Lastig hoor! We zitten nu bij Essent en ik kan nu mijn contract verlengen voor vaste prijs garantie. Maar ik ben deze week al door 2 leveranciers gebeld die beweren goedkoper te zijn. Ik zou nooit overstappen via de telefoon, dus heb ik de sites bekeken. Bij de een zou ik volgens die site inderdaad goedkoper uit zijn!(energiedirect) Maar ik twijfel door alle negatieve verhalen over overtappen, onbereikbare klantenservice e.d.
Hoe weet je nou of je er goed aan doet om over te stappen. Lagere kosten zou super zijn, maar ik ben ook wel bang voor een addertje onder het gras als ik eenmaal over ben gestapt… Zijn er sites of keurmerken ofzo? :lol:
:shifty: :shifty: :shifty: :eh: :think: :shifty: :shifty: :shifty:
Ik weet niet of je bent benaderd door Greenchoice, maar das wel een goede…
Niet omdat wij die hebben, maar omdat ze vorig jaar ook het beste uit de bus zijn gekomen.
Verder zal ik nooit een vaste prijs garantie afsluiten. En anders heel erg goed de kleine letters lezen.
Volgens Radar zitten daar nogal wat haken en ogen aan.
Succes :thumbup:
Wij zijn van essent naar greenchoice overgestapt
ik moet eerlijk zeggen dat ik bij essent zit en ik niet eens nadenk aan overstappen…
ik betaal liever iets meer en een goede services en weten waar ik aan toe ben dan overstappen naar een onbekende leverancier en niet weten hoe de services is…
plus dat ik er geen zin in heb dat ik zowel van essent een rekening krijg voor de netwerkkosten als van mijn leverancier voor de levering…
Wij zitten ook bij Greenchoice, maar ik vind groene stroom (en groen gas) dan ook erg belangrijk. Zij zijn idd goed getest door bij mijn weten de consumentenbond. Dus zoek eens naar onafhankelijke sites die verschillende leveranciers vergelijken (ik weet niet of kieskeurig dat bv. ook doet?).
Energiedirect schijnt idd ook goedkoop te zijn. Het kan je echt wel een hoop geld besparen, dus ik zou overstappen zeker overwegen!
Je zou even op de site van Tros Radar kunnen kijken en dan op het forum. Hier kun je veel over de ervaringen met bepaalde energieleveranciers lezen. EnergieDirect komt niet goed uit de bus. Ze beweren goedkoper te zijn, maar dat geldt alleen op bepaalde kosten van je rekening (transportkosten bijvoorbeeld), dus niet berekend over de totale rekening. Uiteindelijk zul je dus niet veel goedkoper uit zijn. Verder hebben ze een slechte naam wat betreft geld incasseren, bereikbaarheid van de klantenservice, vage rekeningen, enz.
Wij hebben vorig jaar een mannetje aan de deur gehad van EnergieDirect, die zich overigens ook nog eens voordeed als iemand van onze eigen leverancier. Ik trap nooit ergens in, maar het werd zo mooi gebracht en ik zou dan alleen een infopakket krijgen als ik mijn gegevens invulde. Dat zou ik thuis nog even goed kunnen bekijken, ik zat nergens aan vast! Ik kon later beslissen of ik naar hen wilde overstappen. Zo gezegd, zo gedaan… Die jongen loopt weg, ik loop naar binnen, bekijk het formulier nog eens: Blijkt dat ik al aan een contract vast zat!!! Terwijl ik er goed op doorgevraagd had, ook had gevraagd of ik ergens aan vast zat, of het werkelijk alleen om info ging. Nee, mevrouw, het is alleen een informatiepakket! Wat was ik kwaad! Ik ben meteen op internet gaan kijken en ik schrok eigenlijk behoorlijk van alles wat er over hen geschreven werd. Een week later kregen we inderdaad een contract opgestuurd en waren we al overgestapt. Gelukkig hebben we het met veel moeite terug kunnen draaien en is het nog goed gekomen. Maar geen EnergieDirect meer voor ons, stelletje oplichters!!! :wall: :evil:
Wij zitten al jaren bij energiedirect en nog nooit problemen gehad (afkloppen voor de zekerheid)
@Jippie wrote:
Je zou even op de site van Tros Radar kunnen kijken en dan op het forum. Hier kun je veel over de ervaringen met bepaalde energieleveranciers lezen. EnergieDirect komt niet goed uit de bus. Ze beweren goedkoper te zijn, maar dat geldt alleen op bepaalde kosten van je rekening (transportkosten bijvoorbeeld), dus niet berekend over de totale rekening. Uiteindelijk zul je dus niet veel goedkoper uit zijn. Verder hebben ze een slechte naam wat betreft geld incasseren, bereikbaarheid van de klantenservice, vage rekeningen, enz.
