pfff... kliko gezeur

ivm verandering in ons afvalophaal toestanden heb ik een kleine kliko aangevraagd. zit die man mij ff voor gek te verklaren dat ik een kleine kliko wil met kleine kids, alles gaan we scheiden, groen, plastic, pakken, glas blik etc… moet ik gewoon daar verantwoording voor afleggen… pffff…



mijn vakantie begint zo lekker maar,niet heus

Ik denk inderdaad dat jij dat zelf het beste in kan schatten…

Ik heb ook geen grote bak nodig…

hij stond gewoon tegen mij aan te lullen. zei nig, kleine kliko dwingt mij tot goed scheiden van.afval!



en… k mag het toch elf weten! al vraag ik een mini container aan… om mn afval zelf weg te brengen.



maar jah, mn man is er niet, k voel me altijd helemaal opgelaten om zulke dingen…

Lekker laten lullen die man van de gemeente. Gewoon alleen maar herhalen: Ik wil een kleine kliko. Verder gewoon niks zeggen en blijven herhalen. Werkt het beste. :wink:

nou ik haal het ook niet met een kleine kliko :shock:

en papier lege flessen gaan al appart…



:oops:

Ik red het ook niet met een kleine kliko en dan zijn wij maar met zijn drietjes…maar moet zeggen dat ik af en toe nog wat verhuisafval heb die er in komt dus dan is ie zo vol.

Nu zitten er weer overgebleven takken van mijn kunstboom in omdat we hem verlaagt hebben.



Maar als jij toe kan komen met een kleine kliko dan moet je dat toch zelf weten zelfs al wil je er helemaal niet meer eentje dat zijn toch je eigen zaken dan hoeft zo`n man je toch niet een preek te geven.

En ja dan moet je goed scheiden, maar als je dat al doet is het toch geen probleem…

Wij zouden het ook wel kunnen redden, als we strikt afval scheiden. :oops:

wij zouden het zelfs met 4 kinderen wel redden met een kleine kliko… als ik plastic ed zou gaan scheiden.



Maar dan moet ik 4 weken lang plastic in mijn schuur stallen en dat wil ik pertinent niet. Die schuur is nu namelijk al niet groot genoeg en dan hebben we slechts 1 grote fiets en 2 kinderfietsen en een 3 wieler … kan ik er nog net bij de vriezer.



Zou niet weten waar ik het moet laten… en dus scheid ik het niet… want er is ook geen alternatief door het bijv. mee te nemen richting winkels en het daar in een container te mikken.

Als je een grotere kliko hebt en hij zit niet vol dan zet je hem toch gewoon niet bij de weg? Hier staat hij er soms maar 1 x in de 3 a 4 weken. En soms elke week. We betalen per keer dat hij geleegd word. Niet per kilo.

We scheiden het plastc wel. In zakken van de gemeente en als ze vol zijn dan leg ik ze achter de kliko’s ( een voor restafal en een voor oud papier) buiten dus. Kan prima.

En doordat we het plastic apart doen scheelt het heel veel in de kliko.

dat kan.idd, maar een grotr kliko neemt meer ruimte in.en.dan.pasten er ook geen.drie klikos in de schuur, nu wel met drie kleine. de grijze wordt straks als.de.ondergrondse vuilnisbakken er zijn de bak voor het plastic. hier gaat al het plastic.appart, dus bv verpakken van speelgoed met plastic.en papier gaat uiy elkaar getrokken worden, papier bij papier, plastic bij plastic, ipv in de rest wat ik vroeger deed. er gaat wel wat meer tijd inzitten, maar het looft wel, aan het eind van de rit betaal ik op deze manier veel minder, omdat papier en plastic gratis is, gft een vaste bijdrage, wordt om de twee weken geleegd en rest moeten we per lediging betalen eens in de maand . nu met de grote scheidde ik niet helemaal.secuur omdat het er nog we inkon en zette ik em vaak eens in de zes weken aan de weg. we kunnen em om de twee weken aanbieden.



kleine.kliko is ook.de helft goedkoper.per keer aanbieden, mochten we wel heel veel hebben.door verbouwinf oid, dan kunnen we ook nog de zakken wegbrengen naar het vuilstation.

@ariel wrote:

Als je een grotere kliko hebt en hij zit niet vol dan zet je hem toch gewoon niet bij de weg? Hier staat hij er soms maar 1 x in de 3 a 4 weken. En soms elke week. We betalen per keer dat hij geleegd word. Niet per kilo.

We scheiden het plastc wel. In zakken van de gemeente en als ze vol zijn dan leg ik ze achter de kliko’s ( een voor restafal en een voor oud papier) buiten dus. Kan prima.

En doordat we het plastic apart doen scheelt het heel veel in de kliko.




Los van dat het hier niet past achter de kliko’s… zit ik dus niet te wachten op beesten die die zakken openscheuren omdat er vleesverpakkingen ed inzitten… buren hebben het een tijdje buitengezet en zijn er om die reden dus ook mee gestopt.



