persona als anticonceptie

tja geen idee waar ik de vraag neer zal zetten…

hier dus maar…



gewoon iets wat ik mij afvraag, of de persona ook te gebruiken is als anticonceptie en is dat dan betrouwbaar?? Wie heeft er ervaring mee?

Ik wil de pil niet meer slikken vandaar :wink:

daar is ie juist voor bedoelt hihi



de eerste 2 maanden moet je volgens mij iets van 12 staafjes testen

omdat de persona je cyclus moet leren kennen zeg maar

daar na is het dacht iets van 5 oid



bij groen licht is het gaat u maar

en bij rood licht; hou je benen bij elkaar :lol:

ik heb er geen ervaring mee, maar denk er ook over na

puur omdat die rot hormonen zoveel slechts met me gedaan hebben

ben nu sinds me bevalling eindelijk super op schema en wil dit eigenlijk zo houden.



de persona is ook officieel voor anticonceptie he

je moet de eerste cyclus in kaart brengen door iedere dag een staafje in te brengen met je urine en daarna een aantal keer per cyclus

de persona leest dan af of je tegen een eisprong aan zit en wanneer je ei geweest is



in de veilige dagen geeft het een groen lampje aan

tijdens de onveilige/onzekere dagen geeft het een rood lampje aan



het is ook handig als je kindjes wild krijgen

want dan gebruik je hem andersom :mrgreen:



maar je cyclus moet wel een bepaalde regelmaat hebben

klopt

PERSONA dient niet te worden gebruikt door vrouwen:


  • met een cyclus, korter dan 23 dagen
  • met een cyclus, langer dan 35 dagen
  • met symptomen die op de overgang wijzen




  • kijk even op hun site

    die is echt heel duidelijk



    staat onderdeel bij; is persona geschikt voor jou

tnxx dames!

daar had ik nog niet aan gedacht om op de site te kijken…ga ik dat even doen…



ga nu heeel snel mijn bedje induiken ben moeeeee :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

kheb trouwens een hele nette cyclus van 28/29 dagen steeds, nooit gehad hahaha :thumbup: en tis eindelijk rustig nu slik de pil al net meer, maar tis zo’n gehannes op deze manier hahahaha



met de pil was het een rommeltje, soms naar 2 weken ertussen…

das wel heel lastig

ik had dat ding toen via mp gekocht.

nieuw was ie toen best wel prijzig

weet niet wat de prijs nu is

mocht je besluiten voor Persona te kiezen, ik heb er nog eentje liggen, echt weinig gebruikt, in de doos :wink:



het grote voordeel als anticonceptiemethode vind ik inderdaad dat je geen hormonen binnen krijgt en ook geen voorwerpen in je lijf zoals een spiraaltje etc. het ding moet zich op jou instellen dus in het begin moet je veel staafjes testen maar daarna schijnt dat wel mee te vallen (niet lang gebruikt dus :oops: )

nadeel vind ik dat je ‘vast zit’ aan die groene dagen. als dat net niet is wanneer je je partner ziet of wanneer het qua tijd of mood uitkomt… :silenced: :oops:

Hoe betrouwbaar is de persona ongeveer? :think:



Edit: oh zie al dat het bij het geven van borstvoeding niet geschikt is.

Helaas dus.

@Elise wrote:

Hoe betrouwbaar is de persona ongeveer? :think:



Edit: oh zie al dat het bij het geven van borstvoeding niet geschikt is.

Helaas dus.




:think: :think: idd jammer, leek me wel een ideaal ding :thumbup:

:think: maar dat betekent dus dat als je een keer allebei flink zin hebt en het is rood dat het dan niet mag? Of dan moet je alsnog een condoom gebruiken? Nou dat lijkt me nou helemaal niks :snooty: .

als persona rood aangeeft, zit je dus in je vruchtbare periode

dan is het idd slapen gaan met de handjes boven de dekens :lol: of idd condoom gebruiken

we vinden dat niet zo’n probleem eigenlijk

Maar wat nou als ie op zondag ‘rood’ aangeeft en je hebt het op zaterdag gedaan? Sommige zaadjes kunnen langer dan 48 blijven leven meen ik, hoe veilig is het dan?

er zit een soort van veiligheids marge op he

dus als hormoon wta verhoogt is zegt ie nee

en tja welk middel is 100% safe?

Is dat niet ontzettend duur?

@Sterre74 wrote:

Maar wat nou als ie op zondag ‘rood’ aangeeft en je hebt het op zaterdag gedaan? Sommige zaadjes kunnen langer dan 48 blijven leven meen ik, hoe veilig is het dan?




Zaad KAN zelfs wel een week leven, is uit onderzoek gebleken!!! (en uit ervaring kan ik er over meepraten!!! :smiley: )

in het aangeven van ‘veilig’ of ‘niet veilig’ houdt het ding rekening met de levensduur van zaadcellen. als je 'm consequent gebruikt schijnt het vrij veilig te zijn en dat geldt toch voor iedere vorm van anticonceptie :wink:



inderdaad, als ie ‘rood’ aangeeft is het niet veilig dus dan een condoom gebruiken (of niks doen)

bij ons is de persona in de kast verdwenen omdat ik het teveel gedoe vond met die staafjes om dan soms zonder condoom te kunnen vrijen. dan maar altijd mét.

dat was wel in een periode dat we niet samenwoonden dus toch al beperkte ‘momenten’ hadden

(en ik een badkamer/toilet deelde met een hoop anderen en ik me niet zo op m’n gemak voelde om met die staafjes rond te sjouwen :lol: )

als de situatie anders is, kan het denk ik een handig middel zijn.

@pluutje wrote:

@Sterre74 wrote:
Maar wat nou als ie op zondag ‘rood’ aangeeft en je hebt het op zaterdag gedaan? Sommige zaadjes kunnen langer dan 48 blijven leven meen ik, hoe veilig is het dan?




Zaad KAN zelfs wel een week leven, is uit onderzoek gebleken!!! (en uit ervaring kan ik er over meepraten!!! :smiley: )




wat ik heb begreep van de persona site houd de persona monitor daar rekening mee, dus een week bijv rood…

@hedwich wrote:

er zit een soort van veiligheids marge op he

dus als hormoon wta verhoogt is zegt ie nee

en tja welk middel is 100% safe?




ben al 37, niet meer zo vruchtbaar, ben niet bang dat ik van 1 keer onveilige sex al zwanger zou kunnen zijn, en zo ja mooi toch??