Wij hebben vorig jaar een mannetje aan de deur gehad van EnergieDirect, die zich overigens ook nog eens voordeed als iemand van onze eigen leverancier. Ik trap nooit ergens in, maar het werd zo mooi gebracht en ik zou dan alleen een infopakket krijgen als ik mijn gegevens invulde. Dat zou ik thuis nog even goed kunnen bekijken, ik zat nergens aan vast! Ik kon later beslissen of ik naar hen wilde overstappen. Zo gezegd, zo gedaan… Die jongen loopt weg, ik loop naar binnen, bekijk het formulier nog eens: Blijkt dat ik al aan een contract vast zat!!! Terwijl ik er goed op doorgevraagd had, ook had gevraagd of ik ergens aan vast zat, of het werkelijk alleen om info ging. Nee, mevrouw, het is alleen een informatiepakket! Wat was ik kwaad! Ik ben meteen op internet gaan kijken en ik schrok eigenlijk behoorlijk van alles wat er over hen geschreven werd. Een week later kregen we inderdaad een contract opgestuurd en waren we al overgestapt. Gelukkig hebben we het met veel moeite terug kunnen draaien en is het nog goed gekomen. Maar geen EnergieDirect meer voor ons, stelletje oplichters!!! :wall: :evil:
Hmmm, met dat verhaal had ik energiedirect dus aan de telefoon. Ik kon via de post een welkomstmap krijgen…ik heb het geweigerd omdat ik altijd eerst info op zoek en dus nooit via de telefon iets toezeg. Maar ik heb het gevoel dat dat een goede keus was :shifty:
Ik heb eens op dat forum gekeken :shock: Geloof dat ik eruit ben dat enrgiedirect het in ieder geval niet wordt

@Missygirl1983 wrote:
ik moet eerlijk zeggen dat ik bij essent zit en ik niet eens nadenk aan overstappen…
ik betaal liever iets meer en een goede services en weten waar ik aan toe ben dan overstappen naar een onbekende leverancier en niet weten hoe de services is…
plus dat ik er geen zin in heb dat ik zowel van essent een rekening krijg voor de netwerkkosten als van mijn leverancier voor de levering…
same here
@Claudie23 wrote:
@Missygirl1983 wrote:ik moet eerlijk zeggen dat ik bij essent zit en ik niet eens nadenk aan overstappen…
same here
Heel saai, maar ook hier hetzelfde antwoord.
@Misterylady wrote:
@Claudie23 wrote:@Missygirl1983 wrote:ik moet eerlijk zeggen dat ik bij essent zit en ik niet eens nadenk aan overstappen…
same here
Heel saai, maar ook hier hetzelfde antwoord.
En ik zou ook niet weg willen bij Essent, ook al heb ik een oververbruik van bijna 600 euro.
Maar dat komt omdat ik sinds december CV heb dus ik wist dat ik bij moest betalen.
Toen ik destijds belde om mn voorschot te verhogen hoefde dat niet volgens de telefoniste, en stomme IK heb het zo maar gelaten, dus vandaar…
:mrgreen:
Wij hebben hier Eneco. Maar wij worden dus ook bijna elke week wel gebeld door EnergieDirect of we niet over willen stappen.
Ben gelukkig dus niet akkoord gegaan voor een welkomspakket als ik jullie ervaringen zo lees had ik anders het Haasje geweest.
