passieve luie mama

Kennen jullie dat?



Ik heb vandaag een ontzettende luie mama bui.

Gelukkig niet vaak, maar soms komt die voor.

Dan heb ik geen zin om “leuk” te doen met de kids, dan wil ik niets behalve computeren en lezen.

Dan ben ik lui, zet ze aan iets waarvan ik weet dat ze er wel even zoet mee zijn, laat ze een beetje darren enz.

Ze moeten dan zeker 15 minuten langer wachten voor ik bv drinken inschenk, dan zucht ik als Aniek naar de wc moet en ik haar broek los moet maken en dan scheep ik ze af met een koekje als ze vragen om iets te eten (en dan morgen weer roepen dat koekjes geen eten zijn :shifty: :oops: )

Nouja, zoals gezegd… ik heb zelden zo een bui, 2 a 3 x per jaar max… maar vandaag dus wel en mooi dat ik mezelf er dus nu mee heb he…



Want als ik zo ben dan let ik dus minder goed op en nu is het helemaal een gevalletje stond erbij en keek ernaar want ik lag notabene naaaast de salontafel op de bank mijn boek te lezen.

Aniek en Peter hadden me gevraagd, nouja zo ongeveer gesmeekt of ze mochten kleien… Peter zegt nog "ahhh toee, ik blijf echt boven tafel… echt echt waar :angel: "

Whahahha en terwijl ik die donderstraal langer dan vandaag ken, zei mijn luie mama ik vandaag “nouja vooruit” en dus ging het tweetal aan het kleien, mama op de bank, heerlijk toegeven aan haar “vandaag heb ik gewoon even geen zin om de primamama te zijn die ik elke dag moet zijn”



In mijn ooghoek zie ik van alles, maar het dringt niet door… totdat ik opsta om Michel een fles te geven en zie tot mijn afschuw…mijn groene kleed onder de vastgeplakte blauw klei zitten :wall: :wall:



Heb mezelf net maar eens een flinke reprimande gegeven, eigen schuld, dikke bult, niener niener niener, told you so enz.



Peet kan er weinig aan doen, die is pas 3, laten we wel wezen, maar oh wat voel ik me dom vandaag :shifty: :lol:

Es kijken hoe Ruud het vind als ik vraag om een nieuw kleed en hij vraagt hoezo en ik moet zeggen… tja… ik was even mama-non-actief, zag het gebeuren, drong niet door, greep niet in want ik had een luie lakse mamadag…



anyway… ben ik de enige die soms zo een bui heeft? :shifty:

Let’s shake hands… Ik sluit me aan bij je club.





Nee, je bent niet de enige.

Als ik niet veel op de agenda heb staan dan word ik ook echt lui.



Heb uiteraard enorm slaapgebrek, en zolang ik bezig blijf gaat alles oke (behalve dat ik rond 15.00 uur aan het vechten ben om mijn ogen open te houden tijdens het voeden), maar als ik ook maar even niks hoef te doen, dan sta ik al moe op.

Komt ook echt niks uit handen dan het hoognodige.



En dat heb ik ook wel nodig hoor, anders komt de man met de hamer wel…

sorry, moet wel heel erg om je verhaal lachen :lol: :lol: Ik heb ook wel eens zo’n dag hoor. Maar jij hebt toevallig de pech dat er zoiets vervelends gebeurd als klei in je kleed 8) maar lollig is het wel.



Ben benieuwd wat Ruud zegt?

Ik herken ook het knopen-los-maken verhaal.



Robin heeft van die broeken met zo’n clipje, en dat kan hij zelf, maar sommige knopen lukken nog niet goed.



Als ik dan net even lekker zit, en hij weer naar de wc moet, en ik zijn knoop moet los maken, dan heb ik soms ook de neiging om te zeggen, hou het maar lekker op… Heb even geen zin…



Maarja, als mama heb je nu ook eenmaal je plichten. :angel:

Nee hoor, ik heb ook wel eens zo’n bui. Dan zet ik ze voor de tv en als ze vragen of ze nog een aflevering mogen kijken zeg ik ja, en daarna zeg ik nog een keer ja, en heel soms kan ik daarna nóg een keer ja zeggen :oops: :mrgreen:



Vandaag is het ook wel van dat weer om niks te doen. Het is dat ik de kinderen naar school/psz en turnen moet brengen/halen anders was het een heuse pyjamadag :oops: Ik heb wel puingeruimd in kamer en keuken en een was in de wasmachine gegooid. Verder weinig productief vandaag…

Oja, wil iemand me een schop geven?



