Hier 5 cadeautjes (inclusief cadeautjes van mijn ouders die bij ons komen) per kind en 2 gezamelijke cadeautjes (een spel en visjes). Let er wel op dat we niet teveel hebben, 5 per kind vind ik een prima aantal.
Afgelopen zaterdag hebben ze een cadeautjes bij het bedrijf van mijn vader gekregen tijdens het sinterklaasfeest daar en er wordt bij de oudste maandag op school sint gevierd en bij de jongste maandag op het kdv, dus daar krijgen ze dan ook nog wat.
Ik vind het zonde als er totaal geen aandacht meer is voor de laatste cadeautjes,dus let er wel op dat er niet TEveel cadeautjes zijn, ik vind dat je een kind echt TEveel kan geven. Ook al koop je de rest van het jaar niet zomaar een cadeautje voor ze, het gaat mij om de hoeveelheid in 1x dat kan voor een kind echt wel teveel zijn. Maar te weinig kan ook, 1 cadeautje met sint vind ik persoonlijk weer erg weinig. Bij ons is het toch wel min 4 en max 5/6 per kind en dan doen we ook altijd 1 gezamlijk cadeautje, dit jaar is dat dan 2 gezamelijke cadeautjes.
Hier sluit ik me bij aan hoor, dit was helemaal mijn insteek! Ik zwichtte alleen voor de leuke plakband houder, het schattige makeup koffertje, toch nog een leuk kleurboekje enz… dus maar snel weer terug naar mijn uiteindelijke keuze! Qua prijs kijk ik niet eens zozeer, ik geef liever 3 mooie dingen van djeco dan 3 prullaria van de action, maar dat ben ik. Hier krijgen ze dus niet zozeer grote dingen, maar kan wel wat duurder zijn. Oudste krijgt bijvoorbeeld een puzzel, theepot mlp, knutselpakketje, houten mixertje en vleugels. De vleugels zijn groot maar slechts 5 euro en de theepot is groot, maar die is via mp dus ook niet de volle mep betaald. Jongste krijgt een pm koffertje, puzzel, mlp huisje, popje (die is weer duur, van liliputiens) en houten bonbons van de hema. Samen een boek en spelletje. En zo had ik dus eigenlijk nog speldjes en een tekenblok en een verfset van djeco, een letterdoos en nog wat, maar dat gaat dus naar zolder. Ik ben gewoon slecht in keuzes maken tussen leuke dingen!
Bij ouders is het wel gedoseerd. Zij willen met kerst 1 ding voor elk kind doen en wilden met sint ook 1 groot cadeau, dat zijn voor beiden 3 setjes playmobil geworden die dan weer te combineren zijn. Daar blijft het bij mijn gevoel dus netjes binnen de perken, ons mam die snapt het ook! Bij andere kant weet ik het nog niet, zelf 1 ding gekocht, maar daar kan goed weer allerlei troep (en dan echt troep die binnen een week kapot zijn) bij zitten. Hij gaf ooit kinderen (niet die van ons) beiden een pop van 150 hoog… dus of het daar overdone is moet ik nog even afwachten.
nee ik heb zeker niet te veel gekocht :lol: daar leenden de financieen zich ook niet erg voor haha
maar wel leuke dingen, en ik heb t voor jongste spruit toch wat gespreid, had een kassaatje van fisher price voor 5 dec (we vieren t trouwens de 2e) dat heeft ze zondag in dr schoen gehad …en achteraf denk ik dat dat wijs was, ze speelt er de hele tijd mee, en komend weekend heb ik voor haar nog een aqua doodle en een little people garage met autootjes
ik denk dat zon kind van 20 maanden anders ook overspoelt zou worden
o ja en ik heb gisteren een bilibo besteld…errug leuk…zo n ding en daar kunnen ze echt jaaaaren lol van hebben
voor de grote kids hebben we niet specifiek gekocht, zoon is 18 en dochter 10 we hebben dus in ons gezin verder lootjes getrokken en gezegd dat iedereen 1 persoon zou trekken en dan wel iedereen voor de jongste nog een klein kadootje er bij mocht doen
Wel jammer dat Indy 4 dagen na Sinterklaas jarig is…
Wij hebben in de vriendenkring ook een paar kinderen die vlak voor of na 5 december jarig zijn. Dat haalt wel een beetje het “magische” van cadeautjes op een verjaardag weg.
Ik doe niet aan prullaria in de zak. Liever minder cadeau’s en wel wat duurzamere dan heel veel kleine dingen die ergens in een bak verdwijnen en waar dan nooit meer wat mee gedaan wordt.
Wij krijgen nu dan zaterdag visite van mijn vader en opa, van mijn vader krijgt ze een hello kitty horloge en spaarpot en van opa dan iets wat ik gekocht heb. Zondag vieren we het met mijn moeder en haar man (en eventueel zijn dochter) en dan krijgt ze van ons dus 5 cadeau’s en van mijn moeder twee (een nieuwe tas voor school en een mini baby born speelset).