:mrgreen:
vaste prijsgarantie zou ik ook niet doen. heb al een paar keer een brief gekregen (eneco en ons) dat er bepaalde prijzen juist waren gedaald. Dus zit jij vast aan die vaste prijs terwijl je kans heb dat de energiekosten minder worden.
Meestal doen ze reclame maken met het tarief van electrische tijd water en gas. Veel mensen vergeten dat het gebruik hiervan je rekening niet zo duur maakt, maar alle btw’s leveringskosten enz. En die zijn bij bijna elke leverancier het zelfde.
NIET DOEN!!
Ik dacht ook ik stap even over…krijg je een (geschatte) jaarafrekening…of je ff bijna 300 euro wil dokken :roll:
Enug Greenchoice :twisted: :roll: :sick: :naughty: :evil: ik ben er niet erg over te spreken…vooral over de service en de uitleg dus niet aangezien ik had gevraagt hoe het ging met de overstap en de afrekeningen enzo en letterlijk had gezegt dat ik géén zin had in jaarafrekeningen van een paar honderd euro :twisted:
Uiteindelijk hielp mijn oude leverancier (nuon) me nog beter dan mijn nieuwe dus heb ik zó de boel weer opgezegt en overgezet
Heb dus helemaal 1 maand en een een beetje bij Greenchoice gezeten :lol:
Een hoop irritatie gehannes en tijd en telefoontjes voor helemaal niets dus :shifty:
En dat voor dat tientje in de maand :roll: die ik ook niet eens kreeg omdat ze wel adviseerde iets hoger te gaan zitten ‘‘voor de zekerheid’’ :eh: dus zat ik op hetzelfde maandbedrag :?
succes met je keus 8)
@renzosmam wrote:
NIET DOEN!!
Ik dacht ook ik stap even over…krijg je een (geschatte) jaarafrekening…of je ff bijna 300 euro wil dokken :roll:
Enug Greenchoice :twisted: :roll: :sick: :naughty: :evil: ik ben er niet erg over te spreken…vooral over de service en de uitleg dus niet aangezien ik had gevraagt hoe het ging met de overstap en de afrekeningen enzo en letterlijk had gezegt dat ik géén zin had in jaarafrekeningen van een paar honderd euro :twisted:
Uiteindelijk hielp mijn oude leverancier (nuon) me nog beter dan mijn nieuwe dus heb ik zó de boel weer opgezegt en overgezet
Heb dus helemaal 1 maand en een een beetje bij Greenchoice gezeten :lol:
Een hoop irritatie gehannes en tijd en telefoontjes voor helemaal niets dus :shifty:
En dat voor dat tientje in de maand :roll: die ik ook niet eens kreeg omdat ze wel adviseerde iets hoger te gaan zitten ‘‘voor de zekerheid’’ :eh: dus zat ik op hetzelfde maandbedrag :?
