Peuterspeelzaal oproep gekregen / komende week is het zover

Gister dus voor Mika. Hij zou op 1 juni mogen starten, voor 4 weken, en dan na de vakantie verder. Nu ben ik 28-06 uitgerekend. Opzich is twee ochtenden “rust ;)” misschien wel even lekker, maar er verandert al zoveel in die maand voor het mannetje. Ik mag hem ook na de zomervakantie laten starten. Ik neig steeds meer daar na. Wat zouden jullie doen?





Bij Mika lag ik overigens met 34 weken plat vanwege mijn bloeddruk, en ik wil hem natuurlijk wel heel graag zelf weg kunnen brengen, dus als ik hem per 01-06 laat gaan, en ik heb het tegen die tijd weer, moet oma ofzo hem wegbrengen. (dat vind ik dus ook niks…)

Ik zou hem na de zomervakantie laten starten.

nog los van de uitgerende datum en het kleintje dat erbij komt in jullie gezin zou ik hem ‘pas’ na de zomervakantie laten starten.

Sommige kindjes hebben echt even nodig om te wennen… en dan zouden er direct 6 weken vakantie volgen… kan hij weer helemaal opnieuw wennen.

Ja nou dat ze hem nog 4 weken voor de zomervakantie laten komen vond ik ook een beetje “vreemd”, inderdaad is hij misschien net gewend, en dan gaat ie 6 weken niet…



Ik weet ook niet goed hoe ik het in de kwaamweek zou moeten doen, want manlief neemt vakantie als de kraamverzorgende weg is, en hij gaat in een ander dorp naar de psz (waar we heen verhuizen).



Denk dat we dus inderdaad maar gewoon tot half augustus wachten.

Ik zou hem dan ook pas na de zomervakantie op de psz doen. Anders is het veel te vermoeiend. En dat begrijpt de juf vast wel. Wij hadden een jongentje op de groep die een broertje kreeg en die is er toen eerst weer mee opgehouden.

Zou ook voor na de zomervakantie kiezen!

Niet alleen vanwege de gezinsuitbreiding, maar ook vanwege de zomervakantie die er al zo snel aankomt. Net gewend, dan weer vakantie!

Hi,

Hier ongeveer hetzelfde. Mijn dochter mag vanaf juni naar PSZ. Ik ben ongeveer rond deze tijd uitgerekend. Ik heb besloten haar na de vakantie te laten starten. Ik vind het veels te veel veranderingen voor haar in korte tijd.

Wij hebben inderdaad ook besloten om te wachten tot na de vakantie.

Zou ik ook gedaan hebben denk ik. Al dat brengen/halen brengt voor jou ook veel onrust met zich mee.



Laat de psz soms de incasso doorlopen tijdens de grote vakantie? Hier doen ze dat bijvoorbeeld. Het is lastiger voor ze om de incasso niet uit te laten voeren dan het door te laten lopen en verrekenen zo de prijs in de loop van het jaar. Zou dus kunnen betekenen dat je flink extra betaalt als je hem wel net voor de vakantie laat gaan.

Oh dat laatste weet ik niet. Hij gaat nu dus na de vakantie, half augustus, die maand wordt niet gefactureerd stond in de brief.

Ik zou na de zomervakantie door hoor…te drukke tijd anders voor hem.



Hier zou indy op 28 november 2011 starten, maar heb toen ook aangegeven dat ze pas half januari kwam ivm drukte (alle feestdagen en dan geboorte van dr broertje vond het wel goed!, uiteindelijk was het ook maar goed want lag 30 november al in het ziekenhuis waar ik bijna 3 wkn heb gelegen…)

@Mex wrote:

Zou ik ook gedaan hebben denk ik. Al dat brengen/halen brengt voor jou ook veel onrust met zich mee.



Laat de psz soms de incasso doorlopen tijdens de grote vakantie? Hier doen ze dat bijvoorbeeld. Het is lastiger voor ze om de incasso niet uit te laten voeren dan het door te laten lopen en verrekenen zo de prijs in de loop van het jaar. Zou dus kunnen betekenen dat je flink extra betaalt als je hem wel net voor de vakantie laat gaan.




Hier doen ze dat ook … dus als het mijn situatie was had ik hem na de vakantie laten gaan. Hier hoefden we er niet over na te denken. R is van 20 juli, dan begint hier de zomervakantie dan wordt ie 2 dus gaat ie na de zomer als we worden opgeroepen (Hier zijn niet echt wachtlijsten :))

Aanstaande dinsdag is het dan zover. Hij moet dan een half uurtje, kennismaken, mogen we bij blijven. Vanaf vrijdag is het echt zover.



Ik voel nu al een half-leeg-nest-voor-twee-halve-dagen-syndroom opkomen.



