pcos wie heeft het ook ????????????

Oke bedankt. Ben benieuwd zondag. ik hoop dat ie 18 mm wordt/is.

je hoort het wel van me.

Liefs

hij zou idd zondag op 18 kunnen zitten maar goed blijft spannend ze groeien ongeveer 2mm per dag :dance:

Hoi!



Mag ik hier ook meeschrijven? Heb vorige week te horen gekregen dat ik ook PCOS heb… niet zo leuk dus… Van de week heeft mijn man zijn zwemmers ingeleverd en als dat goed is ga ik ook met clomid starten. Volgende week vrijdag krijgen we de uitslag. Ze heeft alleen mijn linker eierstok kunnen zien op de echo, rechts was niet te vinden. Daar kijkt ze volgende week dan ook weer naar. Ik ga er wel vanuit dat die er ook zit :wink: Maar misschien kan ik hier al wat vraagjes stellen (zal ze ook nog aan de gyn vragen, maar wie weet weten jullie het ook). Ik vraag me dus af, ik ga met clomid beginnen, blijven die eiblaasjes dan ook gewoon zitten? Die gaan niet vanzelf ‘weg’ dan? En kan dat geen kwaad? En met welk medicijn wordt meestal eerst de ongi opgewekt? Of verschilt dat bij iedereen?



Nou bedankt alvast en zodra ik aan de Clomid ga beginnen zal ik het andere topic opzoeken :slight_smile:

mom welkom hier het is idd altijd een klap die je krijgt als je hoort dat je pco hebt hoop dat je man zijn zwemmers wel goed zijn dat is dan in ieder geval al een zorg minder

je menstruatie word opgewekt met priomolut of provera(is hetzelfde)

clomid heb ik altijdveel bijwerkingen van gehad maar goed dat hoeft natuurlijk niet

eiblaasjes kunnen wel weg gaan maar dat is niet normaal (heb er ook geen ervaring mee)



succes meid en schrijf hier maar lekker van je af

Thanks Roosje!



Van die eiblaasjes vraag ik volgende week nog wel aan de gyn. Komt goed, ga gewoon weer een vragenlijstje maken :slight_smile:

hoi mom2b,



Welkom hier. Ik heb in Januari te horen gekregen dat ik pco heb. Het s idd een klap in je gezicht als je dat te horen krijgt. Ik ben nu met mijn derde ronde bezig. Ik zit nu op 150 mg clomid en mag morgen 12 april weer naar de gyn voor fm. Had een eitje van 12 mm. We zien het allemaal. Positief blijven.



Mijn vriend heeft zijn zwemmers nog niet hoeven inleveren. Ik mocht gelijk starten met clomid. Dat komt ws omdat ik nog geen eisprong heb gehad ofzo, ik weet het niet.



spreek jullie zondag wel weer even.

Liefs wen

Spannend Wendy, ik hoop voor je dat het goed gegroeid is!



Mijn gyn zei dat we voor de zekerheid mijn man’s zwemmers na moesten kijken omdat als die niet goed zijn (of niet genoeg) dat we dan gelijk met IUI gaan starten. Hoop het niet natuurlijk, want het wordt dan steeds minder op de natuurlijke manier, iets wat mijn man nogal moeilijk vind. Maar we gaan er gewoon vanuit dat bij hem alles goed is en dat ik ook gelijk met Clomid mag starten. Ik heb ook geen eisprong, althans niet meer sinds een half jaar ofzo. Maar vooralsnog blijf ik positief en gaan we er helemaal voor.



Ik hou morgen dit topic in de gaten!

een zaadtest kan nooit geen kwaad en eigenlijks zou je het 2 of 3 keer moeten doen want de ene keer kan het wel goed zijn en andere keer een stuk minder

@roosje83 wrote:

een zaadtest kan nooit geen kwaad en eigenlijks zou je het 2 of 3 keer moeten doen want de ene keer kan het wel goed zijn en andere keer een stuk minder




Nee precies, vond het ook wel een goed idee. Maar ik hoop voor hem dat het bij deze ene keer blijft, want ohohoh wat had hij er moeite mee :wink: , kan me wel wat bij voorstellen hoor!! En het is idd een moment opname…Is het bij jouw man gecontroleerd Roosje?

leuk is het idd nooit voor de mannen mijn vriend heeft het nu 3 x ingeleverd omdat er nog al een vershcil in zat tussen 2 keren dus voor de zekerheid nog een keer gedaan en het is helemaal goed gelukkig

Hoi Meiden. Ik ben heeeeel vrolijk.

Ben vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en kreeg goed nieuws. Eitje was donderdag 12mm en vanmorgen was hij al 22mm. Dus hij is al snel gegroeid.

Hij vertelde mij dat ik over 2 a 3 dagen mijn eisprong zou krijgen, en dat ik voorlopig het eerste half jaar niet terug hoef te komen. Heb een receptje meegekregen voor clomid. En als ik nou ongesteld wordt(wat ik niet hoop) dan mag ik op eigen houtje beginnen met Clomid. Ik hoef dan niet eerst naar de gyn. Mocht ik niet ongesteld worden en geen eisprong hebben gehad, dan moet ik weer aan de bel trekken.

Ik zit nu dus op het wachtbankje. En ik moet maar veel klussen:):):slight_smile:

Jullie horen nog wel van me.



Heel veel liefs

wat goed zeg alleen snap ik 1 ding niet :think: waarom krijg je geen pregnyl injectie voor de eisprong dan weet je precies wanneer je de eisprong krijgt

en waarom moet je pas na een half jaar terug komen ik moest elke maand langs komen :think: (vond ik ook een fijne gedachte)

@roosje83 wrote:

wat goed zeg alleen snap ik 1 ding niet :think: waarom krijg je geen pregnyl injectie voor de eisprong dan weet je precies wanneer je de eisprong krijgt

en waarom moet je pas na een half jaar terug komen ik moest elke maand langs komen :think: (vond ik ook een fijne gedachte)




Dat beleid verschilt per zkh roosje.

Ik zou ook follikelstimulerend hormoon gaan slikken.

(Werd toen zwanger voordat ik het zou gaan slikken)

Ik moest dan alleen mn 1e cyclus fm’s laten doen en daarna mocht ik het ook een half jaar gaan proberen.

Dit zkh schrijft dan femara voor.

Mijn gyn heeft zich gepromoveerd op pco en ook verder onderzoek gedaan hoe het nu kan dat je dat hebt.

Hoi meiden,

Ik mag een half jaar weg blijven omdat ik goed reageer op clomid 150 mg. En mocht ik niet ongesteld worden en ook niet zwanger zijn, dan moet ik weer contact met hem opnemen.

Het verschild idd per ziekenhuis.

Ik vindt het aan de ene kant wel fijn dat ik niet meer terug hoef, maar aan de andre kant vind ik het ook wel jammer. Je had toch altijd even controle, en dan weet je hoe ver je er voor staat, en of alles goed gaat.

Nu maar afwachten tot ik mijn eisprong krijg.

Laat het wel weten hoe het allemaal verloopt.

Liefs

Wendy: wat goed zeg dat je eitje zo gegroeid is!!! Succes met klussen :thumbup:



Mijn gyn heeft ook gezegd wanneer ik een eisprong krijg bij clomid (nog afwachten bij welke dosering dat zal zijn) dat ik dan ook een half jaar weg mag blijven.

hmm zal dan wel het beleid zijn van het zkh ben blij dat ik elke maand toch heen kan voor controle(soms wel meerdere malen per week)

het is een gedoe elke keer regelen met me werk etc 30 km op en neer rijden maar goed dan weet je wel waar je aan toe bent vind ik en dat vind ik wel een lekker idee



zou me niet rustig voelen als ik maar wat slik en daarna op de gok maar klus en denk dat ik dan me ei heb :silenced:



maar goed zolang je het niet erg vind is er niks aan de hand lijkt me



fijne maandag nog :-*

@roosje83 wrote:

zou me niet rustig voelen als ik maar wat slik en daarna op de gok maar klus en denk dat ik dan me ei heb :silenced:



maar goed zolang je het niet erg vind is er niks aan de hand lijkt me




Die keus is ook niet aan mij, dit beslist de gyn. Ze vertelde mij dat ze dan best goed kunnen uitrekenen wanneer ik een eisprong zou hebben (en anders gebruik ik ovu testen :wink: ). Kijk als je een eisprong krijgt (wat ze natuurlijk eerst controleren) dan word je als het goed is ook ongi. Ze zei ook dat als ik dan niet ongi zou worden dat ik dan gelijk weer terug moet komen. Op zich heb ik er geen probleem mee om zo lang weg te mogen blijven, dan heb ik nog een beetje het idee dat het op een soort van natuurlijke wijze gegaan is zeg maar…mocht ik zwanger worden. Maar goed eerst vrijdag afwachten.



Oh ja ik had toch ergens gelezen dat je afgelopen vrijdag eerst bloed moest laten prikken? En dat je daarna pas weer Primolut mocht gebruiken? Ik heb niet meer zoveel op het forum gekeken, ben ziek :thumbdown: maar hoe is het gegaan??

me test was negatief maar was ook wel te verwachten

ik ben nu idd aan de primolut om de ongi op te wekken nog 5 dagen maar goed zijn zomaar weer een paar weken verder

en dan begint het weer van vooraf aan :roll:

Hoi Meiden,

Kijk hier is naar -->http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php?interface=0 Wat denken jullie? Ik ben namelijk zondag op cd17 bij de gyn. geweest en toen was mijn ei 22 mm. hij zou dinsdag of woensdag pas springen volgens de gyn. Zou het kunnen zijn dat hij die zelfde dag nog is gesprongen??? Ik heb namelijk niks gemerkt, maar mijn temp gaat wel omhoog.

Ben nu heel erg onzeker. En baal ervan dat hij mij niet een keertje hefet terug laten komen. Je voelt je nu zo onzeker, en bang dat het eitje niet springt.

Ik hoor het wel van jullie.

Heel veel liefs.

als die 22mm was dan is die vast wel gesprongen maar wanneer geen idee ik temp niet met pco is tempen niet altijd even goed