pasgeborene zwaar verkouden

Titel zegt het al… Djanel is echt zwaar verkouden en ik vind het zo zielig en eerlijk gezegd ook best eng. Kan ik iets doen om het draagzamer te maken voor hem? Hij heeft geen koorts…

snot wegzuigen met een pompje en als hij in bad gaat zet er dan even een kommetje rinocaps naast , juul was ook snotverkouden in haar tweede week en dit gaf toch wat verlichting…

Rinocaps zijn die groene capsules toch?

Waar haal ik dat pompje?

Bedankt voor je antwoord!

Hieke was ook voor het eerst flink verkouden met 14 dagen… hier mijn trucendoos :wink:

Ui op de slaapkamer!

Bedje hoofdeinde beetje omhoog zetten

Sprayen met zoutoplossing

Stomen in de douche, elke 6 uur minimaal 10 minuten. (advies van ha) Dus douche aan heel heet en met Djanel in de ruimte gaan zitten om zo te stomen. Dit doodt het virus, zo is het sneller over. Het lucht ook lekker op, merk ik zelf ook.

Weet niet of LUUF al mag zo jong… even navragen bij ha of apotheek.

Pompje werd ons afgeraden omdat je zo de slijmvliezen prikkelt en de slijnvorming alleen maar toeneemt.

Rhinocaps lijken mij erg heftig, daar krijg ik het zelf nog spaansbenauwd van.

En als je het niet vertrouwd, gewoon de ha even bellen.

Sterkte,

Bedankt voor de tips, ik ga zeker dat stomen proberen want dat lijkt me wel effectief :thumbup:

ik heb even mee gelezen hier is lindsay namelijk ook verkouden

maar niet echtlos zittend snot dus dat pompje hiel bij mij niet maar hie rga ikook het stomen proberen

lijkt wel een standaard kwaaltje he pasgeborne verkouden hoor iedereen erover… niet zo gek natuurlijk met ons hollands weer

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, en hebben gemerkt dat een ui echt hielp toen! Ook het bedje hebben we iets omhoog gezet, 2 boeken onder de pootjes.

Sterkte met hem!

Oh over die ui… wel opengesneden, anders werkt het niet. Ik deed dat in 4 stukken. Wel dom van mij om dat er niet bij te zetten… :doh:

haha de rinicapsmoet je ook niet onder hun neus drukken hoor :mrgreen: maar gewoon een bakje heet water en dan zo’n groenig snotje erin :wink: en een metertje afstand neerzetten zodat de menthol die vrijkomt de boel goed losmaakt, en DAN even met het pompje de boel leeghalen(pompjes zijn gewoon bij de drogist te halen)

@jacsansil wrote:

haha de rinicapsmoet je ook niet onder hun neus drukken hoor :mrgreen:
:mrgreen:

Dat snap ik, maar mij staan de tranen al in de ogen als bij wijze van spreken het doosje nog dichtzit. Lijkt me niet echt lekker voor een kindje van amper 3 weken. :shifty:

Jullie zijn kanjers! Ik ga hier gelijk mee aan de slag :-*

Ik ga zo even dat pompje kopen maar hoe noemen ze dat? Dalijk sta ik daar en dan vraag ik dus naar een pompje om het snot uit mn zoon zn neus te zuigen :roll: :mrgreen:

Neuspompje

Dankje meid!!!

Als alternatief voor de (te sterke) Rhinocaps kun je ook de etherische olie van de Eucalyptus radiata nemen. Wel die van de radiata en niet van de globulus! Deze is geschikt voor (heel kleine) kindjes; 1 druppeltje in een bakje heet water in de kamer is al voldoende.

meis ik wil je sterkte wensen met je kleine mannetje :hug:

alle tips zijn al gegeven :thumbup:

ik zou wel voorzichtig zijn met zo’n pompje… ze kunnen er ook bloedneuzen van krijgen.

bij zware verkoudheid goed in de gaten houden, ook kijken of het gebied onder de ribben naar binnen trekt bij ademhaling, als dat t geval is hebben ze t vaak echt benauwd. Zeker nu RS seizoen weer begonnen is met een pasgeboren dus goed in de gaten houden.

Sterkte!

Wat is RS seizoen?

@Carenza wrote:

Wat is RS seizoen?

Hier staat info over RS http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/kinderziekten/art_kinderziekten_RS-virus.asp

rond deze tijd liggen er vaak weer veel kindjes hiermee in t ziekenhuis. Niet omdat t altijd ernstig is, maar puur om kindjes te helpen om t iets minder benauwd te hebben. veel gevaarlijker is t voor kindjes uit risicogroepen, bijv prematuren

Ik heb gekeken naar zijn ribben (hoe hij ademt) maar dat ziet er allemaal normaal uit. Ik heb vanmiddag dat pompje gehaald, net een ui in vier stukken gesneden :cry: :cry: en ik heb een uurtje terug 10 minuten met hem in de douche gestaan, even gestoomd.

Ik had daarbij al het idee dat het wat verlichting gaf. Dat pompje heeft al veel troep uit zijn neusje gehaald en nu maar hopen dat alles bij elkaar wat verlichting geeft.

In ieder geval bedankt :-*