En als ik eerst te recyclen plastic moet gaan afwassen dan schiet het z’n recycle doel denk ik nogal voorbij (idem als ik er voor naar het vuilstation moet gaan rijden met de auto… want op de fiets is het me echt te ver)…



Echt ik wil met alle liefde recyclen, maar dan wil ik er wel de faciliteiten voor hebben… dus een plastic inzamelpunt in de wijk, bijv. naast de glasbakken oid…

plastic scheelt echt veel! ik heb boven aant plafond in de scuur langs de kant vijf apijkers geslagen, daar jang ik het plastic op, tis nl licht spul. ik was het niiet af, mik het gewoon in de wasbak en daar was ik dan een keer mijnhanden boven en klaar.

Afgelopen 4 jaar heb ik daar nog geen last van gehad. Ongewilde beesten dan. Ook katten ( zowel eigen als buurkatten ) geen probleem. Ik was het niet af, alleen hele bloederige verpakkingen van vlees of die met zo’n sponsje erin :think: gaan er niet in. Dat heeft te maken met het feit dat ik het eerst in de garage heb en pas als de zak vol is gaat het naar buiten. Voor stank in de garage of muggen ofzo. Daar heb ik niet zo’n zin in. Als er hier beesten bij gaan komen zoek ik een andere oplossing. Maar ik scheid het wel. Te veel voordeel om het niet meer te doen.



De straat achter ons heeft een andere ophaaldag dan ons. scheelt zelfs bijna 2 weken. dus ik fiets nog wel eens met wat plastic daar naar toe.

@konijn wrote:

plastic scheelt echt veel! ik heb boven aant plafond in de scuur langs de kant vijf apijkers geslagen, daar jang ik het plastic op, tis nl licht spul. ik was het niiet af, mik het gewoon in de wasbak en daar was ik dan een keer mijnhanden boven en klaar.




Daar hangt al van alles aan hangers en spijkers :lol: .



Wil hier in het nieuwe jaar wel vragen bij de gemeente of ze nog plastic kliko’s hebben… er heeft een proef gedraaid in een andere wijk met een aparte kliko voor plastic… kunnen we dan eventueel ook mooi samen met de buren delen.



Nu mag je het hier ook niet bij de weg zetten in die plastic zakken…

Je moet de plastic zakken in de papierbak aanbieden.

Daar zit een week tussen, dus die week moet je dan je papier apart houden en het plastic in die container doen en aanbieden bij de weg.



Zakken laten ze staan…

ooh wat een ingewikkeld gedoe, dus moeten de kranten en papier weer in een andere bak staan… :roll:



ben blij met mn mini rest klikootje :slight_smile: dat plastic stampen we er wel in… we springen wel :slight_smile: ik met mn zestig kilo… wordt wel platter!



nu eerst voor rest gebruiken. Net met eten ook eens gekeken, restant eten gaat in de gft, papieren pakjes van knor gaat in de papierbak, de rest zat in plastic, de groente en vlees… dus zo zie e maar weer, alleen 1 luier van zoonlief voor de rest :slight_smile:

Moeten jullie betalen voor het ophalen van de kliko? Hier is dat niet zo, maar zou dat wel zo zijn dan zou ik het ook meer scheiden. Nu gaat gewoon alles erin behalve papier en glas.

plastic is gratis, papier is gratis, beide worden 1 keer in de maand geleegd.

Gft was eerder altijd per lediging betalen, nu mag je deze eens in de twee weken aanbieden en je betaald maandelijks een vast bedrag. Dus of je wel of niet aanbied, je betaald wel gewoon.

en de rest kunnen we eens in de maand aanbieden en we betalen per lediging. Dus eens in de maand zetten we em aan de weg. En de gft om de twee weken.



De gft moest eerst ook per lediging betaald worden en toen gebruikten we em niet, maar nu we een vast bedrag moeten betalen is het eigenlijk dief zijn van je eigen portefeuille, als je em niet gebruikt.



En door de kleine rest container moet ik mezelf wel dwingen te scheiden, anders past het niet meer.

Wij hebben altijd een kleine gehad en het past precies. We kunnen plastic in een container doen bij de supermarkt, wordt hier niet opgehaald.

Wij hadden een grote maar hebben sinds kort een kleine. Daarnaast hebben we GFT kliko (legen is gratis) en een kliko voor plastic (legen gratis).

Ben dolblij met die bak voor plastic, geen gedoe meer met die zakken maar gewoon alles in de bak!

@Mir82 wrote:

Wij hadden een grote maar hebben sinds kort een kleine. Daarnaast hebben we GFT kliko (legen is gratis) en een kliko voor plastic (legen gratis).

Ben dolblij met die bak voor plastic, geen gedoe meer met die zakken maar gewoon alles in de bak!




Je betaald wel, maar dat zit waarschijnlijk bij de gemeentelijke belastingen (die je altijd betaald).

Zo hoeven wij niks te betalen als we grofvuil wegbrengen (maar wij betalen dat via de gemeentelijke belastingen).



Vindt dat overigens wel raar geregeld, waarom is dat niet overal het zelfde?