Het is verschoon- en voedertijd… 8)

Heb Ruud gemaild, denk, bereid hem even voor…



Zijn antwoord… “tja, dat word boenen meis, ga in dit kot geen nieuw kleed voor je kopen”



arrgggg :doh: Heb ik zooooo’n zin aan :liar:



Heb overigens wel mijn beweging gehad hoor, ben helemaal van huis naar school gelopen (30 minuten, zeker!) en weer terug.

Wel de band van de fietskar lek gelopen, dus heeft Ruud wat te plakken t weekend… 8)

Maar verder, verder ben ik een luie drol vandaag :lol:

Oht herken ik ook.



Maar tegelijkertijd voel ik me dan ook schuldig dat ik en niets aan het huishouden doe en ook Jesse niet echt vermaak.

Vandaag is inderdaad ook zo,n dag ik probeer wel steeds weer maar ik kom er niet toe haha. Als J straks wakker is dan maar es even actief met hem spelen en even een boodschap doen. En… zorgen dat ik het eten op tijd klaar heb.

Héél herkenbaar…ben niet achter de pc weg te slaan.

Ik ben ook aan de leg dus waarschijnlijk komt het daardor :roll:

ohja… het eten ja :shifty:



Denk dat het voor de kids maar een broodje word :oops:

Verder staat mijn afwas er nog, staat de stofzuiger midden in de kamer met de stekker er nog in en bedenk nog maar wat slordigheidjes :shifty:



Heb flink geboend, de overduidelijke klei is er uit, maar nu heb ik 2 vlekken die petrolkleurig zijn… blauw met groen gemengd dus… fijn, heeel fijn :doh: Dat word een rondje kliko ben ik bang, als we straks gaan verhuizen, alweeeeeeeeeeeeeeeer. :mrgreen:

Eten word makkelijk…we gaan gourmetten bij vrienden…

Lekker hangen in een stoel, beeb een stuk stokbrood in haar handen en Ryan laten klooien met pannekoekenbeslag…komt me écht niet verkeerd uit.



Zou het in het weer zitten trouwens?

Ken ik en heb het vandaag ook…ZOu het in de lucht zitten?? :think:



Ze zitten nu Peter Pan te kijken en daarvoor was het Lion King :oops:



Eten is makkelijk, heb kip die 2 uur moet smoren dus dat staat nu op. Rijst erbij en klaar…Maar er komt NIETS uit mijn handen…Daarnet was het echt een zooi, overal speelgoed, autotjes en treintjes overal en de spaarpot geplunderd…



Heb samen met hen opgeruimd maar ik deed het minste…



Mic.ah heeft daarnet ook een uurtje gelegen en zei tegen Mat.eo dat het mama-tijd was. Ik ben op de bank gaan liggen en in slaap gedut. Werd natuurlijk steeds wakker maar was het liefste uren blijven liggen…



Erg he…

@Mellie wrote:





Zou het in het weer zitten trouwens?




Hahaha :wink:

Het zít in het weer :roll: .

Mischa heeft net wel 3x Engy Bengy gekeken :oops: …maham…ik wil nog een keer: goed lievert :oops:

Dat ben ik eigenlijk al de laatste 3 maanden :thumbdown: :roll: :oops: :oops:

Het weer! Dat kan niet anders…



Ik ben vandaag al net zo erg…! :shifty:

Heel herkenbaar.

Ava heeft een poep-luier en ze zit bij mij op schoot. Dus ik zeg “Babe…nappy full, do your thing” en hou Ava dan op arm-afstand van me af. Si is nog zo makkelijk, die pakt Ava aan en doet de luier business.



Noah met bedtijd. “Can you read me a story?” Waarop ik geeuwend zeg “Go read your Where is Wally book”.



Als Si en ik even niet weten hoe Noah bezig te houden, wordt hij voor de PS geparkeerd en zit dan rustig urenlang Indiana Jones te spelen.



Sorry hoor…maar ik ken geen enkele ouder die 24/7, 52 weken per jaar de perfecte ouder is! (Of ik oek niet hard genoeg…)

Zo zit Ryan al sinds de ochtend aan de Gaystation :oops:

hier ook zo’n dag :oops: Noud is al uuuuuuuuuren aan het knutselen voor sinterklaas :inlove: en marlot dreutelt lekker alleen rond… Werd ik net ook nog boos dat ze zo’n rommel maakten :oops:

@Mellie wrote:

Zo zit Ryan al sinds de ochtend aan de Gaystation :oops:




Prima toch!



Ach, Noah speelt ook wel eens uren op zijn leerzame Leapfrog, dus het schakelt elkaar lekker uit.

Morgen zijn we allemaal weer actief Moeder van het Jaar! :shifty: