Paspoort aanvragen

Wij gaan waarschijnlijk (niet zeker…) naar Portugal volgend jaar.

Dan moet Riley dus ook in mijn paspoort… (die ik nog niet heb.)

Maar als ik een paspoort ga aanvragen moet hij meteen bji geschreven worden of kan dat ook later?

hoeft niet direct maar dat is wel goedkoper :wink:

Kan meteen maar ook later worden bijgeschreven…



kijk anders even op de site van de gemeente waarin je woont, daar worden dit soort vaak goed uitlegd :wink:

dit zijn de prijzen bij ons



•Paspoort: € 47,45.

•Identiteitskaart: € 31,25

•Bijschrijving per kind: € 8,20

•Bijschrijving per kind achteraf: € 19,20

Bij ons is ID veel duurder dan bij jullie.

Paspoort is 2 euro duurder.



Hmm, ik zie het wel, ga maandag meteen heen (na de fotos.) moet toch ID is verlopen.

Een idkaart is bij ons gewoon 10 euro duurder! :shock: Wat een verschil van gemeente zeg!

Ik heb toevallig voor vanmiddag een afspraak gemaakt voor een nieuw paspoort. Nu wilde ik Noud er bij ons in laten schrijven (mijn man moet ook een nieuw paspoort). De mevrouw van de gemeente vertelde me dat per 1-1-2012 ook alle kinderen een eigen identiteitsbewijs moeten hebben. Je kan hem er dus bij laten schrijven maar per 2012 geldt dat niet meer.

is het ook niet zo dat ze tegen die tijd. Kinderen tot 14jaar gratis een id krijgen :think: Of heb ik dat niet goed? :eh: :think:

@mariska89 wrote:

is het ook niet zo dat ze tegen die tijd. Kinderen tot 14jaar gratis een id krijgen :think: Of heb ik dat niet goed? :eh: :think:




Volgens mij ook idd :think:

Ja das wel wat, maar mijn vriend heeft geen paspoort en legitimatie is nog lang niet verlopen… (2012)…

@marloes vip wrote:

Let er wel op dat je kindje in beide paspoorten staat ingeschreven. Mocht er anders met jou iets gebeuren in het buitenland dan kan je partner je kindje(s) niet mee naar huis nemen als ze niet ook bij hem ingeschreven staan. Hiervoor werden wij gewaarschuwd op het gemeentehuis.




Hoi,



Ik moet binnekort ook een nieuw paspoort, dit is mijn niet verteld over wat mamamaartje verteld ook niet, is ook geldklopperij dan nietwaar :think:





Maar bedankt voor te tips, dan laat ik haar bij mij en mijn man bijschrijven, thanks voor de tips :thumbup:

@mamaartje wrote:

Ik heb toevallig voor vanmiddag een afspraak gemaakt voor een nieuw paspoort. Nu wilde ik Noud er bij ons in laten schrijven (mijn man moet ook een nieuw paspoort). De mevrouw van de gemeente vertelde me dat per 1-1-2012 ook alle kinderen een eigen identiteitsbewijs moeten hebben. Je kan hem er dus bij laten schrijven maar per 2012 geldt dat niet meer.




Kun je bij jullie een afspraak hiervoor maken ? Wat luxe! Bij ons moet je flink in de rij en voor kinderen is er geen speelgoed want dat mag niet van de architect :wall:

@marloes vip wrote:

Dan is het in jou geval misschien voordeliger om voor je kleine een eigen id-kaart te laten maken en voor jezelf ook! Vind ik ook makkelijker meenemen als een paspoort.




Precies ik heb het ook zo bij beide kindjes om die resen gedaan.

Gewoon allebei hun eigen ID :thumbup:

En nog 2 belangrijke zaken :


  • Je moet al je kinderen meenemen naar het gemeenteuis en je man ook, tenzij hij een machtigingsformulier heeft ingevuld. Ook bij het ophalen van de paspoorten moet iedereen weer mee.


  • En houd rekening met de kosten van een pasfoto. Bij ons in de buurt moesten we 13,99 per setje betalen en dat dus 4 keer. Zijn ze helemaal gek geworden! Ik heb de fotograaf uitgelachen en ben de winkel uitgelopen. 14 euro voor een stel chagrijnige foto’s wat hun geen drol kost!