En dan ben ik heeeeeeeeeeel blij dat het weer voorbij is na maandag want mijn dochter kan totaal niet tegen de spanning.
qua grotere cadeaus ben ik bi jmijn standpunt gebleven van: niet te veel (lekker vaag gemaakt voor mezelf dus kan er ook niet overheen gaan)
echter als opvulling nog wel wat kleine prullaria erbij gedaan, juist omdat ik dat zelf niet zo snel koop, maar dat wel eht enige was wat op haar verlanglijstje stond. Dus daar moest de sint wel aan voldoen vond ik.
Ik vond het vroeger juist ook zo leuk dat je van de sint dingen kreeg die mijn ouders niet leuk vonden :lol:
Wij hebben in de vriendenkring ook een paar kinderen die vlak voor of na 5 december jarig zijn. Dat haalt wel een beetje het “magische” van cadeautjes op een verjaardag weg.
ik raad, sprekend uit ervaring van mijn zoon, iedereen ook aan om in maart gewoon weer even voorbehoedsmiddelen te gebruiken, ook al wil je graag (nog) een kindje…
ik raad, sprekend uit ervaring van mijn zoon, iedereen ook aan om in maart gewoon weer even voorbehoedsmiddelen te gebruiken, ook al wil je graag (nog) een kindje…
Ja, haha! Erg slechte timing he?! (Ik was zelfs op 6 december uitgerekend, ik was allang blij dat ze op 5 december bleef zitten :lol: )
Ik kan me eigenlijk altijd goed houden aan mijn kado-voornemens. Hier is het meer mijn man die ik rondom Sinterklaas echt ver weg bij de winkels moet houden. Die zou rustig de halve winkel leegkopen voor de dames.
Maar zo’n overload aan kado’s…ik heb er niets mee. De kinderen worden alleen maar hieper de pieper en inderdaad, van de laatste kadootjes wordt alleen maar het papier gescheurd en vervolgens wordt het aan de kant gegooid.
Ik moet morgenochtend nog even pad voor de laatste kadootjes en dan hebben ze in totaal ieder 4 kadootjes en dan nog een gezamenlijk kadootje. Daar komen dan nog kadootjes van mijn zus bij, maar ik weet zeker dat dat ook niet veel is, want die denkt er precies zo over als ik.
Oude buren van mijn ouders… ze was uitgerekend op 1e kerstdag… nou dat leek haar zo ontzettend niks he voor zo’n kind om met kerst jarig te zijn etc etc.
Hier zat ik op 4 cadeautjes per kind, waarvan een ding dat ze erg graag willen hebben.(is nier per se duur)
maar nu bleken beide grootouderduo 's ook nog wat bij te willen dragen, dus per kind 2 Ã 3 cadeaus er bij. Denk dat er toch zaterdag al iets in de schoen gaat.
Inderdaad, die hebben ze vorige week in de schoen gekregen. Geen snoep verder bij de cadeautjes. We hebben genoeg lekkers op tafel staan met pakjesavond
En we krijgen hier altijd een adventkaars in de zak… dus dan moet je op 6 december even flink doorbranden. Dit jaar vieren we het de 3e, dus scheelt een paar dagen in 1x te doen.
Maar verder zitten er 5 pakjes per kind in de zak (voor de jongste niet die krijgt 3 dingen) en dan nog voor de volwassenen.
Ze krijgen samen Monopoly classic in houten kist, 2 dozen lego (1x politiepack met 4 dingen en 1x ridders en kastelen pack)
Verder allemaal een pyama en allemaal 6 paar nieuwe sokken
Suus een stoffen pop met kleertjes en een houten puzzel
Peet een hotwheels ding, een losse set auto’s en dino’s verven van SES
Mies een mega blocks pak van thomas, een set auto’s en een houten auto ding
Niek een zoobles mama met twin pakket, een schilderen op nummer schilderij en een doosje make-up.
Bij oma krijgen ze allemaal een bordspel… vallende aapjes, monopoly junior en wie was het (het enige spel wat Niek wilde hebben) en Suus krijgt een stoffen biba boerderij speelset van Ikea…
Lijkt me meer dan zat.
En ze krijgen vanavond voor de laatste keer in hun schoen allemaal een dier van schleich :thumbup:
Hier zes cadeautjes per kind. Wij hebben een excelbestand aangemaakt. Eerst als lijstje met cadeau-ideeën, daarna om in te zetten wat voor wie is aangeschaft en hoeveel het heeft gekost. Ik hou niet van winkelen (hebben we het niet over hobbywinkels of beurzen ) dus veel online besteld danwel mijn man laten kopen.
en toch kom ik jou best vaak tegen in de stad :mrgreen:
april is ook nog wel af te raden hoor. hoewel ik pas op 4 januari was uitgerekend vond mevrouw het toch leuker om eerder te komen (19 december) zodat ze kerst met ons kon vieren.
kerst en oud/nieuw zijn ook niet echt leuke data’s. om jarig te zijn.