Peuterspeelzaal oproep gekregen / komende week is het zover

mandala :lol: :lol: ff een lachje over jou stukje moeders haha. Gelukkig zijn er ook mensen die het niet boeit hoe snel en goed ze zijn hoor :angel: Gelukkig dat het opgelost is haha, zo wel wat zijn he. Hier hebben ze nu nog 3 weken vrij. Wij wonen dus in het noorden des lands.



Groot gelijk Lala. Dan kan ie nu in 1 keer vriendjes maken en zolang is het toch niet, hier 2 uur en een kwartier, bij jullie?

het staat al vast dat jullie gaan verhuizen dan?

Hier zijn vandaag de scholen weer begonnen…zuiden des lands dus :wink:



PSZ is van half 9 tot uiterlijk 12 uur…best wel lang vergeleken bij anderen. Voor mij wel handig met de schooltijden van de grotere meiden: ook al blijft het een heel gepuzzel en zal kleine man over een half jaar niet naar de PSZ kunnen omdat ik niet op de plekken (3 km vanuit elkaar) tegelijk kindjes kan halen…was het maar waar :mrgreen:



Ze is vanochtend dus geweest, en vond het super (ligt nu heerlijk op de bank TV te kijken, kleine broer slaapt). Ze heeft sowieso 3 vriendjes/vriendinnetjes weer gezien van toen ze er anderhalf jaar geleden nog naar het KDV ging, dus vreemd was het niet. Wel moet 1 meisje weer erg aan haar wennen, dus die had even vervelend tegen haar gedaan…verder er een goed gevoel bij. Alleen willen ze haar graag 3 ochtenden (ook in kader van schoolvoorbereiding) en dat vind ik veel. Ze gaat ook nog 1 dag naar opa en oma, en dan zou ze 4 ochtenden vroeg haar bed en de deur uit moeten…nog ff over denken dus.

Mandala, fijn dat ze weer vriendjes gezien heeft, wel jammer van dat ene kindje. Hoe reageerde ze hier zelf op? (lijkt me zo sneu… volgens mij ga ik het nog erg slecht krijgen… :wink: )



Sennapen, t staat al ruim een jaar te koop, dus het kan aan dr hand weleens. :wink: Basisschool zit naast die psz daar, dus ik wil 'm ook naar die school hebben. maar goed, we hebben nog ff om te verkopen. Hier is het van kwart voor 9 tot kwart over 11. Is dus best te overzien. Mijn oma woont er tegenover dus ga ik daar wel 1 ochtend heen, andere ochtend naar mn vader of schoonouders ofzo. Komt goed. :wink: (nu alleen dat achterlaten nog zien te overleven… :wink: :liar: )

Aaah Mandela leuk dat ze der vriendjes weer zag :inlove: , wel lang trouwens, betaal je daar ook extra voor dan? Mag ik vragen wat het jullie in de maand kost?



oeii lala, das wel al een tijdje, mensen willen niet zo snel meer kopen he… Al zijn wij nu wel bezig te kopen en hopelijk gaan we daar tig jaar wonen. Haha dat achterlaten komt wel goed meis, echt!!!

Met dat drakengedrag van vandaag, breng ik hem met liefde en plezier. :wink: Gister ging overigens goed, hij ging gelijk mee buiten spelen. Vrijdag hele ochtend, maar dan wel zonder ons.



Hier betalen we 42,50 voor 2 dagen delen per week.

Per ochtend 31,50 per maand…dus voor 2 ochtenden 63 euro



(niks vergeleken bij de dagopvang :wink: , die kostte per saldo 500 euro voor 2 kids…)

Ik heb met jullie meegelezen. Mijn dochter van bijna 3 gaat as maandagen mij voor de eerste keer naar de psz. Ik ben al een keer met haar op een leeg plein wezen spelen en haar naar binnen laten gluren, ze heeft nl enorme laat van wennen ergens. Ze gaat nu bijna 2 jaar wekelijks een dag naar het kdv en na 15!!! Maanden was ze gewend, had ze er redelijk plezier in. Zeno’s een echte einzelgänger, kijkt wel naar de rest maar springt er zeker biet zomaar tussen. Ze is erg verlegen en kijkt enorm de kat uit de boom. Ze kent alle Leidsters goed en zij haar, alleen andere kindjes zijn onvoorspelbaar hè ;-). dus afscheid nemen is heeeeel lang drama geweest, hele dagen niks eten en drinken daar, zomaar opeens beginnen te huilen etc. Daarom heb ik gaarkook niet al met twee jaar op de psz gedaan, was ze echt niet aan toe, grotere groepen en in verhouding minder leidsters/stagiaires voor meer persoonlijke aandacht. Ik hoop dan ook dat ze makkelijker went nu. We zullen het zien. Ik heb het haar verteld, we hebben al daar gekeken, trommeltje en beker gekocht en verteld dat het “op school” zonder mama spelen is met andere kindjes. Veel meer kan ik niet doen denk ik? We’ll see…

