Pfff wat moet ik hier nu mee??

Hoi,



Jeetje ik zit toch een beetje met mijn oudste zoon de laatste tijd.



Hij is zo ontsettend onrustig ’ s avonds.



Huilen, huilen en nog is huilen en hij blijft maar aangeven dat hij jeuk heeft aan zijn “kont” zoals hij steeds zegt. Maar het gekke is dat we hem overdag helemaal nergens over horen.

Maar zodra hij in bed ligt begint het weer.



Het in nu 22.15 en hij slaapt nu volgens mij pas.



Ik heb het geteld en ik ben 8 keer naar boven geweest.

Zalf aan zijn billen, dekbed weer goed doen enz enz.

Iedere keer heel rustig blijven, maar op het laatst ontplof ik bijna.



Dit gedrag vertoond hij steeds vaker, en ook al best wel een poos.

Dus de 8ste keer ben ik dus behoorlijk boos op hem geworden en nu is hij dus stil. Dat was van de week ook zo. Mijn man en ik zijn toen steeds om de beurt naar boven geweest en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik hem even behoorlijk streng heb toegesproken en toen was het ook over.



Zelf heb ik het idee dat het een vorm van “negatief” aandacht vragen is, maar waarom? Vandaag zijn we de hele dag gewoon met hem bezig geweest. Mijn man is de hele morgen met hem met de Duplo bezig geweest. Ik heb hem vanmiddag meegenomen boodschappen doen en hij heeft nieuwe foamstickers gehad waar hij mee heeft gespeeld en hij heeft nog een poos buiten gespeeld. Dus het is echt niet zo dat hij weinig aandacht heeft gehad vandaag.



Ik vind het heel rot om dan zo boos tegen hem te doen, maar ik weet op een gegeven moment ook echt niet meer wat ik er mee aan moet.

Volgens mij heeft hij n.l. helemaal geen jeuk. Anders zou ik hem er overdag toch ook wel vaker over horen?

Ik heb tegen hem gezegd dat we deze week naar de dokter gaan om te kijken of die mischien iets heeft tegen de jeuk, maar dan gaat hij nog harder schreeuwen en doen.



Pfff ik vind het zo lastig om hier een oplossing voor te vinden. Hebben jullie mischien een idee hoe ik hier mee om moet gaan of herkennen jullie dit?



Liefs Gismo

hoe is zijn ontlasting?

maw heeft hij geen last van wormpjes?

die zijn juist het actiefst in het donker en warmte,…

Ik zie verder helemaal niks.



Zijn ontlasting is heel verschillend.



De ene keer gewoon hard en de andere keer weer wat zachter.



Kan ik dat ook aan de buitenkant zien??

soms komen ze eruit

(lekker praatje)



kleine witte krioeldingetjes



ik dacht ook meteen aan wormpjes toen ik dit las

is erg vervelend jeukend gevoel

en het komt altijd vooral 's avonds opspelen

ja hoor wormpjes zie je wel

zijn wel klein maar wit en bewegen

dus dat zie je eigenlijk altijd wel.

kan het ook droog zijn ofzo?

ik bedenk ook maar wat hoor

Moet ik dan de ontlasting bekijken of zit dat dan bij zijn anus?



Sorry voor de vragen hoor.



Droog is het niet. Zodra hij aangeeft dat hij weer last heeft doen we er vaak sudocreme op.

Het afvegen doe ik zelf altijd nog dus het is wel gewoon goed schoon zeg maar!

wat ook kan is aambeien, ook iets als je er last van heeft je vaak met liggen meer last hebt en bij meer warmte.

( meer voelen door stil liggen meer gedachte dan daarop dan overdag)





en wat ook kan is een teveel aan vitamine c, ( of overgevoeligheid voor vit c) ook soms een overgevoeligheid voor een ab-kuur…



maar of dat bij het laatste alleen of meer tot uitting komt savonds weet ik niet

wormpjes zitten in de darmen

komen met de ontlasting me enaar buiten.

maar ze vermenigvuldigen zich snel.

en krabben maakt het vaak erger.

het is verder vrij onschuldig, maar wel lastig.

ik denk toch eerlijkgezegd dat hij er last van heeft.

maandag even naar de ha bellen.

dan krijgt hij er pilletjes voor.

steeds goed handen wassen

Nou ik heb al is even wat verder gekeken, maar er staat ook inderdaad bij dat het juist ’ s avonds op komt zetten de jeuk.

Jeetje nou voel ik me dus helemaal harstike schuldig.

Ga maandag direkt naar de Apotheek.

Dat ik hier ook nooit aan gedacht heb :wall:

Ik zag verder ook helemaal niks, maar je moet dus ook op bepaalde tijdstippen kijken.

Bedankt meiden!

tja je moet er ook maar net opkomen he

ga je nou niet schuldig voelen joh !

meid voel je zeker niet schuldig das nergens voor nodig hoor, zie het maar zo weer iets geleerd,



:thumbup:

Thanx jullie zijn schatten :-*



Liefs Gismo

eemma heeft ook een poosje jeuk gehad en ik kijken aan de anus en in de ontlasting, niets te zien…

toch pilletjes gehaald bij de apotheek en toen was het wel over… dus je hoeft ze niet perse te kunnen zien…



overigens droogt sudocreme uit en brengt het geen vocht in dus niet gebruiken als droge huid het probleem is…

Het eerste wat ik dacht was dus ook wormpjes, en idd herken ik dat de jeuk vooral 's avonds en 's nachts opkomt!



Dus even een kuurtje proberen maar!

Ik ga zeker een kuurtje halen.



Sudocreme smeer ik er dus ook maar niet meer op, want lijkt me niet handig om het te droog te laten worden.



Las al dat je het beste vaseline kon gebruiken, dus daar haal ik dan ook maar even een pot van.

Nou…ta-da! (muziek-deuntje bij denken) :wink:



Waar het forum al weer niet goed voor is he?



LIefs Ingrid

Ja dat is ook zo.



Maar vind het dan zo dom van mezelf dat ik daar niet aan gedacht heb.



Dacht echt dat het negatief aandacht vragen was :oops:

meid als je het niet weet is het toch zeker niet dom, maak je zelf dat nu niet wijs joh!

Nu weet je het en zul je zien dat een volgende keer ( hopelijk niet weer natuurlijk) jij het ook zal herkennen , ms bij je eigen kids of bij die van een ander.



Het is toch ook “vreemd” dat het alleen savonds is.



Nou succes morgen, iig beterschap voor em gewenst

Ja Bianca, daarom dacht ik dus ook dat hij het verzon, omdat hij het er alleen ’ s avonds als hij in bed ligt over heeft.

Maar dat schijnt dus bij wormpjes te horen.

De volgende keer als ik weer iets vreemds heb dan zet ik het hier in ieder geval wat sneller neer.

Scheelt een hoop onrust!

groot gelijk hier heb je gewoon een groot antal mensen , en vaak zit er wel iets goeds tussen

het kán ook verarrenheid doen geven natuurlijk.

Vooor nu was het goed KOK-hulp te hebben gevraagd :mrgreen: