Pff teveel cadeaus.. herkenbaar??

Tja, en weer ben ik er in getuind… :wall: zoekend naar leuks namens de :lol: zelf toch weer teveel ingeslagen. :oops: Ben dus maar weer aan het strepen gegaan en ga maar dingen op zolder bewaren. Ik had de max gesteld op 5 cadeautjes per kind, wat een nobel streven! :?

Dusse ik doe nu goed wat ik wilde en heb gestreept en gewikt en gewogen tot ik dan toch nu doe zoals voorgenomen. En daar ben ik dan weer best trots op :pray:

Ook erachter gekomen dat je toch wat meer had dan gedacht? :mrgreen:

Dit jaar had ik van tevoren al bedacht wát ik wilde kopen en voor wié :mrgreen:

Overzichtje van gemaakt in een tabelletje.

Vorige jaren ook steeds te veel. Wel gezellig, hoor dat wel.

Maar ik vond het nu ook wel prettig om de kosten wat overzichtelijker te hebben.

Dat wat en wie lijstje ken ik :wink: Maar… dan loop je door de hema en zie je weer leuke prullaria, hoor je van anderen iets en denk je oh dat is ook een goed idee :wink:

Wij zouden Sint en Kerst vieren. Maar hebben besloten enkel Sint te vieren met cadeaus. Dus ja, heb ook over. Maar ja, over 4 maanden wordt ze 1, dus bewaar ik dat wel :smiley: (En had nuttige cadeautjes op het lijstje, dus die komen vanzelf tussendoor).

nee dit jaar precies wat ik hebben wou 5 kado’s voor may en 2 voor bart en 3 voor mij…(kaarsjes apart ingepakt haha) en 1 familie kado een spel

Ik heb dit jaar belachelijk veel, maar wel allemaal dingen waarvan ik zeker weet dat ze er heel blij mee zullen zijn. So be it, d rest van het jaar koop ik op knutselspullen na geen speelgoed, dus ik vind het wel goed zo :lol:

we hadden heel veel cadeautjes vorig jaar (veel gekregen van oma/opa/oom/tante etc). een aantal daarvan vond ik toen nog niet geschikt voor ze en die hebben we op zolder gelegd. en nu komen die cadeaus weer

tevoorschijn. we hebben er wel wat bijgekocht maar niet veel. voor sint hadden we in totaal 5 ( 3 schoencadeaus en 2 voor sinterklaasavond) en met kerst krijgen ze 3 cadeautjes.en dan komen de cadeaus van psz/werk van mijn man/ oma’s en opa’s/oom/tante enzo er ook nog bij…

Elize krijgt voor haar verjaardag (19 december) 2 cadeaus.

maw, het huis puilt straks in januari weer uit met de cadeaus :shifty:

nee hier niets teveel gekocht.

ze krijgen alle drie een ding.

en gezamenlijk een spel.

zaterdag is T nog jarig dus er komt genoeg :wink:

ik heb wel een aantal dingen die in de cadeauzak blijven ja. er is echt één ding wat ik wil voorkomen, en dat is dat er te veel pakjes zijn en de laatste pakjes zonder enige interesse worden opengemaakt.

Ik heb op zich dit jaar heel goed ingekocht. Een paar jaar geleden vierden we het nog met de andere familie en toen was het echt NIET leuk.

We vieren het nu met mijn broer en wij zitten op een lijn.

Hier gaat het tot nu toe goed. Heb een stuk of 5 dingetjes van klein tot iets groter in de zak voor kindlief en voor papa en mama allebei 3 kadootjes. En dan ook nog zo gedaan dat de kleinere dingen aansluiten op het grotere kado van kindlief. Dan voelt het al wat minder als overdosis. :wink:

Ook met de schoen hebben we het rustig aan gedaan. Hij mocht thuis 4 x zetten en dan komt daar ook nog 2x bij van de oma en opa en oma. Gelukkig bij mijn ouders een chocosint en mandarijn. Vooral dat laatste wordt hij erg blij van. :inlove: Kerst doen we niet aan kadootjes dat komt ooit wel weer wanneer alle kinderen de leeftijd van de Sint zijn ontgroeit tot dan genieten we van het ouderwetse Sintfeest.

