pasgeborene zwaar verkouden

ow wat zielig is dat he… hoop dat het helpt!

Je geeft toch borstvoeding??? Het beste middel dat er is bij verkoudheid!!! Btje in t neusje spuiten (ok… klinkt makkelijker dan het is…) Oogjes die ontstoken zijn, zijn binnen no time weer gewoon na een aantal keer bv erin… Dat was het enige wat ik bij Ymke deed aan verkoudheid op die leeftijd en dat werkte als een trein!!!

idd bv is erg makkelijk ervoor…

Maar ik ben ook erg fan van de darobuisjes met fysiologische zoutoplossing.

Daar spoel je de neusholte mee en dat werkt bij mijnn kids beter dan de spray…

Celies krijgt dat altijd bij snot en dan is het binnen no time weg!

Stomen is idd ook :thumbup: en ui ook :thumbup:

Babyluuf op het borstje is ook goed spul :thumbup:

Sterkte…zielig hoor zo klein :frowning: Had mijn meisje ook…tja haar grote broer kwam thuis met snot en daar doe je niets aan…

Even over die rinocaps, je mag bij kinderen onder de 2 jaar nooit producten gebruiken met menthol. Zulke kleintjes kunnen van menthol juist benauwd worden!

Sterkte met je mannetje :-*

Die rinocaps heb ik ook niet gehaald. Ik had gister een ui in vieren gesneden, ff met hem in de stomende douche gestaan en dat neuspompje gebruikt maar het klinkt nu al heel wat beter.

Hij is nog wel verkouden maar niet zo erg als gister :thumbup:

Dus bedankt voor alle tips…

Trouwens ik wist wel dat bv tegen die ontstoken/vieze oogjes werkte maar niet tegen verkoudheid. Weer iets geleerd 8) 8)

veel sterkte ermee… je kan je soms zo rot voelen he als je niet echt veel voor je kleintje kunt doen behalve er voor hem te zijn…

ik hoop dat hij zich sneller beter voelt! Veel beterschap!

TaMa, fijn dat je kindje zich beter lijkt te voelen! Voor jou komt mijn tip dan ook vast als mosterd na de maaltijd, maar zet m toch even neer omdat ik in dit topic lees dat dat pompje het babyneusje kan beschadigen.

Misschien een vieze tip (ik heb m wel van een mede KoKmoeder) als je je kleintje meeneemt de douche in (bijv hij/zij in de MC terwijl jij douched) dan kun je bijv ook zelf de neusgaatjes uitzuigen.

Ik vond het ook erg vies toen ik ervan hoorde, maar als je alles meteen uitspuugt en een kop thee of iets anders klaar zet voor jezelf is het helmaal niet erg.

Als je het doet kort en zachtjes zuigen en als het je lukt een neusgat per keer.

@Krystle wrote:

Je geeft toch borstvoeding??? Het beste middel dat er is bij verkoudheid!!! Btje in t neusje spuiten (ok… klinkt makkelijker dan het is…) Oogjes die ontstoken zijn, zijn binnen no time weer gewoon na een aantal keer bv erin… Dat was het enige wat ik bij Ymke deed aan verkoudheid op die leeftijd en dat werkte als een trein!!!

Ik wilde dit net gaan typen, idd melk in het neusje, tijdens een TSR ff goed mikken :mrgreen:

wat een super tips allemaal zeg!!

onze kleine meid is ook erg verkouden en hoest vrij veel, ik ga zo meteen even lekker met haar stomen!!

vind het zooooo zielig zo’n kleintje dat verkouden is!!!

jullie ook allemaal succes met de snotterende baby’s, en hopen dat het snel weer over is!!