen:

Maar ontopic, hier ook een mail van school met het verzoek kerstkaarten van/voor kinderen onderling buiten school om te regelen om chaos en teleurstelling te voorkomen. Sven heeft nog niks gehad. Van mij hoeft het niet maar als mijn kind het leuk vind mag hij best wat kaartjes doen. Maar ik maak zeker geen slapende honden wakker.

Hier word het dus ook gedaan in groep 1, ik heb dus Roos ook kaarten meegegeven, ze is helemaal trots dat ze kaartjes krijgt en dat ze mag delen dus onzin of niet, mijn dochter heeft er plezier van en daar gaat het mij om!

Hier doen ze het ook en vind het erg leuk, WIj doen er zelf ook aan mee,

Heb een tijdje terug bij zeeman van die kleine disney kerstkaartjes gekocht 12 voor 1 euro, En er zitten 17 kids in zijn klas!

Nee vind het wel leuk,

Maar ben blijkbaar een van de weinigen hier haha :mrgreen:

Damian zelf geniet er ook van als hij weer een kaartje krijg! EN vond het zelf erg leuk de kaartjes te mogen geven!

hier deden ze het vorige jaar ook, maar dan op de peuterspeelzaal.

heb het vorige jaar ook maar gedaan omdat dochterlief in tranen was dat zij geen kaartjes mocht geven.

dit jaar afgewacht wat er gaat gebeuren en er gebeurde niks dus ik blij want die kids snappen uberhaupt nog niet wat kerst is…

laat staan wat het inhoud om kerstkaarten te versturen of te geven

Vienna kreeg ook een kaartje in de klas en kwam hard schreeuwen aanjuigen met

Mam kijk ik heb een uitnodiging van een feestje :mrgreen: :mrgreen:

Die vader gelijk oooh nee dat is geen uitnodiging waarop ik zei 'Tja dat snap da kind toch niet :roll: " :mrgreen:

Heb gelijk hard geroepen dat wij er niet aan beginnen !

:shock: Kerstkaarten voor kleuters?

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord :oops: 8)

Bij Rhodé op school is het dus ook niet gebruikelijk denk ik…maar als dat wel zou zijn denk ik dat

Rhodé er ook een paar zelf zou willen maken om uit te delen, want zeg nu zelf…wat is er nou leuker voor een kleuter dan uitdelen :mrgreen:

Bij mijn zoon vorige jaar (groep 3) mochten ze wel kaartjes uitdelen maar of aan iedereen of aan niemand. Dit om terleurstelling te voorkomen.

maar als dat wel zou zijn denk ik dat Rhodé er ook een paar zelf zou willen maken om uit te delen, want zeg nu zelf....wat is er nou leuker voor een kleuter dan uitdelen :mrgreen:

Zelfgemaakt zijn ze dus ook hartstikke leuk :thumbup:
Maar onze oudste wou dus vorig jaar niet zelf maken... en ik wou niet gewoon maar kaarten kopen. Doen we zelf ook niet.
Vind het mooie van kerstkaarten juist als ze zelf gemaakt zijn/ er aandacht aan besteed is.

Heb zelf een doos met alle zelfgemaakte/fotokaarten en kaarten met speciale teksten erop bewaard (zoals de kaarten het jaar dat wij voor kerst iedereen vertelt hadden dat onze 1e kleine op komst was... zulke lieve teksten allemaal :inlove: )

Als de oudste zelf nog wat wil maken mag dat helemaal van mij, maar als hij geen aandrang toont... ga ik het niet voorstellen ofzo... tis leuk en lief als het uit zichzelf komt, maar anders... komt dat vast nog wel een keer :D

hoop dat ze dat bij Y in de klas niet gaan doen, zit ik echt niet op te wachten

hier is dat gelukkig geen gewoonte :lol:

ik denk dat dat komt omdat uitnodigingen ook niet op school uitgedeeld mogen worden, moet gewoon via de post.

het is niet zo leuk voor de kinderen die niet gevraagd worden nl…

of geen kerstkaart krijgen.

Hier ook geen kaarten uitdelen hoor.

Een paar kinderen waarvan ik ook meer met de ouders omga krijgen een kaart thuis. Maar die kaart stuur ik dan eigenlijk aan het gezin en niet perse aan het ene kind.

En ik heb er al 1 klaarliggen voor de juf. Dat is genoeg toch!

@Cell wrote:

hier mag het niet, word zelfs in de schoolkrant gezet.

Als je kerstkaartjes wil sturen, kun je een adressenlijst krijgen van de klas en dan word je geacht ze gewoon op te sturen.

Ik doe er dus niet aan mee.

Donderdag is het hier kerstviering, dan mag Aniek 1 kaart meenemen voor de hele klas en de juf en die gaat gewoon op de deur van de klas, dat mag wel.

Maar alle kindjes een kaartje geven… nee, begin er niet in, dus je bent niet de enige die het raar vind.

Goed idee, ga het de volgende keer ter sprake brengen in de OR vergadering! :thumbup:

Hier wordt het gewoon in de klas gedaan, maar de hele klas krijgt altijd wel kaarten van iedereen.

Geen probleem mee, en zoonlief(groep 6) heeft gisteren alle kaarten voor z’n klasgenootjes zitten schrijven met voor een ieder een ander tekstje er in. De kids beleven daar zo’n lol van, en voor een paar euro heb je heel veel kerstkaarten.

Nog nooit geen wanklanken er over gehoord en het wordt alleen maar leuk gevonden door iedereen.

Ja, maar dat is groep 6 en die kinderen kunnen zelf al schrijven en vanuit zichzelf besluiten dat ze een kaartje willen sturen.

Mijn zoon zit in groep 1…

Ben benieuwd hoeveel kaarten er straks in zijn tasje zitten :wink:

Hmmm… ik dacht net… als Th het leuk vind mag hij wel kaartjes knutselen voor zijn klasgenoten en juffie :oops: .

Dat vind ik nog steeds hahaha, maar dan sturen we het wel met de post dan…

@Frischling wrote:

Ja, maar dat is groep 6 en die kinderen kunnen zelf al schrijven en vanuit zichzelf besluiten dat ze een kaartje willen sturen.

Mijn zoon zit in groep 1…

Ben benieuwd hoeveel kaarten er straks in zijn tasje zitten :wink:

Als jij naar familie stuurt dan schrijf je toch ook namens jouw kind?

Mat.eo kan prima beslissen of hij ook een kaarjte zou willen sturen hoor…

Nogmaals, dat je het niet zou willen om bijvoorbeeld het geld ofzo, dan zou ik het nog wel begrijpen, maar jij geeft aan dat je het vooral stom vind omdat hij zelf nog niet kan schrijven.

Ik zie daar het probleem niet van.

Nee, ik geef aan, dat ik het stom vind omdat mijn kleuter echt niet uit zichzelf zou zeggen: “Mama! Ik wil alle kindjes in mijn klas een kerstkaart geven en ze een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen!”

En ik vraag me af hoeveel kinderen uit groep 1 dit wel (helemaal uit zichzelf) zouden zeggen.

Die kerstkaart naar familie (die ik trouwens niet stuur :mrgreen: ) vind ik anders, omdat die in eerste plaats vanuit mij en mijn man zou komt. En mijn kinderen horen bij mij, dus zet ik die er dan ook op.

Die kleuters (of eigenlijk hun moeder…) die zetten toch ook niet het hele gezin in de kaart? Nee, die schrijven zelf (euh… de moeders in hun allermooiste handschrift) “groetjes van Fleur”

Nah ja, 'k blijf het een apart iets vinden.