Al moet ik wel erbij zeggen dat ik papa vooral moet afremmen…die ziet telkens weer in de folders dingen die hij ook wel erg leuk vind voor in de zak. 8) Hij heeft dit jaar overduidelijk meer shopneigingen dan mama. :lol:

ik heb dit jaar juist bewust heel weinig kadootjes gehaald voorheen hadden we altijd extreem veel en dan krijg je idd dat er zonder interesse kado’s worden opengemaakt :roll:

dus nu krijgen ze samen 1 groot kado een knutseltafel en 2 voor hun alleen Luna een prinsessen jurken maken geval :mrgreen: en moondoh en Odin een garage en moondoh

Ik wilde idd ook een max om het leuk te houden met uitpakken en geen overdosis te krijgen. Maar zag toch weer meer leuke dingen. Nu hebben ze beiden 5 cadeautjes, samen nog 2 (boek en spelletje) en met kerst een gezelschapsspel. Manlief krijgt 3 cadeautjes en ik waarschijnlijk ook. Toch nog binnen de perken en precies zoals ik met mezelf had afgesproken ;-). Uiteindelijk van wat mini knutselprullaria 1 pakketje gemaakt en wat dingen bewaard voor verjaardag

Ik zie met angst en beven aanstaande zondag tegemoet :roll:

Want wij hebben 1 groot kado en een paar kleintjes, maar dat hebben haar opa en oma ook…en haar andere opa en oma ook…en haar beide tantes hebben ook wat kleinere cadeautjes mee…

Oh help :roll:

En begin februari is ze jarig :shifty:

Kortom zondagochtend gaat de kamer helemaal leeg en naar zolder :lol:

Dus nee, ik heb zelf niet te veel, maar de combinatie van leuke dingen en teveel familie (ze is het enige kind in die leeftijd en generatie) gaat wel voor chaos zorgen vrees ik. :stuck_out_tongue:

@Marlous79 wrote:

Ik zie met angst en beven aanstaande zondag tegemoet :roll:

Want wij hebben 1 groot kado en een paar kleintjes, maar dat hebben haar opa en oma ook…en haar andere opa en oma ook…en haar beide tantes hebben ook wat kleinere cadeautjes mee…

Oh help :roll:

En begin februari is ze jarig :shifty:

Kortom zondagochtend gaat de kamer helemaal leeg en naar zolder :lol:

Dus nee, ik heb zelf niet te veel, maar de combinatie van leuke dingen en teveel familie (ze is het enige kind in die leeftijd en generatie) gaat wel voor chaos zorgen vrees ik. :stuck_out_tongue:

bij haar leeftijd nu zou ik me er nog niet te veel zorgen om maken (maar ook niet verwachten dat ze al die cadeautjes zelf vol interesse gaat openmaken). Maar ik zou zo’n bombardement aan cadeaus de volgende jaren toch proberen te vermijden :shifty: maar dat ben ik.

Hier 5 cadeautjes (inclusief cadeautjes van mijn ouders die bij ons komen) per kind en 2 gezamelijke cadeautjes (een spel en visjes). Let er wel op dat we niet teveel hebben, 5 per kind vind ik een prima aantal.

Afgelopen zaterdag hebben ze een cadeautjes bij het bedrijf van mijn vader gekregen tijdens het sinterklaasfeest daar en er wordt bij de oudste maandag op school sint gevierd en bij de jongste maandag op het kdv, dus daar krijgen ze dan ook nog wat.

Ik vind het zonde als er totaal geen aandacht meer is voor de laatste cadeautjes,dus let er wel op dat er niet TEveel cadeautjes zijn, ik vind dat je een kind echt TEveel kan geven. Ook al koop je de rest van het jaar niet zomaar een cadeautje voor ze, het gaat mij om de hoeveelheid in 1x dat kan voor een kind echt wel teveel zijn. Maar te weinig kan ook, 1 cadeautje met sint vind ik persoonlijk weer erg weinig. Bij ons is het toch wel min 4 en max 5/6 per kind en dan doen we ook altijd 1 gezamlijk cadeautje, dit jaar is dat dan 2 gezamelijke cadeautjes.

@janet76 wrote:

Hier 5 cadeautjes (inclusief cadeautjes van mijn ouders die bij ons komen) per kind en 2 gezamelijke cadeautjes (een spel en visjes). Let er wel op dat we niet teveel hebben, 5 per kind vind ik een prima aantal.