succes met je keus 8)
Precies, overstappen is vragen om problemen bij die energie lui. :mrgreen:
In mijn werk komt het nog al eens voor dat er overgestapt wordt naar een andere leverancier, uiteindelijk maakt het niets uit. Alleen de administratieve rompslomp die er van hebt :doh:
Hey,
Ik ben zelf zo’n irritant telefoonjuffie dat dingen aan mensen aansmeert…
Momenteel verkoop ik Energie Direct wat nu de aanbieding geeft om altijd 11% onder de kosten van alle anderen te blijven. Verder zijn ze per internet 24/7 bereikbaar en hebben ze een servicenummer tijdens kantooruren, eigen ervaring met de service heb ik niet. Je moet het zo bekijken; de stroom die je krijgt veranderd niet, dat is regio gebonden en word geleverd door Nuon, Eneco, Delta en Essent. Zij beheren het stroomnetwerk en zullen altijd transportkosten in rekening blijven brengen dat is bij de Essent (de ‘moeder’ van Energie Direct) €1,69 per persoon per maand (Voor gas is dit €1,67 per maand per huishouden). Daarnaast betaal je voor de leverancier waarin je vrij bent er zelf één te kiezen. Deze leveranciers komen met aanbiedingen om de concurrentiestrijd te behouden tussen de verschillende leveranciers en hun moederorganisaties. Veel mensen hebben nog hun gas en electriciteit gescheiden, hier doet Energie Direct niet aan wat ze al iets goedkoper maakt, daarbij doen ze alles via de mail, facturen, klachten, service etc. om de kosten te drukken voor de consument. Ook kan je bij Energie Direct een berekening laten maken voor de voorschotskosten, daarmee kan je zelf bepalen wat je denkt te gebruiken en hoeveel je maandlasten zijn. Hier moet je wel mee uitkijken want als je meer blijkt te gebruiken moet je aan het einde van het jaar alles bijbetalen en zo draaien veel mensen de schulden in. Er word door ‘ons’ geadviseerd zo’n 15 euro boven de door ons berekende voorschotskosten te zitten zodat u de meeste kans heeft aan het einde van het jaar quitte te staan of zelfs iets terug te krijgen. Energie Direct beloofd dus 11% onder de kosten van de concurrenten te blijven, je krijgt dus een maandelijkse korting op je daadwerkelijk verbruikte stroom als het ware. Dit is dan ook verstandiger dan wanneer je een bedrag vast laat zetten, Energie Direct zal daar namelijk hoe dan ook onder zitten aangezien er maar een licht inflatieverschil is. Er zijn strenge controles dat Energie Direct altijd de laagste prijs blijft bieden, kom je tóch een voordeliger aanbod tegen zal Energie Direct tijdens de gehele contractduur het verschil aan u betalen en bij een 3-jarig contract zelfs het verschil + 50% extra. Energie Direct levert ook gewoon grijze stroom (d.w.z. stroom uit fossiele grondstoffen zoals b.v. olie en aardgas). Groene stroom is namelijk niks meer dan méér betalen om te investeren in alle windmolentjes die ze plaatsen, waar de particulier gewoon aan mee betaald, terwijl je wel vaak grijze stroom geleverd krijgt omdat dit regio gebonden is.
Uiteindelijk maakt het niet erg veel uit voor welke aanbieding je kiest, enkel is Energie Direct voor de komende 3 jaar wel de voordeligste en groene stroom de duurste.
Voor vergelijkingen kan je kijken op: http://www.energieprijzen.nl en http://www.gaslicht.com
Hopelijk heb je hier wat aan! :*
en daar kwam dus ff een reclame boodschap tussen door
hahaha…
Ik moest het eerste jaar bijbetalen door de gaskachel(had hem vol open staan elke dag maar naar de eindafrekening niet meer gedaan) maar kreeg gister toch echter een eindafrekening( oude huis) van greenchoice dat ik geld terug krijg voor 10 nov :thumbup: Kijk dat zijn nou leuke brieven wil ik vaker hebben dus geld lanceer maar op onze rekening :dance:
nu hebben we cv
Ik denk dat we toch maar ’ gewoon’ bij essent blijven, omdat alles nu goed gaat. Niet dat de service van Essent zo geweldig is. (aan het begin toch regelmatig met ze aan de lijn gehangen :roll: ) maar zoals het nu loopt gaat het goed.
De lagere prijzen die andere leveranciers bieden zijn gewoon aantrekkelijk. Maar ik heb er te weinig verstand van om er zeker van te zijn dat ik achteraf niet voor verrassingen kom te staan…
Frederiken, jij werkt dus bij energie direct :mrgreen: (alles goed met Levi trouwens)
Wat ik in jou stukje lees, is dat alle contact via de mail gaat. Uit ervaring vind ik dat juist niet prettig! Als ik ze wil spreken en ik stuur een mail, dan kan ik wachten en wachten op een reactie. Als ik bel met een klantenservice heb ik ‘direct’ contact en onthoud ik goed de naam van de persoon die ik spreek. Als mij dingen beloofd worden kan ik vertellen wie ik gesproken heb.
Ik kende bij Scarlet volgens mij iedereen van de klantenservice :lol:
Ja, ik blijf bij essent.