Hier trouwens 55 euro voor twee ochtenden van drie uurtjes

Beebie, ik heb mika ook al dagen duidelijk gemaakt dat ie naar school gaat, met kindjes gaat spelen, dat mama om boodschappen gaat, en ik hem daarna ophaal.



Vanochtend moment supreme. Naar binnen, hij ging gelijk spelen. Kus, een zwaai… en weg was ie.



Hij heeft heerlijk gespeeld, niet gehuild, zn fruit en drinken op (dat moet je thuis eens proberen…). En hij wilde niet mee naar huis.



Ik heb me echt druk gemaakt om niks denk…

@beebie: succes…hoop dat het super zal gaan!



@lala: goed om te lezen…heerlijk dat hij heeft genoten :thumbup:

Beebie, hopelijk komt het allemaal goed!!



Lala, he gelukkig zeg! :inlove: Hier moet ik er over 2.5 week aan geloven.



Hier voor 2 keer 51 euro, is inkomensgebonden :roll: en aangezien het niet verplicht is best wel duur, mja ik heb wel het idee dat ie het nodig heeft. Ook R. is verlegen en kat uit de boom kijkerig wat betreft andere kids, dus ik hoop dat ie wat meer pit krijgt, voor hem zelf hoor, ik hou wel van een lief en braaf kind, maar hij moet niet over zich heen laten lopen.

Nou, hier vandaag dus de eerste keer kijken/spelen en intake op de psz. Ik hoop dat ze goed uitgeslapen is zometeen, hoeven er pas 11 uur te zijn gelukkig. Haar nieuwe sprookjesboom roodkapje broodtrommeltje vindt ze geweldig, drakenbeker mee in woezel en pip tasje…



Sennapen, hier een wolf in schaapskleren. Op nieuw terrein, bij vreemde mensen en kindjes echt heel terughoudend, maar verder een kleine draak ;). Soms heel handig maar ze heeft er ook best last van volgens mij. Ik ben dus benieuwd hoe groot de groep zal zijn en hopelijk niet teveel van die drammerige typetjes erin. Ze gaat ook echt om ermee om te leren gaan en functioneren in een (andere) grotere groep. Van mij hoeft het niet zo nodig, maar ze heeft het denk ik wel nodig.



Lala, wat fijn dat hij zomaar meteen ging spelen joh! Dat doet de mijne tot nu toe nog nooit, zelf op eigen terrein met twee kindjes uit de straat hoeft ze er zo’n beetje niks van te weten. Gaat ze op de tuinbank zitten raar doen met tong gek in haar mond (nieuw, deed eerst altijd vinger in haar mond van verlegenheid) en zitten kijken daar. Meedoen binnen een half uur, ho maar ;-). En die buurkids maar spelen in de klimtoren met glijbaan. Alleen met grotere kindjes zoals neefje van bijna 7 gaat het eigenlijk beter. Groot leeftijdsverschil en die houden enigszins rekening met haar natuurlijk.

Ik noem het gedrag altijd een beetje “a-sociaal”. Het trekt vast wel bij, maar liever vandaag dan morgen. Het is nl. Wel iets beter dan een jaar terug, ze loopt tegenwoordig ook voor me uit in de supermarkt, wat ze ook nooit durfde. Is jouw ventje ook zo erg Sennapen?

Beebie hoe heeft ze her gehad, viel het mee of tegen?



Nee roan wordt juist heel stil en verlegen van andere kindjes, weet niet zo goed wat ie ermee aan moet, kat uit de boom kijkerig, maar als ie ziet sat het goed is, duurt een tijdje gaa ie wel mee spelen. Hij moet een soort veilig gevoel krijgen denk ik.