Afgelopen zaterdag hebben ze een cadeautjes bij het bedrijf van mijn vader gekregen tijdens het sinterklaasfeest daar en er wordt bij de oudste maandag op school sint gevierd en bij de jongste maandag op het kdv, dus daar krijgen ze dan ook nog wat.

Ik vind het zonde als er totaal geen aandacht meer is voor de laatste cadeautjes,dus let er wel op dat er niet TEveel cadeautjes zijn, ik vind dat je een kind echt TEveel kan geven. Ook al koop je de rest van het jaar niet zomaar een cadeautje voor ze, het gaat mij om de hoeveelheid in 1x dat kan voor een kind echt wel teveel zijn. Maar te weinig kan ook, 1 cadeautje met sint vind ik persoonlijk weer erg weinig. Bij ons is het toch wel min 4 en max 5/6 per kind en dan doen we ook altijd 1 gezamlijk cadeautje, dit jaar is dat dan 2 gezamelijke cadeautjes.

en dat ik het daar dan helemaal mee eens ben. iets met wonderen en zo… :angel:

Onze dochters krijgen ieder 5 cadeau’s waarvan 1 duur cadeau. Maar sommige van hun vriendinnetjes krijgen zo vreselijk veel… daar gaan er ieder jaar met 5 december echt honderden euro’s doorheen.

Mijn dochtertje ging vorig jaar de dag na pakjesavond bij haar vriendinnetje uit de straat langs en kwam heel beteutert terug.

Waarom heeft Chantal zoveel meer cadeau’s gekregen mama… is zij liever geweest?

…tja… ik ging later die dag langs voor een kopje koffie en ik kon mij voorstellen dat zelfs een meisje van 5 jaar dit opviel. Het dressoir stond werkelijk waar compleet afgeladen met kostbare cadeau’s. Zij had meer gekregen dan mijn dochtertjes allebei bij elkaar.

Het wrange is dat de moeder van dat buurvriendinnetje mij vorig jaar al voor 5 december had verteld dat ze niet meer zoveel zou kopen. Omdat halverwege pakjesavond Chantal al lang niet meer geïnteresseerd was in het volgende pakje uit de stapel. Maar ze is toch weer gezwicht… :roll:

Met verjaardagen heb ik haar al uitgelegd dat papa en mama nou eenmaal niet zo rijk zijn als sommige andere mensen, maar dat we het in een heleboel gevallen ook weer beter hebben dan anderen. En dat begrijpt ze gelukkig heel goed.

Maar hoe leg ik haar uit dat de Sint haar zoveel minder geeft dan Chantal?

Ik vrees dat het dit jaar weer gaat gebeuren. :frowning:

Gelukkig kan ze nu nog de waarde van cadeau’s niet inschatten, anders kijkt ze nog sipper…

…en ze is nog wel zo vreselijk lief geweest dit jaar :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Oh dat is idd lastig. Misschien haar toch even een paar dagen weghouden daar… zodat ze gewoon niet met de grote berg geconfronteerd wordt.

Ik ben het ook helemaal eens met Janet :mrgreen:

Ik heb voor de drie oudsten 1 kado wat wat duurder is en op de verlanglijst stond (knikkerbaan voor bij kapla, spel, barbietent) en een paar kleinere kadootjes, knutselspul, trapveer, periscoop, dat soort dingetjes. En een spel voor hen samen. Voor de jongste heb ik alleen een jumpsuit van Smafolk en een speeltje. Oma koopt ook altijd wat kleine dingetjes, en van een tante en oom krijgen ze ieder ook nog een kadootje dus ik vind het mooi zo.

wrote:
bij haar leeftijd nu zou ik me er nog niet te veel zorgen om maken (maar ook niet verwachten dat ze al die cadeautjes zelf vol interesse gaat openmaken). Maar ik zou zo'n bombardement aan cadeaus de volgende jaren toch proberen te vermijden :shifty: maar dat ben ik.

Oh daar ben ik het helemaal mee eens. We zaten nu nog in de 'oh ja dit is leuk en dat en dat' en toen werd het een hele lijst :shifty: .
Ook omdat het op het moment thuis een beetje krap is met speelgoed, voor de meeste dingen is ze inmiddels te oud of het interesseert haar niet (duplo bijvoorbeeld).
We leren het nog wel :lol: