persona als anticonceptie

tja geen idee waar ik de vraag neer zal zetten…

hier dus maar…



gewoon iets wat ik mij afvraag, of de persona ook te gebruiken is als anticonceptie en is dat dan betrouwbaar?? Wie heeft er ervaring mee?

Ik wil de pil niet meer slikken vandaar :wink:

daar is ie juist voor bedoelt hihi



de eerste 2 maanden moet je volgens mij iets van 12 staafjes testen

omdat de persona je cyclus moet leren kennen zeg maar

daar na is het dacht iets van 5 oid



bij groen licht is het gaat u maar

en bij rood licht; hou je benen bij elkaar :lol:

ik heb er geen ervaring mee, maar denk er ook over na

puur omdat die rot hormonen zoveel slechts met me gedaan hebben

ben nu sinds me bevalling eindelijk super op schema en wil dit eigenlijk zo houden.



de persona is ook officieel voor anticonceptie he

je moet de eerste cyclus in kaart brengen door iedere dag een staafje in te brengen met je urine en daarna een aantal keer per cyclus

de persona leest dan af of je tegen een eisprong aan zit en wanneer je ei geweest is



in de veilige dagen geeft het een groen lampje aan

tijdens de onveilige/onzekere dagen geeft het een rood lampje aan



het is ook handig als je kindjes wild krijgen

want dan gebruik je hem andersom :mrgreen:



maar je cyclus moet wel een bepaalde regelmaat hebben

klopt

PERSONA dient niet te worden gebruikt door vrouwen:


  • met een cyclus, korter dan 23 dagen
  • met een cyclus, langer dan 35 dagen
  • met symptomen die op de overgang wijzen




  • kijk even op hun site

    die is echt heel duidelijk



    staat onderdeel bij; is persona geschikt voor jou

tnxx dames!

daar had ik nog niet aan gedacht om op de site te kijken…ga ik dat even doen…



ga nu heeel snel mijn bedje induiken ben moeeeee :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

kheb trouwens een hele nette cyclus van 28/29 dagen steeds, nooit gehad hahaha :thumbup: en tis eindelijk rustig nu slik de pil al net meer, maar tis zo’n gehannes op deze manier hahahaha