Ik heb net even gebeld naar het gemeentehuis. Ze vertelde mij het volgende:



Als je getrouwd bent hebben beiden de voogdij. Mocht er iets gebeuren met degene bij wie de kids in het paspoort staan, dan kan de ander de kinderen gewoon mee naar huis nemen vanuit het buitenland.



Dus ik ga geen 50 euro extra betalen om de jongens ook bij mijn man in zijn paspoort te laten zetten.



Best handig hoor, KoK :angel: :mrgreen:

@~Judith~ wrote:

Ik heb net even gebeld naar het gemeentehuis. Ze vertelde mij het volgende:



Als je getrouwd bent hebben beiden de voogdij. Mocht er iets gebeuren met degene bij wie de kids in het paspoort staan, dan kan de ander de kinderen gewoon mee naar huis nemen vanuit het buitenland.



Dus ik ga geen 50 euro extra betalen om de jongens ook bij mijn man in zijn paspoort te laten zetten.



Best handig hoor, KoK :angel: :mrgreen:




Hoi,



O, daN HOEFT dat bij ons ook niet wij zijn getrouwd :dance:

thanks :thumbup:

@melanie wrote:

@~Judith~ wrote:
Ik heb net even gebeld naar het gemeentehuis. Ze vertelde mij het volgende:



Als je getrouwd bent hebben beiden de voogdij. Mocht er iets gebeuren met degene bij wie de kids in het paspoort staan, dan kan de ander de kinderen gewoon mee naar huis nemen vanuit het buitenland.



Dus ik ga geen 50 euro extra betalen om de jongens ook bij mijn man in zijn paspoort te laten zetten.



Best handig hoor, KoK :angel: :mrgreen:




Hoi,



O, daN HOEFT dat bij ons ook niet wij zijn getrouwd :dance:

thanks :thumbup:




Dat zal op zich inderdaad wel kloppen maar wij hebben er dus voor gekozen om ze wel ieder een eigen id te geven omdat mocht er iets gebeuren met 1 van ons of met beide (tja kan ook nog helaas) dan kunnen familieleden of vrienden de meiden mee nemen omdat ze ieder hun eigen id hebben. Dat geeft toch meer ruimte dan dat alleen je partner of jijzelf de kinderen mee kunt nemen.

@~Judith~ wrote:

Ik heb net even gebeld naar het gemeentehuis. Ze vertelde mij het volgende:



Als je getrouwd bent hebben beiden de voogdij. Mocht er iets gebeuren met degene bij wie de kids in het paspoort staan, dan kan de ander de kinderen gewoon mee naar huis nemen vanuit het buitenland.



Dus ik ga geen 50 euro extra betalen om de jongens ook bij mijn man in zijn paspoort te laten zetten.



Best handig hoor, KoK :angel: :mrgreen:




Is toch ook vreemd :think: ik vroeg dit net hier in nijmegen en zij zeiden dat niet klopte. Dat het niet uitmaakt of je getrouwd bent of niet, als een kind mee de grens over gaat moet het een geldig legitimatie hebben. En dat is alleen het paspoort waar hij/zij bij ingeschreven staat. Volgens deze medewerker mag het kind bijvoorbeeld ook alleen maar vliegen als de volwassenen waar het bij ingeschreven is er ook bij is…

@Karin2 wrote:

En nog 2 belangrijke zaken :


  • Je moet al je kinderen meenemen naar het gemeenteuis en je man ook, tenzij hij een machtigingsformulier heeft ingevuld. Ook bij het ophalen van de paspoorten moet iedereen weer mee.


  • En houd rekening met de kosten van een pasfoto. Bij ons in de buurt moesten we 13,99 per setje betalen en dat dus 4 keer. Zijn ze helemaal gek geworden! Ik heb de fotograaf uitgelachen en ben de winkel uitgelopen. 14 euro voor een stel chagrijnige foto’s wat hun geen drol kost!




14 euro :shock:



bij ons kost dat 8 euro

Hier 5! :mrgreen:



Heb besloten eerst zelf paspoort aan te vragen, en Riley later bij te schrijven.



Nu nog kijken of ik een afspraak moet maken of daar zo heen kan?