Hoe vaak ik de afgelopen weken wel niet heb gedacht, is het nog geen augustus? Als ie weer eens een peuter-puber-aanval had. Nu is het dan bijna zover, en ziet mama er vreselijk tegenop om hem achter te moeten laten. :shifty:

Hier ook al wezen oefenen met r. Ik deel deaelfde gevoelens hoor, r. Gaat vanaf maandag 3 september, vind het wel heel spannend, hopelijk voelt ie zich daar wat thuis enzo :mrgreen: :mrgreen:



Ik denk dat het er wat bijhoort haha, het loslaten kent zo zijn fases en de peuter is er 1 van haha, snapt mika her zelf al dat ie er heen moet?

Hij zegt dat ie met de kindjes gaat spelen en naar de juf moet luisteren Hihi.



ging het wennen bij r. goed? Mocht je daar bij blijven?



Tis meer t achterlaten en dat ie dr niemand kent… maar ja daar zullen we inderdaad doorheen moeten…

Komt echt goed :wink: mama’s maken zich vaak heel veel zorgen, zien veel ‘spoken’, de kids gaan gewoon lekker spelen met wat en wie ze zien en voor ze het weten is de tijd voorbij…



Hier na 3 jaar KDV a.s. maandag ook de eerste keer PSZ…ze weet het precies: nog 3 nachtjes slapen en ik mag naar ‘schooltje’ ook zal ze daar niemand (meer) kennen (ze ging er naar de dagopvang tot 2 jaar terug toen we verhuisden)…nu mag ze er terugkomen omdat in ons nieuwe dorp gewoon geen PSZ meer is…



Maar ik ken het gevoel van los moeten laten…we hebben er hier ook van 9, 11 en 13…en dan komt het loslaten pas echt ‘hard’ aan en tel je soms niet eens meer mee in hun verhalen…sluiten ze je buiten :roll:



Nogmaals…het komt echt goed… :thumbup:

Ja ik mocht daar toen bijblijven, dat was een uurtje. Ging prima, tuurlijk vond ie het eerst gek en vreemd, en ook omdat ze al in een kring zaten toen wij kwamen, maar met vrij spelen was ie meteen thuis en had meteen een soort van vriendjes, dat ze dan hetzelfde doen.

Hij wilde eigenlijk niet weer weg :shifty: :mrgreen:



Ik denk dat het voor ons moeder enger is, niet alleen om het weg brengen en achterlaten, maar ook nog omdat je nu te maken krijgt met allemaal andere moeders en ik krijg meteen zo,n kliekjesgevoel (en beter zijn gevoel) zeg maar en dat staat me altijd wat tegen, maar zal je zien dat het straks allemaal mee valt :lol:



Roan is trouwens nog niet zover dat ie begrijpt waar die heen gat hoor :lol: , hij begint nu wel elke dag meer woordjes te leren, dus hopelijk straks op de peuter helemaal beginnen met echt praten :angel:

Thanx mandala voor de positieve kijk erop. :slight_smile:



Sennapen, inderdaad die andere moeders. Gaat hier vast ook nog wat worden. Hij gaat namelijk naar de psz 18km verderop, in een dorp, (waar we heen willen verhuizen als ons huis ooit eens verkocht raakt), mijn inziens wordt daar altijd nogal vlot geklept, maar goed. :wink:



Daarbij komt ie in de groep van het kindje van mn broer, die ik al in geen jaar meer gezien heb, sinds hun scheiding, ook exschoonzus, maak er maar heksschoonzus van :wink: zal ik daar dus treffen.

Oei Lala…dat is een lastige…en 18 km verderop, poeh…



En andere moeders, :lol: wij hebben kids in alle leeftijden (1,3,9,11 en 13) en ik heb er niet veel mee, blijf meestal in de auto wachten tot de kids naar mij toe komen. De gesprekken op het schoolplein boeien me niet zo, zeker niet als het gaat over hoe goed/snel/en super hun kids zijn…



Hier nog bijna een kink in de kabel over het starten op de PSZ a.s. maandag: bij de inschrijving had ik 1 september opgegeven, omdat ze nog tot dan naar het KDV gaan. Ik kwam een paar weken terug de leidster tegen in de supermarkt en ze zei dat ze maar meteen met ingang van het nieuwe schooljaar had laten ingaan: prima. Tot ik gisteren de bevestiging kreeg: “uw kindje is welkom vanaf 3 september” duhhhhhhh?



Gebeld, niemand die het wist en de leidster/planningsdame was er niet…zag het drama hier al voor me om bijdehandje van 3 te vertellen dat ze nog 3 weken zou moeten wachten.



Totdat papa met de ukkies ging fietsen en door ons oude dorp (waar dus ook de PSZ zit) fietste en haar toevallig op een kruising tegenkwam: alles opgelost en maandag mag ze komen :inlove:

Zou het sneu vinden als ie hier naar de psz zou gaan, en dan bijv over 3 maanden weer naar een andere moet omdat we verhuizen. Maar goed, alle familie woont daar in de buurt, dus dan ga ik in de tussentijd maar koffie drinken bij hun. :wink:



Mandala jullie hebben nog zomervakantie? (weet niet of het in je profiel staat waar je vandaan komt, maar dat kan ik nu dus niet zien. :wink: ) Ook wel anders als ze al kdv gewend zijn denk ik. Is mika dus ook niet.