Vind dat voor hemzelf wel eens vervelend, ik wil ook niet dat ie ver zich heen laat lopen, hij mag er ook zijn, maar als er andere kindjes zijn valt ie eerst weg ze,aar, beetje onzichtbaar. Zal wel goedkomen toch :eh: :wink:

Sennapen, hij is al makkelijker dan mijn dochtertje denk ik. en in beide gevallen zal het vast goed komen, mijne is een pittige tante, alleen dus wel erg voorzichtig naar anderen toe. Mijne vraagt ook altijd bevestiging voor veel, als ik zeg, pak maar zoveel chips als je wil op een verjaardag, dan vraagt ze nog elk chipje of ze er nog eentje mag enz. Die bescheidenheid heeft ze niet van mij :wink:. Ze was ook nooit een “wegloper” toen ze eenmaal kon lopen, ze blijft altijd netjes in de buurt. Pas sinds “kort” loopt ze weleens voorop in een bekende supermarkt of rent ze een stukje heen en weer. Dus het kleine begin is er.



Maar we hadden dus intake om 11 uur. dan zijn de kindjes precies buiten spelen. Ze kon dus mooi de ruimte binnen goed verkennen zonder op de rest te letten. Ze rende na een paar minuten al heen en weer en dat viel me erg mee. Zelf naar buiten lopen om bij de rest te gaan spelen natuurlijk niet, 10 meter bij mama vandaan, maar dat snap ik wel. Buiten wel een hoop naar de kindjes gekeken en zelf gespeeld, op nieuwe fietsjes geklommen enzo. Ook dat viel me mee. Toen we het hek binnenkwamen begon ze naast me spontaan te duimen van verlegenheid trouwens, terwijl ze een speen-kind is haha :mrgreen:. We zijn er een uur geweest en ze laat me wel iets los, dus het viel me aardig mee.

We hadden trouwens in de ochtend nog een mooi knutselwerk gemaakt, een uitgeknipte bus met deur, zij die beplakt met veeeel lijm en stukjes vilt, helemaal trots op. Dat hielp ook wel om dat te doen en mee te nemen naar school, en trots maar verlegen aan de nieuwe juf gegeven. En natuurlijk ook leuk: 1 van de 2 juffen heet Kitty, net als Hello Kitty, wat wil je nog meer :lol:.

Donderdag weer. Dan wegbrengen met mijn zoontje erbij, dus ik hoop dat hij genoeg meewerkt zodat het loopt zoals ik op de juiste manier afscheid wil nemen van haar, want de kleinste draak die wil waarschijnlijk juist neit mee naar huis :roll:.



Jullie komende week/weken ook succes met de eerste keren psz!

Beebie fijn dat het toch meegevallen is… nu natuurlijk nog voor het “echie”. Succes alvast.



Sennapen, voor R. gaat het ook opschieten nu?



Hier issie vandaag weer geweest, ging weer super!

Fijn beebie, dat het toch wel meeviel. Hoe is het donderdag gegaan uiteindelijk?

Ja ze zijn dus wel verschillend, maar kome toch wel weer met bepaalde dingen overeen. R. laat zich dus bijvoorbeeld ook alles uit de handen pakken en gewoon slaan hoor, dan wordt ie bangig en kruipt ie mij in mijn broek. Mja hij leert thuis ook dat zulks niet mag :eh: dus snapt natuurlijk niet waarom anderen dat wel doen.



Lala, fijn zeg!! Wij moeten 3 sept. dus morgen over een week. Echt heeel erg spannend hihi :angel:

Laat je t ff weten?

Ja tuurlijk doe ik :wink:

Morgen is het zover, jeetje jongens, ik kan er wel van huilen haha van de spanning. Rootsie snapt er nog niets van :lol: , hopelijk gaat ie het fantastisch vinden en hou ik mezelf sterk :lol: :lol:

Nou toen ik wegging besefte ie het niet zo goed, maar hij hoefde niet te huilen en heb niet meer omgekeken en ben weggefietst :lol: . Ze heeft me om half 3 gebeld dat ie wel wat verdrietig was en af en toe moest huilen, ze zaten toen fruit te eten en dat ging goed en het buitenspelen ook. Hij moest nog wel wat wennen, stil en verlegen (ik dacht logisch)



Hij was wel heel blij me weer te zien, nouja het viel mij niet tegen, hij is nog zo klein om duidelijk te zeggen of ie het nou wel of niet leuk vond. Hoe dan ook woensdag weer :wink: